Gå til innhold

Anbefaling Tenerife

Yippee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du ha flott strand må du på sørsiden. Playa de las Americas har det meste, men det KAN være litt fylleplass noen områder. Los Christianos, som ligger ved siden av, er mer rolig. Gangavstand mellom de to. 

Takker så mye for svar :) 

Skal google Los Christianos nå med engang.

Lenke til kommentar

Los Christianos er vel partysted #1 på Tenerife. 

Jeg har reist til Tenerife noen ganger for å fly paraglider. Første gangen bodde jeg i Los Christianos, høy partyfaktor i enkelte deler av byen, men det er et godt utvalg av restauranter, sentralt og relativt kort vei fra flyplassen og strender. 

Andre gangen bodde jeg i Adeje. Det ligger litt nordvest for Los Christianos og er et mindre sted. Du har noen fine spisesteder der og partyfaktoren er ikke like stor som i LC. Ligger et lite stykke fra sjøen, men det går nok busser evt taxi ned. Mulig man kan leie en sykkel? 

Tredje gangen bodde jeg helt nede ved sjøen i La Caleta. Betraktelig mindre sted enn de to andre, men muligens det koseligste hittil. Du har noen fine strender i umiddelbar nærhet og flere helt OK spisesteder. Avhengig av hvor lenge du skal være der, så kan det være greit å ta noen kvelder/middager i Los Christianos. 

Hvis du ikke er kjent med Tripadvisor, så kan jeg anbefale å laste den ned. Kjekt å finne spisesteder med den. 

MEN! Om jeg skulle reist tilbake uten å ha paragliding på agendaen, så ville jeg muligens sett etter et annet sted enn sydspissen. Jeg har fått kjørt litt rundt på øya, og byer som Puerto de la Cruz (kanskje litt partyfaktor?), Mesa del mar (litt mindre og lokalt sted?) og Santa Cruz (hovedstaden) er steder jeg ville vurdert. 

Jeg ville også vurdert å leie en liten (!) bil, så jeg lett kunne kommet meg rundt. En tur opp til Teide er jo kult. Og så er det et observatorium der jeg kan forestille meg stjernehimmelen er ganske rå! Men også bare for å få sett litt andre deler av øya. Fantastisk natur enkelte steder og ganske spektakulære veier til tider. Og masse god mat! 

Ellers har jeg hørt at naboøyene La Gomera og El Hierro skal være utrolig flotte og absolutt verdt et besøk. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er ikke enig i at Los Christianos er partysted #1. Vi har vært der flere ganger, og skal tilbake i sommer. Vi trives bra der. Mye mindre merkbart støy enn Las Americas. Costa Adeje er også fint, det ligger nord for Playa de Las Americas - men vi har aldri helt funnet "tonen" i området. 

Lenke til kommentar

Ja, jeg ser nå at jeg må moderere meg selv litt. Jeg tenker på Los Christianos som hele den byen, men den er jo selvfølgelig delt opp i to områder. Jeg tenkte på Playa de Las Americas som partystedet, hvor Los Christianos er et litt roligere område, slik som magnusalex skriver. 

Når sant skal sies, så er det jo ikke særlig stor avstand mellom de to stedene. Og det gir nok litt flere muligheter enn å velge et mindre sted på øya. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...