Gå til innhold

Far Cry Primal - Fryser når jeg prøver å starte nytt spill

Anbefalte innlegg

Har prøvd alt, ingenting funker, ingen problemer med andre spill, har gamet lenge og prøvd alt mulig tenkelig og utenkelig. Har sett gjennom alle top10 google hits for "far cry primal starting new game freezes" og lignende. Så om noen her kjenner problemet på en eller annen måte, hadde jeg vært ekstremt glad for svar...

Kjøpte først orginalutgaven, PROBLEMET. Jobbet i dagesvis uten resutat, så gav jeg opp og forbannet UBISOFT og har hatet spillet og alle som snakker om det.

Så har jeg nå fått lastet ned 16.6GB fra PB, etter de endelig cracket det, hvor alle sier "works great, thanks!", men PROBLEMET er akkurat det samme. Det går ikke ann å starte opp Benchmarking eller New Game. Bare en loading bar som stopper helt på slutten ved  nytt spill mens jeg ser noe tips om Wenja bagger i trær og samling på ører fra lik, så kommer det noen lyder akkurat når spillet starter og et billde av en rådgiver eller noe, men ellers blir skjermen svart og lydene forsvinner, spillet fryser så fullstendig at jeg enkelte ganger må restarte PC, men kommer som regel ut via ctrl+alt+del og får lukket det. Er ingen logiske svar på hvorfor dette skjer som jeg har kommet over, og ingen fix, bare noe spam-lureri på en side.

Oppfyller minimum specs og det meste av reccommended specs.

*Kjære Jesus, gi meg svar!*

Endret av Alv V
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har sikkert oppdatert GPU drivere. Kommer du inn i settings til spillet? Isåfall slå av alt og juster ned alt som går for å se om det gjør noe. Ser noen har fått spillet til å virke ved å slå av godrays. Snodig men verdt et forsøk.

Om det ikke går så dra ut ALT av USB og ekstra utstyr du har koblet til maskinen. Se om det gjør susen. Kan også være drivere til noe ekstra utstyr du har som gjør det. Virtuelle drivere osv. Prøv også å slå av alt av programvare som kjører i bakgrunnen. 

EDIT: Evnt gå inn i Windows crash log å se om det er noe der. Om det fks står noe ala NV ***** så er det stor sannsynlighet Nvidia skjerm drivere. 

Jeg bare snoker rundt og du har kanskje sett alt jeg nevner. Men her er noe mer.

#1 Far Cry Primal – Game Won’t Start
There have been reports about the game not launching for some users. There are a few things you can try to fix the issue. First, make sure that you are using the latest GPU drivers. If that doesn’t work the:

• Make sure that your firewall/security tool isn’t blocking Uplay. You add a filter for it or disable it and see if it works.
  • For some users, keeping the Uplay in offline mode and launching the game from Steam has worked. It’s worth of a shot.
  • If your game crashes with a blink of the black screen, try running the game in compatibility mode.
Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Ganske paradoksalt egentlig at spill virker når man legger inn en crack, mens originalen ikke gjør det. Fahrenheit på Windows 10 f.eks og generelt gammel DRM for nostalgikere.

Beveger du deg ut i crack-land risikerer du de samme problemene som de som piratkopierer uten å ha original DVD. Synd egentlig når alt man vil er å få tingen man har kjøpt til å virke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...