Gå til innhold

NVIDIA NV38 vs ATI R360


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt Abit OTES FX5900, den er forbanna bra...

Fikk 49.500p uten noe stress, bare klokket den til 450/950 på 3D og 425/950MHz, dere FX eiere må overklokke 2D også!!!!

Jeg vet FX slåt ati så klart hvis 2D og 3D hadde likt klokkefrekvens.

Maskinspecs er: intel 2.4 ghz 533 fsb @ 2.9 ghz, 2x 256mb DDR266, 80gb, abit ic7

 

Når jeg ikke overklokket 2D fikk jeg lusne 42000-44000, derfor klokket jeg 2D ekstra. Merket ikke stort forskjell på bildekvalitet mellom ATI og NVIDIA.

Nå har jeg ATI R9800, litt bedre specs på maskin, 2.8 ghz 800fsb @ 3.4 ghz, 380/680 @ 400/700, får bare 42500p er surt, men i Dx9 spillene bar mye raskere.

Endret av Qwseyvnd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får vel ikke med fullversjonen av Half-Life 2.

Trodde det var en spesial versjon jeg. Med handlig litt før HL2 begynner?

 

HL2 er jo ikke ferdig, så hvordan kan det være bundlet med Radeon 9800XT?  :no:

single player versjonen av half life 2 følger med ved kjøp av XT kortene, mtp at hl2 ikke er ferdig så får du med en liten lapp med instruksjoner, på denne måten kan du få din sp versjon når hl2 er ferdig.

 

:thumbs: bra test :)

du får da verken sp eller mp med , jeg har dette kortet (9800xt) og eneste jeg fikk var en dum kupong , hvis du ringer de blir du bare satt over fra sentral til sentral , og det er SKIKKELIG dyrt om du skal ringe for å bestille, skikkelig BEDRITTNE greier, ble skikkelig forbanna når jeg skulle gjøre dette

Lenke til kommentar
Ble ennå mere glad i skjermkortet jeg allerede har jeg... tenk at det dunker ut XT-kortet på flere av testene og er omtrent like raskt på resten... ikke mye til fremskritt...

Samme tenkte jeg når jeg leste testen...

Vel bare for å kommentere litt, jeg hadde 9800 pro og har nå 9800 XT, ved klokking og testing i div 3d marks fikk jeg en betydelig økning med bla over 1000 poeng i 3d 03 og det er jaggu mye når du ligger såpass høyt som jeg gjør.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Forst av alt, En utrolig bra og gjennomfort test.

 

Jeg syntes aa huske at Nvidia hadde endel problemer tidligere med AA og AF i forhold til ATI kortene. Men under denne testen og de nyeste FX kortene saa ser det ut som om at NVidia har hoppet opp paa lik linje som ATI?

 

Er dette tilfelle eller er det bare meg som blinkser med oyet? Fint hvis noen korrigerer meg :)

 

Naar ytelse forskjellen er saa liten, saa er det heller et valg av hvilket merke man onsker mest. Jeg for min del bytter fra NVidia til ATI denne gangen i og med at FX kortene tar dobbelt kort-plass, noe min Shuttle XPC ikke liker, saa det blir nok et ATI kort paa meg neste gang :yes:

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Ble ennå mere glad i skjermkortet jeg allerede har jeg... tenk at det dunker ut XT-kortet på flere av testene og er omtrent like raskt på resten... ikke mye til fremskritt...

Samme tenkte jeg når jeg leste testen...

Vel bare for å kommentere litt, jeg hadde 9800 pro og har nå 9800 XT, ved klokking og testing i div 3d marks fikk jeg en betydelig økning med bla over 1000 poeng i 3d 03 og det er jaggu mye når du ligger såpass høyt som jeg gjør.

Ja du sier noe der. Jeg tenkte mer på med tanke på prisen jeg. 9800XT kortet er jo helt nydelig, ser jo scoren din, kan ikke klage... :thumbup:

 

Hadde jeg hatt penger hadde jeg kjøpt 9800XT eller FX5950Ultra, men jeg har just handlet ny hardware og får duge der. Vannkjøling er også på vei snart ;)

Lenke til kommentar

 

Ligger ganske tett i tett ytelsesmessig, nVidia vinner på sitt og ATi på sitt. Er det bare jeg som ser artifacts på vannet i 3Dmark03 på ATi kortet med FSAA/AA ??  :thumbdown:

 

Hmmm, det samme lurte jeg på. Så slike prikker da jeg testet hvor langt jeg fikk klokka core på mitt 9800Pro. Selv på 494 kunne jeg kjøre 3Dmark03 uten problemer, men oppdaget etterhvert disse prikkene i flere av testene når jeg først fulgte med litt. Gjetter på at bildet er tatt i overklokket tilstand. :dontgetit:

 

Har forøvrig skrudd ned hastigheten solid etter det :) Var liten praktisk ytelse av overklokkingen, stort sett bare fine tall i benchmarker :ermm:

Lenke til kommentar

Glimrende test!

 

Jeg hadde egentlig bestemt meg for at mitt neste kort skulle bli ATI, men vet jeg pokker meg ikke hva jeg skal satse på lenger :dontgetit:

 

Sannsynligvis så tar jeg det som er mest fordelaktig med tanke på pris, støy og størrelse dersom dem yter noenlunde likt. At det er 3FPS i forskjell anser jeg som null forskjell når det gjelder de fleste testene.

 

Men som sagt. Glimrende test HW!! Har ventet på en slik test!

Lenke til kommentar

 

Ligger ganske tett i tett ytelsesmessig, nVidia vinner på sitt og ATi på sitt. Er det bare jeg som ser artifacts på vannet i 3Dmark03 på ATi kortet med FSAA/AA ??  :thumbdown:

 

Hmmm, det samme lurte jeg på. Så slike prikker da jeg testet hvor langt jeg fikk klokka core på mitt 9800Pro. Selv på 494 kunne jeg kjøre 3Dmark03 uten problemer, men oppdaget etterhvert disse prikkene i flere av testene når jeg først fulgte med litt. Gjetter på at bildet er tatt i overklokket tilstand. :dontgetit:

 

Har forøvrig skrudd ned hastigheten solid etter det :) Var liten praktisk ytelse av overklokkingen, stort sett bare fine tall i benchmarker :ermm:

 

På teksten under disse bildene i testen står følgende:

Når det gjelder "Game test 4 - Mother Nature" er det ikke i nærheten av å være så store forskjeller. I denne testen ser billedkvaliteten ut til å være temmelig identisk, med unntak av at ATI-kortet har påført en del hvite "prikker", blant annet i bekken (ved praktisk gjennomkjøring av testen var disse "prikkene" dog ikke synlige).
Lenke til kommentar
Var en fin test dette ja

 

men snekkern mtp utstyr til pc er du gæren (det er ikke vondt ment)

 

Husker når jeg kjøpte amd xp1900+ og g4 ti4600, det var da jeg lå på toppen  :roll:

 

Men pcn drar spill godt fortsatt

Gærn jeg :no: et 9800 XT til 1500.- kr, kann ikke vere gærn da :p

Kan du ikke skaffe et slikt et til meg også, for samme prisen :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Var en fin test dette ja

 

men snekkern mtp utstyr til pc er du gæren (det er ikke vondt ment)

 

Husker når jeg kjøpte amd xp1900+ og g4 ti4600, det var da jeg lå på toppen  :roll:

 

Men pcn drar spill godt fortsatt

Gærn jeg :no: et 9800 XT til 1500.- kr, kann ikke vere gærn da :p

1500 ??

 

ey! er nordlending jeg også *smisker*

Lenke til kommentar

Han mente sikkert at prisdifferansen mellom Radeon 9800 Pro skjermkortet han solgte og et nytt Radeon 9800 XT var på 1500kr. Skjønner alikevel ikke helt hvorfor noen gidder å oppgradere fra et Radeon 9800 Pro til Radeon 9800XT. Er jo minimal ytelsesforskjell i de aller fleste situasjoner. Tror kanskje at Snekker'n liker å ha best hardware til en hver tid :yes:

 

Jeg har hatt et ATI Radeon 9700 Pro skjermkort i 15mnd og det duger fortsatt i massevis. Kjører alle spill som finnes med kjempefin hastighet og super bildekvalitet. Jeg kommer nok ikke til å oppgradere før R420 (altså en ny generasjon) kommer ut.

Endret av Spaz
Lenke til kommentar

En særdeles bra gjennomført test. Utvilsomt det mest interessante jeg har lest her på hw på lenge!

 

Virker som om Nvidia har dratt seg opp av det hullet de gravde seg ned i en periode. Som de fleste her påpeker så er det ikke spesielt store forskjeller mellom de to kortene, og de fleste vil heller aldri merke noen forskjell på de to. Det blir derimot spennende å se hvordan disse kortene gjør det når det kommer flere DX9-spill på markedet. Det er dumt å betale så mye som FX-kortet koster, for så å ha en merkbart dårligere spillbarhet når HL2 kommer ut. Dersom det viser seg at Nvidia ikke får forbedret DX9-implementeringen.

 

Skal være enig med at FX-kortet kan være det beste kjøpet med tanke på prisen, men hvem er det egentlig som bryr seg om de få kronene når de kjøper et skjermkort i dette segmentet?

 

Bra jobba hw! :)

Lenke til kommentar
Du får vel ikke med fullversjonen av Half-Life 2.

Trodde det var en spesial versjon jeg. Med handlig litt før HL2 begynner?

 

HL2 er jo ikke ferdig, så hvordan kan det være bundlet med Radeon 9800XT?  :no:

single player versjonen av half life 2 følger med ved kjøp av XT kortene, mtp at hl2 ikke er ferdig så får du med en liten lapp med instruksjoner, på denne måten kan du få din sp versjon når hl2 er ferdig.

 

:thumbs: bra test :)

du får da verken sp eller mp med , jeg har dette kortet (9800xt) og eneste jeg fikk var en dum kupong , hvis du ringer de blir du bare satt over fra sentral til sentral , og det er SKIKKELIG dyrt om du skal ringe for å bestille, skikkelig BEDRITTNE greier, ble skikkelig forbanna når jeg skulle gjøre dette

Øøøh.... prøv å les hva det står !?

Lenke til kommentar
Han mente sikkert at prisdifferansen mellom Radeon 9800 Pro skjermkortet han solgte og et nytt Radeon 9800 XT var på 1500kr. Skjønner alikevel ikke helt hvorfor noen gidder å oppgradere fra et Radeon 9800 Pro til Radeon 9800XT. Er jo minimal ytelsesforskjell i de aller fleste situasjoner. Tror kanskje at Snekker'n liker å ha best hardware til en hver tid  :yes:

 

Jeg har hatt et ATI Radeon 9700 Pro skjermkort i 15mnd og det duger fortsatt i massevis. Kjører alle spill som finnes med kjempefin hastighet og super bildekvalitet. Jeg kommer nok ikke til å oppgradere før R420 (altså en ny generasjon) kommer ut.

Vel, du hadde nesten rett, jeg fikk et 9800 pro kort dette har jeg ikke lengre og betalte 1500 i mellomlegg for et XT. Men det har da kostet meg kr 1500.-

Så med andre ord , da syntes jeg at jeg har råd til å sitte med et FX som kun har kostet meg 1500.-, kunne slvfølgelig ha beholdt 9800 pro da det var gratis, men men

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Bra test  :w00t: 

 

Men en ting, heter det virkelig billedkvaliteten? Syntes det hørtes litt rart ut,men det er kanskje meg...

Billedkvaliteten eller bildekvaliteten

Billedkvalitetet er dansk,og bildekvaliteten er norsk.

Gjør det noe :roll:

Billedkvaliteten er nord Norsk :D vi sier det iallefall her jeg bor.

Så til testen som jeg synest var utmerket, men når det gjelder kolkking av 9800 XT kan det lønne seg å sjekke vilken goop som ligger på kjølern. Jeg har selv et Hercules 9800 XT og dette klokket dårlig da jeg fikk det, tok så av den gørra de hadde smurt i tykke lag og erstattet den med AS 5 noe som gjorde underverker.

Bare som et hint :thumbup:

billed er en finere måte å si bilde på... iallefall der jeg bor...en mer "konservativ" måte å snakke på..

 

btw....??? har du kjøpt deg XT kort og... fytti hel*ete .. driter du i penger eller? kjøpe alt det nye med en gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...