Maaaari Skrevet 12. februar 2017 Del Skrevet 12. februar 2017 Hei. Jeg sliter veldig med å velge hvilke fag jeg bør ta neste år (vg2). Jeg skal gå realfagslinje, og fagene jeg har bestemt meg for er S1 og biologi. Altså må jeg velge to fag til, og de tre det står mellom er kjemi, geofag og psykologi. Jeg har hørt mye forskjellig om alle fagene, og er veldig usikker. Ønsker så klart å ta fagene jeg har best mulighet til å få god karakter i, men også å hente flest mulig realfagspoeng. Er det noen som har hatt disse fagene, som kan fortelle meg litt om hva de innebærer? Er det mye matte i kjemi? Krever geofag og psykologi mye pugging? Jeg sikter på høy måloppnåelse i alle fag. Er relativt god i matte om jeg gjør litt arbeid, men er også glad i lesefag og å "se den rød tråden". Setter stor pris på alle tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
RevealeR Skrevet 12. februar 2017 Del Skrevet 12. februar 2017 Av de fagene du nevner, så er det mest arbeid med kjemi. Det skal likevel sies at arbeidsmengden er ikke så stor, og det skal gå greit å få en god karakter i faget. Kjemi er en forlengelse av enkelte temaer fra naturfag. Det er mange beregninger, men vanskeligheten av beregningene er ikke høy. Når det gjelder de andre to fagene har jeg ikke erfaring med de. Det kan riktig nok tenkes at det er mer lesing/pugging i psykologi kontra kjemi. Liker du å lese så er psykologi det enkleste. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå