Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kredittkort spørsmål

_Pioneer_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare å overføre beløpet fra lønnskonto til kredittkortet i nettbank?

Ja - muligens avhengig av hvilken nettbank du bruker, men de fleste bør ha en 'betal inn på kredittkortet'-link fra kredittkortoversikten som fyller ut kontonummer og kid automatisk. Ingen grunn til å vente på faktura om du ikke vil.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kupper tråden!  :ninja:

Jeg har 10.000 i kredittgrense på mitt Bank Norwegian kort. Jeg skal leie bil i utlandet snart, og utleieselskapet krever 120EUR i depositum. Til tross for at jeg har et friår med 100% stilling, og uten en eneste utgift fikk jeg avslag på å øke kreditt-grensen. 

Kan jeg betale inn f.eks 10.000 på kredittkortet før jeg reiser, å ha 10k (+10k kreditt) = 20k disponibelt? 

Lenke til kommentar

Det går mest sannsynlig helt fint, men ikke alle banker liker eller tillater dette og du kan risikere at beløpet som overstiger kredittgrensen blir returnert til kontoen.

Du bør altså avklare dette med Bank Norwegian.

Hvis målet er å kunne slippe andre kort kan du betale inn etterhvert som du bruker av kreditten.

Da har du kredittgrensen intakt og du slipper å "gå i pluss".

Husk at du mest sannsynlig ikke dekkes av bestemmelsene for kredittkjøp om du betaler med et kredittkort med positiv saldo.

Lenke til kommentar

Jeg har 10.000 i kredittgrense på mitt Bank Norwegian kort. Jeg skal leie bil i utlandet snart, og utleieselskapet krever 120EUR i depositum. Til tross for at jeg har et friår med 100% stilling, og uten en eneste utgift fikk jeg avslag på å øke kreditt-grensen. 

Kan jeg betale inn f.eks 10.000 på kredittkortet før jeg reiser, å ha 10k (+10k kreditt) = 20k disponibelt? 

Det fins da mange andre kort. Bruker stort sett Coop Mastercard selv. Der begynte jeg med 40 i kreditt, økte etterhvert til 80. 

Litt etter lurte de på om jeg ville ha enda mer også, men det trengte jeg ikke. Får sikkert rundt 100-150 i kreditt hvis man vil, null problem.

Lenke til kommentar

Sikkert like greit å høre med kredittkortselskapet, men jeg skjønner ikke helt hvorfor du trenger 20k i kredittgrense for å dekke et depositum på en drøy tusenlapp?

Bommet med en null der, depositumet er på 1200EUR.

Skal du leie en Ferrari?

Høres uansett ut som at det er langt utenfor budjsettet ditt

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurte på hvordan man betaler tilbake summen man har brukt før renta begynner å løpe? Er det bare å overføre beløpet fra lønnskonto til kredittkortet i nettbank? Eller må man vente til fakturaen kommer i posten.

Hadde vært litt lettere om vi viste hvilke bank du har, i DNB går det fint an å betale inn før faktura kommer, trykker bare på "tannhjulet" på siden av kjedittkortet så står det ekstra innbetaling eller noe i den duren. tipper de fleste banker har en mulighet for det uten at jeg skal si noe sikkert.

Hvorfor skal han betale før forfall?

Er TS som meg så hater jeg å ha slik hengende spesielt nå som det ikke er noe renter å hente så jeg ønsker å betale med en gang jeg har brukt kredittkortet til noe. Derfor ønsker noen å betale før forfall.

Lenke til kommentar

avtalegiro og/eller e-faktura er som regel 0 gebyr

Du vil uansett få en faktura, så lenge kortet er brukt

Du får antageligvis ikke faktura hvis saldoen er 0. Fakturagebyr er ofte oppunder 100 kr i disse dager. Skjønner absolutt at folk vil unngå det, selv om det bare gjelder den første fakturaen man får fra et selskap.

Lenke til kommentar

Du får antageligvis ikke faktura hvis saldoen er 0. Fakturagebyr er ofte oppunder 100 kr i disse dager. Skjønner absolutt at folk vil unngå det, selv om det bare gjelder den første fakturaen man får fra et selskap.

Det der var merkelig. Jeg har tre kredittkort totalt, hvor BN er et av de. Søkte om å øke grensen fra 10k til 15k og fikk godkjent 20 min  etter jeg sendte inn =). Det kan dog ha en naturlig årsak, da kredittsjekken er et år på etterskudd, så om du har f.eks. 0 i inntekt forrige inntektsår (som nå er 2015), så er det vanskelig :p

Jeg har fått kredittkortfaktura på papir fra Danske Bank og DnB, og fikk ikke noe gebyr første gang. Det står efakturanr. og KID på den, så om du legger inn det med en gang vil du nok ikke få noen fakturagebyr :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...