pgdx Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Selvfølgelig kan du bruke et ekstra nettverkskort, men.... Det er ikke nødvendig, liksom. Lenke til kommentar
ktk Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 jeg fikk ikke installert protokollen. Windows fant ingen gyldig driver stod det Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 jeg fikk ikke installert protokollen. Windows fant ingen gyldig driver stod det RasPPPoE? Ingen gyldig driver? Virker nettverkskortet? Har du nettverkskort? Lenke til kommentar
ktk Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 jeg er jo på internet nå klart jeg har et gyldig nettverkskort Et problem kan være at gatewayen min har forsvunnet Når jeg går inn iipconfig står ip adressen og nettverksmasken men ikke gatwayen der.. Hvorfor det Lenke til kommentar
ktk Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 før så var den 10.0.0.2 Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Det er viktig at du fjerner PPPOE- fra maskinen din, og legger inn vanlig TCP-IP. Så skal du konfigurere routeren din via nettleseren på en av maskinene dine. Hvordan du gjøre det, står i manualen, og det må du lese, uansett skrift- type. Hvilken av de, spiller ingen rolle. Du skal (kanskje) aktivere støtte for PPOE, (det kan være aktivert allerede..) og (kanskje) sette DHCP- serveren i routeren til aktiv. La selve datamaskinen stå på "automatisk alt mulig". Dette er kortversjonen, men hvis du ikke har surret for mye, bør det virke. Det du trenger for å komme på nettet på denne måten er tre ting- påloggingstjeneste, kort og protokoll. Resten av ting og tang er unødvendig. Endret 2. desember 2003 av CastorFiber Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 jeg fikk ikke installert protokollen. Windows fant ingen gyldig driver stod det Du skal ikke installere noen ny protokoll på makinen din,alt vi snakker om her er i routeren (dvs. untatt å fjerne den eksisterende påloggings tjenesten). På maskinen din velger du bare nettverks wizard velger at du kobler deg på gjennom en gateway (eller lignende),motta automatisk IP og automatisk DNS... I routeren som jeg håper du har kommet deg "inn" i nå velger du PPPoE protokollen-->>legger inn brukernavnet og passordet du har fått fra Telenor, Så finner du NAT et eller annet sted og enabler denne tjenesten. Passer så på at begge maskinene står for å motta automatisk IP,DNS..... Lenke til kommentar
ktk Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 men jeg får ikke gjort noe før jeg får standard gateway tilbake. Hvordan gjør jeg det den er bare borte Lenke til kommentar
Skillz Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 det første jeg ville gjort var å koble deg opp mot routeren din.. Skriv adressen til den i web leseren.. på min skrev jeg noe sånt som 192.168.2.1 tror jeg Står sikkert i manualen Logg på der og sett opp P0ppp med ditt brukernavn og passord fra telenor. Viktig å ha med @online.no etter brukernavnet.. Så ser du om den klarer å koble på..Er en connect knapp.. Så er det bare å sette alle maskinene til å motta ip innstillinger og slikt automatisk. Så fjerner du bare oppkoblingen til telenor og nestegang skal den finne alt automatisk. Tok hele 5 min å gjøre på alle maskinene her hjemme. Koster 350 kr for utstyret også.. Utrolig mye info en får av manualen.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 men jeg får ikke gjort noe før jeg får standard gateway tilbake. Hvordan gjør jeg det den er bare borte Gå inn på egenskaper på lokal tilkobling, TCP/IP det skal alt stå på motta automatis, reboot og du skal ha GW og alt på plass igjen. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 har samme routeren oppdater firmware'n her ellersfunker'n ikke du går inn på http://192.168.1.254/ og så trykker du ok når den spør etter passord(ikke passord inne som standard) -wan -isp -velg pppoe i første boks -neste: [email protected] -passord -apply -restart(router'n) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 har samme routerenoppdater firmware'n her ellersfunker'n ikke Han hadde da ikke Billon-router, eller er det noen andre i tråden du mener? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå