Doffen Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Har en plex 16x,får ikke brent på max.12x gå bra. Dma er på+nyeste firmware og via drivere. Brenner står som master.. Hk: Abit kg7 siste bios. Har prøvd flere brenneprogg.Lurer på om det er noen som har det samme problemet med xp.. ----------------------------------------------------- Xp 1600+@1900+ Abit kg7 256 ddr Asus gf3 Globalwin cak 38(jetfly) Plexwriter 16/10/40A Aopen HQ08 Lenke til kommentar
DiJayQ Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Sjekk at du har installert riktig driver. Bruk Nero Burning Rom (den siste versjonen) Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Du har plater som støtter 16x, ikke sant? (Ja jeg vet at det vanligvis funker med 12x plater også, men for å være sikker) Er vel forresten ikke noen som selger plater med lavere hastighet enn 16x lenger heller... Jeg har ikke sett det på en stund Lenke til kommentar
Knutinsen Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Har du prøvd å bruke XP's innebygde brennerfunksjon? Det kan jo være greitt å teste, for jeg har hørt at XP har en tendens til å lage problemer for andre brennerprogram. Du kan jo få en indikasjon på om problemet ligger i brennerprogrammene. (For å bruke XP's brennerfunksjon, drar du bare filene til brenneren i utforskeren, for så å høyreklikke på brenneren å velge å brenne ut lista) Lenke til kommentar
Doffen Skrevet 28. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2002 Ja har 16x plater og har prøvd brenner progget til xp Og siste nero. Lenke til kommentar
house Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 flere som har problemer her ja.. sluiter med min acer 12x i xp.. får brent, men CDene vil ikke bli lest noe sted! =( Lenke til kommentar
DDuck Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 har du installert ASPI drivere (siste versjon)?? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Quote: On 2002-02-28 21:21, Doffen skrev:Ja har 16x plater og har prøvd brenner progget til xpOg siste nero. Har du prøvd et annet merke? Enkelte (mange) brennere er ganske kritiske til cd-platene. Spesielt billig-plater er dårlige. Lenke til kommentar
Doffen Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 Ja siste aspi drivere er inst.Og andre plater Jeg trur det er bill og mikrosåft som har driti på draget.For det funker med win 2000 pro :?: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Det skal ikke ha noe som helst å si om du brenner cd-plater som egentlig er beregnet på 8-16x på 24x. Jeg gjør det med min Plex24/10/40 og har aldri hatt problemer med å brenne plater på 24x. Seff er det større rissiko å få feil, men jeg brenner ca 20-30 plater i måneden og har ikke brent noen som helst plater feil så vidt jeg kan huske. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Quote: On 2002-03-01 17:28, B|Real skrev:Det skal ikke ha noe som helst å si om du brenner cd-plater som egentlig er beregnet på 8-16x på 24x. Nå var det ikke hastigheten jeg snakket om, men om kvaliteten på platene. Du kunne gjerne ha hatt 52x (ok, overdrivelse) noname dårlige cd-plater som ikke fungerer i en brenner, samtidig som 8x cd-plater av god kvalitet klarer 24x på samme cd-brenner. Har også hørt om tilfeller der høykvalitets cd-r-plater på 24x ikke taklet å bli brukt i det hele tatt, smatidig som noname gikk gjennom. Lenke til kommentar
snart XP 1900+ Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Jeg har XP og en Plextor 16x IDE brenner. Alle brenneprogram inkludert det som følger med XP virker helt fint med alle CD-er på alle hastigheter uten noen som helst ekstra drivere og tull. Har Intel prosessor og chipset da hvis det kanskje har noe å si. _________________ Skal ha: AMD Xp 1900+ Chieftec dragon sølv servertower 1024MB DDR minne Runde IDE kabler Swiftech 462b super kjøling Abit KR7A-133R [ Denne Melding var redigert av: snart XP 1900+ på 2002-03-01 19:22 ] Lenke til kommentar
gnus Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Quote: On 2002-02-28 09:46, Knutinsen skrev:Har du prøvd å bruke XP's innebygde brennerfunksjon?Det kan jo være greitt å teste, for jeg har hørt at XP har en tendens til å lage problemer for andre brennerprogram. Du kan jo få en indikasjon på om problemet ligger i brennerprogrammene.(For å bruke XP's brennerfunksjon, drar du bare filene til brenneren i utforskeren, for så å høyreklikke på brenneren å velge å brenne ut lista) Går det ann å brenne AUDIO også... fra MP3.... Hvordan? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Quote: On 2002-03-01 19:27, Karver skrev:Går det ann å brenne AUDIO også... fra MP3.... Hvordan? Jada... Med Nero og Easy CD Creator velger du bare "music-cd" og drar over mp3-filene du skal brenne. Da konverteres de til wav ("brennbart format"). I det interne brenner-programmet til XP drar du bare mp3-filene til cd'en og velger "brenn" (eller hva det nå enn er) og deretter får du vel et valg om du vil brenne den som musikk-cd eller data-cd (såvidt jeg husker :smile: ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå