Gå til innhold

NRK lisenskontroll

Shotgun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lisens hmm er det lisens på parabol greier også? Litt vanskelig å kamuflere det utstyret på veggen her sååå..og jeg har uregistrert TV hehe.

Kan jo bare si at parabol antennen er det for at kråkene skal få no å henge reiret i...eller dommpapp matskål. kunne jo kjøpt motor å tilte den til fuglebad også hmmm mange gode ideer som blomstrer i et veldig trøtt hode hehe

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke lisens på parabol og tuner. Og de du kjøper abonnement hos viderefører ikke kundeopplysninger til NRK. Det er derimot lisens på selve TV'n.

Dermed kan du kjøpe parabol med tuner, en TV uten tuner(eller få plombert den som er der), og abonere på full pakke med både NRK og radiokanaler uten og måtte betale lisens!

Lenke til kommentar

Tuneren på TV'n er den som du plugger antenneledningen i. Er en metallboks på størrelse med en fyrstikkeske, med inngang for antenne. Uansett er det ikke du som skal plombere den! TV må leveres inn til godkjent reperatør, og han må sende bekreftele til lisenskontoret.

Lenke til kommentar
TV må leveres inn til godkjent reperatør, og han må sende bekreftele til lisenskontoret.

Ojjjojj, jeg ser muligheter gitt. Blir da selve hølet til antennekontakta ubrukelig og signaler bare kan komme gjennom SCART-pluggen? Eller kan jeg fremdeles bruke TVen gjennom antennekontakta med et annet tunerapparat? Uansett så vil man jo også kunne bruke TVen gjennom videospillern på SCART-kabelen. (men jeg må nok se bort fra at det er lisenspålegg på videospillern også.)

Lenke til kommentar

Problemet med å spise ham er vel strengt tatt at spyttet ditt setter seg på beina.

Og det kan dermed DNA-spores tilbake til deg, hvis du graver beina ned i hagen etterpå. Ta dem med i en pose til Australia og plant dem der heller.

Kanskje det vokser opp en ny kontrollør en vakker dag :)

Ellers er det jo en fordel å ha en diger hund. Slipper å kjøpe hundemat på noen uker.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
lisenskontrollørene har ikke lov til å sette foten innenfor døra di heller, men hvis du nekter, så kan de få med seg politi med ransakelsesordre.

Jo, men da sørger du jo seff for å sette tv, video og alle ledninger i boden i mellomtia... :D Du kan begrunne at du ikke vil ha ham innafor døra med at du skjems for at du har det så fælt rotete. Har du det ikke rotete, så roter du til mens han venter på snuten. Husk å sørge for å ominnrede slik at det ikke er tydelig at du har hatt tv (det kan også være en idé å tørke vekk støvet rundt der tven stoc, den lager jo en støvfri firkant). :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...