Illus Skrevet 12. februar 2017 Del Skrevet 12. februar 2017 Hei, Det begynner å bli dags for å bytte ut min kjære golf. Hvilke bruktbil rundt 3 år og maks 45.000 kilometer anbefaler ekspertene ? Ønsker en premiumbil der det største verditapet allerede er tatt. Bensin, Automat og medium stasjonsvogn. Har funnet Volvo V60 der man kan få alt fra splitter nye V60'er til 3 år gamle topp utstyrte premiumbilder for nevnte beløp. Innspill mottas med takk. Skulle gjerne hatt en bimmer, siden det er fantastiske kjøremaskiner, men finner faktisk ikke noen som frister. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 12. februar 2017 Del Skrevet 12. februar 2017 Jeg går ut i fra at du har noen krav til motor også da du sier du ikke finner noen bimmer som frister, det er haugevis av bmw som dekker de kriteriene du har gitt men det er 316 og 318 for det meste. eksempel https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88080464 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 12. februar 2017 Del Skrevet 12. februar 2017 (endret) Har brukt bmw selv og er enig med deg der. Har lagt merke til at en del bmw 2-serie har dukket opp brukt med bensin-hybrid og et tonn ekstrautstyr går for litt over 400.000,- nå. Men de går fort. Her om dagen så jeg en 2016 225xe (4x4 med bensinhybrid) i en nydelig mørk blåfarge med alt av tenkelig utstyr (comfortseter i skinn, HUD, laser hovedlys, panorama soltak osv. Osv.) som bare hadde 8300km til kr. 425.000,- den gikk veldig fort... Men kan også skjønne at en 2-serie ikke er for alle. Fikk ikke helt sansen for den selv før jeg så den i levende live. Har dog ikke prøvd den. F.eks: https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=83613067 M-sport med sportsseter i skinn og sportsrattet til bmw. Endret 12. februar 2017 av CaZpeR Lenke til kommentar
Illus Skrevet 12. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2017 Jeg går ut i fra at du har noen krav til motor også da du sier du ikke finner noen bimmer som frister, det er haugevis av bmw som dekker de kriteriene du har gitt men det er 316 og 318 for det meste. eksempel https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88080464 Ser ikke skogen for bare trær. Takk for tips, skal sjekke ut de modellene. Virket som litt lite motor i den der, men verdt en prøvekjøring Lenke til kommentar
Illus Skrevet 12. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2017 F.eks: https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=83613067 M-sport med sportsseter i skinn og sportsrattet til bmw. Takker for tips, men 2-serien er ikke for meg. Virker som en golf-konkurrent og jeg ønsker litt mer plass i hekken denne gangen Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. februar 2017 Del Skrevet 12. februar 2017 I denne prisklassen er Mercedes C-klasse etter mitt syn et alternativ man må sjekke ut. For litt i overkant av 400 kan du regne med å få en C350e (hybrid, 211hk bensinmotor og 82hk elmotor) med 279hk systemeffekt. Ulempen med C350e er at den har noe mindre bagasjeplass enn en vanlig C-klasse. Dersom du ikke vil ha hybrid er C180 et alternativ med sine 156hk. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 12. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2017 (endret) C180 er en sedan så vidt jeg kan bedømme ? Vil ha en "liten" stasjonsvogn. Hybrid frister ikke da man kjører rundt med masse elektrisk kinateknologi som de færreste gidder å lade opp og som jeg tipper skaper problemer i bøtter og spann etterhvert som igjen betyr dyre verkstedbesøk. Endret 12. februar 2017 av Illus Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 12. februar 2017 Del Skrevet 12. februar 2017 (endret) Om du kan strekke deg litt over 400k kan du jo få en 2013\2014 Tesla Model S, men EL er kanskje uaktuelt? Plassen er ihvertfall bedre enn i de fleste stasjonsvogner, ytelsene hinsides bedre og automatgiret langt mer sømløst Fremdeles 1-2 års garanti og 4-5 års garanti på batteri\motor\gir (8 år totalt). Eks: https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86879398 Selv om prisen er noe høyere sparer du kjapt inn ekstrakostnadene i form av drivstoff, bompenger etc. Endret 12. februar 2017 av Cowboystrekk Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. februar 2017 Del Skrevet 12. februar 2017 https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88033058 Lenke til kommentar
Illus Skrevet 12. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2017 El er uaktuelt. Fungerer ikke i praksis. Bruker bil kun når jeg skal kjøre langt. Den siste er en sedan Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. februar 2017 Del Skrevet 12. februar 2017 Hvor langt kjører du. Fins folk som kjører over 100 tusen i året med elektrisk bil Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 12. februar 2017 Del Skrevet 12. februar 2017 Støtter valget om BMW, har en F31 selv som jeg har kjørt et par år, og det er en virkelig godt bil. Få med sportsstoler og ratt så er den behagelig også Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 El er uaktuelt. Fungerer ikke i praksis. Bruker bil kun når jeg skal kjøre langt. Den siste er en sedan Med tanke på hvor bra ladenettverket til Tesla er kommer du deg nær sagt overalt i nord-europa uten problemer Det finnes noen få unntak, men selv med ille vinterforhold med 30-35 mils rekkevidde finnes det hurtigladere de fleste steder Jeg kjørte 300 mil i Norge, Sverige og Danmark for 1.5 år siden i Teslan med det minste batteriet og hadde null problemer. Idag er det langt flere ladere enn det var da Lenke til kommentar
Pop Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 C180 er en sedan så vidt jeg kan bedømme ? Vil ha en "liten" stasjonsvogn. Hybrid frister ikke da man kjører rundt med masse elektrisk kinateknologi som de færreste gidder å lade opp og som jeg tipper skaper problemer i bøtter og spann etterhvert som igjen betyr dyre verkstedbesøk. C180 kommer selvsagt i stasjonsvogn også. For ca 400' får du bra utstyrspakke, lav km og en glitrende kjøremaskin av ny dato. https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88954843 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Blitt fine inni også nå de nye mercene, de har definitivt tatt et steg i riktig retning design-messig Lenke til kommentar
Illus Skrevet 13. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2017 Med tanke på hvor bra ladenettverket til Tesla er kommer du deg nær sagt overalt i nord-europa uten problemer Det finnes noen få unntak, men selv med ille vinterforhold med 30-35 mils rekkevidde finnes det hurtigladere de fleste steder Jeg kjørte 300 mil i Norge, Sverige og Danmark for 1.5 år siden i Teslan med det minste batteriet og hadde null problemer. Idag er det langt flere ladere enn det var da Hører hva du sier, men nei takk Bor i Oslo og bruker kollektiv til det meste. Bilen brukes på langturer til Danmark, Vestlandet og noen halv-lange rundtomkring på østlandet (hytteturer og slekt). Har ikke opplegg for lading og gidder ikke å ligge våken om nettene og lure på om jeg har ladet bilen eller ikke. Uaktuelt med lade-stopp hver time også. Langturene er lange nok som de er Lenke til kommentar
Illus Skrevet 13. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2017 C180 kommer selvsagt i stasjonsvogn også. For ca 400' får du bra utstyrspakke, lav km og en glitrende kjøremaskin av ny dato. https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88954843 Beklager min uvitenhet, men det er derfor man har slike flotte forum som dette. Bil er en bruksgjenstand for min del, noe man ikke skulle tro med tanke på mine sære krav.. hihi.. det kommer til å sitte langt inne å kjøre rundt i merce, men jeg har notert C180 på blokka Lenke til kommentar
Pop Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 C180 kommer selvsagt i stasjonsvogn også. For ca 400' får du bra utstyrspakke, lav km og en glitrende kjøremaskin av ny dato. https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88954843 Beklager min uvitenhet, men det er derfor man har slike flotte forum som dette. Bil er en bruksgjenstand for min del, noe man ikke skulle tro med tanke på mine sære krav.. hihi.. det kommer til å sitte langt inne å kjøre rundt i merce, men jeg har notert C180 på blokka Jeg bare MÅ spørre: Hvorfor sitter det langt inne? Og hvorfor vil du ha premium om du kun mener bil er en bruksgjenstand? Jeg tenker jo da at det er mange god biler som vil slanke lommeboken din mindre og som sannsynligvis fortsatt vil være akseptable når du ikke har en bildille overhodet. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 13. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2017 (endret) Jeg bare MÅ spørre: Hvorfor sitter det langt inne? Og hvorfor vil du ha premium om du kun mener bil er en bruksgjenstand? Jeg tenker jo da at det er mange god biler som vil slanke lommeboken din mindre og som sannsynligvis fortsatt vil være akseptable når du ikke har en bildille overhodet. Selvsagt er det lov å spørre! Og svar skal du få! Men jeg garanterer ikke noe fornuftig svar Merce har dårlig rykte fra gammelt av og er ensbetydende med drosje og/eller gammel gubbe (og for ikke å glemme at de rustet i stykker før du fikk vridd om nøkkelen). Det skal noen tiår til for å kvitte seg med slike merkelapper. Vet at de siste modellene til Merce får mye skryt, men bilkjøp gjøres ikke nødvendigvis med hodet. Det mest fornuftige jeg kan gjøre er å kjøpe meg en splitter ny Skåda Superb. Men vil jeg ha det ? nope. Vil ha kjørekomfort og det får man stort sett med premium-biler. Et annet alternativ er Lexux som er de mest driftsikre biler på markedet. Dessverre har ikke de noe medium-stasjonsvogn som jeg kan finne. Og nei.. jeg vil ikke ha hybrid! Endret 13. februar 2017 av Illus Lenke til kommentar
Pop Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 (endret) Hehe takk for svar. Men da kan jeg bare anbefale deg å teste en slik jeg linket til. Jeg tror du raskt vil merke at gubbepreget er borte (og det er faktisk mange år siden). At det går mange taxier av merket ville jeg tatt som positivt heller enn det motsatte. Du sitter ikke 8 timer i bil om dagen i noe som gir deg ryggsmerter, skulderplager og generell mistrivsel. Føler jeg kan uttale meg greit, siden jeg kjører en C200 selv, med bensin og stasjonsvogn, fjorårsmodell. Og kjøpte den etter mye testing og sammenligning, ikke fordi jeg var fanboy på forhånd. Det er for mye bra på markedet til å orke fanboy nå. Endret 13. februar 2017 av Pop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå