jon67 Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 BMW X1 med xdrive, funker på både fjelloverganger og danske motorveier. https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89747460 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Merce har dårlig rykte fra gammelt av og er ensbetydende med drosje og/eller gammel gubbe (og for ikke å glemme at de rustet i stykker før du fikk vridd om nøkkelen). Det skal noen tiår til for å kvitte seg med slike merkelapper. Vet at de siste modellene til Merce får mye skryt, men bilkjøp gjøres ikke nødvendigvis med hodet. Vel, Mercedes-Benz har et svært godt rykte fra gammelt av, så hadde de noen modeller fra midt på 90-tallet til tidlig 2000-tall som dessverre led av store kvalitetsproblemer mtp. rust. Det mest fornuftige jeg kan gjøre er å kjøpe meg en splitter ny Skåda Superb. Men vil jeg ha det ? nope. Vil ha kjørekomfort og det får man stort sett med premium-biler. Et annet alternativ er Lexux som er de mest driftsikre biler på markedet. Dessverre har ikke de noe medium-stasjonsvogn som jeg kan finne. Og nei.. jeg vil ikke ha hybrid! Du vil altså ha en bil i premium-segmentet uten å ha en bil i premium-segmentet.. Du forstår at det blir litt vanskelig? Volvo er dessverre ikke helt oppe i premium-segmentet selv om de har forsøkt å komme seg dit i over 20 år.. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 13. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2017 Nei, jeg vil ha en bil i premium-segmentet. Og fullt utrustet Volvo V60 og BMW 3-serie er i mine øyne innafor. Og Merce C180 etter sigende. Så dette er ikke vanskelig i det hele tatt Lenke til kommentar
thoomaas Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Audi A4 eller A6 med 2.0 eller 3.0 TDI motor Du får mange fine rundt den prisklassen! Velg Quattro,sportspakke,Bang&Olufsen lydanlegg. Har hatt to nyere A4 selv! Lenke til kommentar
Illus Skrevet 13. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2017 Audi A4 eller A6 med 2.0 eller 3.0 TDI motor Du får mange fine rundt den prisklassen! Velg Quattro,sportspakke,Bang&Olufsen lydanlegg. Har hatt to nyere A4 selv! Takker! Men har hørt at 3-4 år gamle A4 ikke er så driftsikre som man kan forvente ? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Audi A4 eller A6 med 2.0 eller 3.0 TDI motor Du får mange fine rundt den prisklassen! Velg Quattro,sportspakke,Bang&Olufsen lydanlegg. Har hatt to nyere A4 selv! Nå går jo ikke TDI-motoren på bensin. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Vet ikke om det blir premium nok, men for pengene og verditapet på en 3år gammel bil til 400' så tipper jeg du kanlease deg en slik Passat med bra utstyr http://blogg.eabryn.no/volkswagen-kampanje/passat-gte-ladbar-hybrid/?gclid=CJvOk6rWkNICFR1kGQodfXgCRA Lenke til kommentar
Illus Skrevet 14. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2017 Hmm.. ser ikke helt regnestykket. For en 3 år gammel bil forventer jeg at et verditap på 40% av nypris er tatt. Etter 6 år skal verditapet være på rundt 57% av nypris. Jeg kan ikke helt se at verditapet på en 6 år gammel bruktbil kan sammenlignes med 3 år leasing. Skulle jeg ha kjøpt en ny bil så blir regnestykket selvsagt helt annerledes. Men man vil stort sett alltid tape på leasing akkurat på samme måte som man stort sett alltid taper på fastrente. Lenke til kommentar
Mr.Brown Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Audi A4 eller A6 med 2.0 eller 3.0 TDI motor Du får mange fine rundt den prisklassen! Velg Quattro,sportspakke,Bang&Olufsen lydanlegg. Har hatt to nyere A4 selv! Takker! Men har hørt at 3-4 år gamle A4 ikke er så driftsikre som man kan forvente ? Jeg kjører A4 fra 2010 og er fornøyd med det, Quattro med bensin er en fantastisk kombinasjon. Årsmodellene 2009-2012 har dårlige kjedestrammere og sliter med høyt oljeforbruk, og har gitt bilen et dårlig rykte. Dette er rettet opp i på nyere biler. Ulempen med å kjøpe A4 er at dette er en modell som kom i 2008, og selv om den har fått en facelift underveis så merkes det at designet føles eldre ut enn BMW og Mercedes (fra 2012 og oppover). Utenom det så er det kommet ny modell av A4 for 2017, som gjør at det er mulig å gjøre et kupp på en godt utstyr facelift A4. Quattro, bensin og automat er et must. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 15. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2017 Takk for informativ info Mr.Brown Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå