Gå til innhold

[Løst] Allround-objektiv til Nikon fullformat

Gjest Slettet-NvO6MF

Anbefalte innlegg

Vil tro at Tamron ville være det beste valget for deg, spesielt hvis du ikke trenger brennvidden fra 70 til 120mm. Den er nok bedre optisk enn 24-120mm, og den gir deg et trinn mer lys. Den er litt tyngre 825 vs 670g, men det er jo stor sannsynlighet at du ikke trenger noe annet objektiv med deg. Til reiser, så benytter jeg selv den nedre del av zoom-området mer enn den øvre. Til portretter, så kan 70mm bli litt knapt.

Det blir nok mulighet for gode bruktkjøp etter lansering av ny modell, men regn med at det vil ta litt tid. For eksempel ble Nikon D500 introdusert i mai 2016, og jeg rakk så vidt å få tak i et eksemplar før flyshowet som gikk av stabelen i juli 2017 (jeg ble lovet kameraet medio mars 2017, men pga leveranseproblem, ble det betydelig forsinket).

Etter å ha sett litt på DXO så ser jeg at Tamron 24-70 er en del skarpere enn Nikon 24-120. Ender nok opp med den, ja. Samtidig skal man jo ikke se seg blind på på disse testene heller...

Regner med at det kommer til å ta tid å få nye modeller, men det er greit å bruke i argument for pruting at D750 ikke er den nyeste modellen lenger. Så forhåpentligvis kommer det noe nytt neste uke! Hadde jo vært flott med enn hva som kommer også, men prisen blir nok for høy, og leveringstiden er nok for lang.

Er det ikke tilbud eller 1000,- cashback på D750nå?

Tamron 24-70 er vel ikke værtettet, eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NvO6MF

Har like hørt om dere tilbudet. Link?

Leste at Tamron 24-70 VC både er og ikke er værtett. Fryktelig usikker på hva som faktisk er sant. Det er vel trygt å anta at enn hva den er ikke er like bra som Nikon 24-70 VR, da de generelt har bedre byggkvalitet (til en vanvittig mye høyere pris!).

Lenke til kommentar

Har like hørt om dere tilbudet. Link?

Leste at Tamron 24-70 VC både er og ikke er værtett. Fryktelig usikker på hva som faktisk er sant. Det er vel trygt å anta at enn hva den er ikke er like bra som Nikon 24-70 VR, da de generelt har bedre byggkvalitet (til en vanvittig mye høyere pris!).

Det var ikke cashback men gavekort.

http://www.japanphoto.no/nikon-vinter-2017?errorViewName=AjaxOrderItemDisplayView

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NvO6MF

Klippet fra Tamron-usa.com

It is also Tamron’s first lens to feature our new moisture-resistant construction.

Supert, da ser dette ut til å være det beste valget. Nå skal jo Sigma komme med en ny 24-70 f2.8 Art, men den kommer nok ikke i salg før til sommeren, og både pris og vekt er jo ukjent enda.

Ahh, slik jeg kan se det virker det også som gavekortet er begrenset til det de kaller "bildeprodukter" og ikke kamerautstyr.

Lenke til kommentar

Klippet fra Tamron-usa.com

It is also Tamron’s first lens to feature our new moisture-resistant construction.

Supert, da ser dette ut til å være det beste valget. Nå skal jo Sigma komme med en ny 24-70 f2.8 Art, men den kommer nok ikke i salg før til sommeren, og både pris og vekt er jo ukjent enda.

Ahh, slik jeg kan se det virker det også som gavekortet er begrenset til det de kaller "bildeprodukter" og ikke kamerautstyr.

Ja, Sigma har virkelig produsert en haug med meget gromme objektiver de siste årene.

Men Sigma sine Art-objektiver har to ulemper, det ene er vekt/volum, det andre er mangel på værtetting. Den optiske kvaliteten, derimot, er klart i 1. divisjon.

Lenke til kommentar

Men Sigma sine Art-objektiver har to ulemper, det ene er vekt/volum, det andre er mangel på værtetting.

Akkurat.....som ulempen med Ferrari er kun 2 seter når man har 4 barn, som vil være med på tur, og ikke kan leveres med en drivstoffgjerrig 1,3 liter Dieselmotor...... i hybridversjon

Lenke til kommentar

Jeg trodde ikke det fremdeles fantes folk her på forumet som tok Kenny Boy seriøst.

Skarpheten er omtrent den samme, fordi skarpheten i alle bildene er begrenset av jpeg-artifacts, ikke optikken. Jpeg-bilder rett ut fra kamera sier sjelden noe om hvor bra oppløsningsevne utstyret faktisk har.

....og så må man ikke glemme at KennyB.....benytter kun "medium" kvalitet på sine jpg....fordi han mener det er bra nok....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...