Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av Telenor ADSL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt to bredbånds routere og begge disse kom jeg inn på konfig gjennom nettleseren min.

Du kan prøve å åpne nettleser og taste inn IP adresse 192.168.0.1 tror faktisk det var samme IP adresse på mine routere selvom de var av forskjellig fabrikant så det er mulig det går.

Du vil i såfall bli spurt om brukernavn og passord.

Her må du prøve admin eller administrator, passord tror jeg er blank til du velger et selv.

Men uansett skal disse tingene stå i manualen,det kan jo ikke være så liten skrift...

Lenke til kommentar
i manualen står det at jeg skal klikke run

skrive WINIPCFG og så fikse noen greier

Men hvis jeg skriver WINIPCFG eller WINIPCONFIG så er ikke det en gyldig kommando. Hva tilsvarer denne kommandoen i xp

vel - det betyr at du prøver å kalle et program som ikke er i pathen. tror ikke winipcfg finnes for xp.. finne web-grensesnittet, du..

Lenke til kommentar

Gå ut i dos prompt (gå til start - kjør - skriv inn "cmd" og trykk ok)

Skriv ipconfig og trykk på enter.

Finn linjen som heter "Gateway" og skriv ned addressen.

Start en web-browser. Skriv inn http://addressen (feks http://192.168.1.1) og trykk på enter. Normalt blir du da spurt om et brukernavn/passord. Dette finner du i manualen til routeren. Deretter følger du instruksjonene i manualen.

Lenke til kommentar

poenget her er at det står hvordan man skal gjøre det i 98

Det som står er at man skal klikke RUN og skrive WINIPCFG

en kommando som ikke finnes i xp!!

Så derfor lurer jeg på om det er noen andrehvordan som hvet hvordan

Lenke til kommentar
hva mener du jeg skal skrive når jeg har kommet inn på ip config

Jeg må bare spørre men leser du postene til de som har svart deg?

Her er forøvrig et utklipp fra hjemmeseiden til produsenten av routeren din :

Easy Installation & Flexible Management

Installing the IRP-4P-1 is a breeze because it supports near plug-play installation.  Setup and configuration modification is available via standard Web Browser or if required through the Windows based setup utility and Telnet.  After filling in just a few basic parameters, you can have the device up and connected in a matter of minutes.

Lenke til kommentar

jeg har lest posten men problemet mitt er at når jeg skriver inn ip adressen i internet explorer så må jeg ha et brukernavn og passord. Det er åpenbart ikke det som jeg bruker til å koble til ADSL med. Hva er det da

Lenke til kommentar

KTK: Du trenger ikke router for å dele internett... Har du lan mellom de to PC-ene, så er det ikke noe problem.

Du bruker bare den ene PC-en til å dele internett med. Jeg har det slik her, og det funker perfekt. Oppetid er nå på et par måneder. Har mistet tellingen!

Lenke til kommentar

Nei, du trenger enten en switch eller lignende. Slik at du får kontakt mellom de to PC-ene... Men hvis du har kjøpt en router er det bare å drite i det.

Jeg kjører ADSL rett i en switch, til en server som deler internettet og ut igjen til switchen. Deretter går det til de resterende 4-5 maskinene som er på...

Jeg ringer opp ADSL med raspppoe, som du får gratis på http://raspppoe.com

Det er et mye bedre alternativ enn Telenors egen oppringer. Der kan du også slå på ICS (Internet connection sharing)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...