Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vanlige hodetelefoner va gaming hodetelefoner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Headset beregnet på gaming kan være litt harde og konsentrerte i lyden, dette gjelder ikke alle, men en god del. Denne egenskapen er grei til taktiske spill hvor du ønsker å høre etter detaljer, men for generell bruk foretrekker mange avbalansert lyd hvis de får velge. Det sitter folk å finjusterer spill-lyd som putter inn detaljer du ikke får gleden av hvis ikke headsetet klarer å videreformidle det. Velg helst et headset med god fullspekter lyd, så kan du heller finjustere det det til taktisk gaming hvis du ønsker. Det er vanskeligere å gjøre det andre veien.

Lenke til kommentar

Jeg har vært innom følgende headset: Beyerdynamic dt770, Philips fidelio X2, Bose QC25, Logitech g933 og Steelseries arctis 7. 
De to første er langt mer behagelige og har bedre lyd enn de rene gamingheadsettene, men har ulempen med at de er kablede og mangler mikrofon. Det siste kan man løse både via mod og ekstern mikrofon. 

Jeg bruker nå dt770 til film, x2 til musikk, qc25 til pendling og arctis 7 til gaming. 

Lenke til kommentar

Mikrofonen er vel det hele. Jeg har DT770 og et AKG Q701 (i praksis K701) jeg har brukt tidligere. Begge er veldig gode på hodet, og du kan fint sitte i timesvis. Skal du prate med folk, synes jeg de fleste mikrofoner (har bare testet billig mikrofoner og Blue-Ball) har en tendens til å få med seg mer bakgrunnsstøy. 

Nå kjører jeg et eller annet Turtle beach headset jeg også kan pare med PS4. Litt dårligere å ha på, men mikrofonen er helt knall. Kan også justere volumet på selve headsettet, både for mikrofon og lyd. 

Tips - test passform på Elkjøp/Lefdal eller tilsvarende. Kjøp et der og test en ukes tid. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...