Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Operert brudd i foten(naviculare), hvor lenge vondt etter gips?

BarneyStinson

Anbefalte innlegg

Opererte et gammelt tretthetsbrudd i foten(naviculare) der det ble satt sammen med skrue. Operert 12. desember og gikk med gips og krykker frem til 1. Februar. Har gått på den siden da. Nå er foten på en måte mye vondere enn før operasjon, men ikke så veldig i selve benet som ble operert(det gjør mer vondt på et annet punkt enn der bruddet var). Men ellers i foten er det veldig vondt. Klarer ikke gå normalt og å stå på tå på foten er også veldig vondt. Den er veldig hoven og varm.

Er det normalt at det skal være veldig vondt?

Noen som har gjort lignende operasjon og gått lenge med gips og krykker, og opplevd noe av det samme?

Hvor lenge opplevde dere at det evt var vondt?

Er dere smertefri nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har rimelig god erfaring med tretthetsbrudd i foten. Slet for et par vintre siden med flere tretthetsbrudd, men det ble ikke bedre før jeg roet helt ned og belastet det minst mulig.

Ser du skriver at du ikke klarer å gå normalt. Belaster du foten skjevt? I såfall blir det veldig fort nye tretthetsbrudd. Det er min erfaring.

Lenke til kommentar

Jeg har rimelig god erfaring med tretthetsbrudd i foten. Slet for et par vintre siden med flere tretthetsbrudd, men det ble ikke bedre før jeg roet helt ned og belastet det minst mulig.

Ser du skriver at du ikke klarer å gå normalt. Belaster du foten skjevt? I såfall blir det veldig fort nye tretthetsbrudd. Det er min erfaring.

Bruddet skal være grodd det ifølge ortopeden. er ikke på bruddstedet det gjør vondt men stort sett over alt ellers i foten... måten jeg går på nå er med ganske flat fot, ruller ikke foten og ender ikke frampå foten/tærne på stegene, men det er på grunn av at det er vondt å prøve å gå vanlig med foten. har selv hatt 3 tretthetsbrudd i føttene pga alt for mye løping, men dette er det første som trengte operasjon. 

Lenke til kommentar

Jeg gikk med gips i 6 uker etter brudd i femte mellomfotben (metatarsal). Da jeg tok av gipsen gjorde det vondt å gå på foten, ettersom den ikke hadde blitt brukt på 6 uker. Jeg ga dog faen i smertene, og anstrengte meg for å løpe og gå på vanlig måte allerede samme dag som jeg tok av gipsen.

Følelsen jeg hadde var at hele foten var nummen, og at ankelen var ekstremt stiv. Dermed gjorde det vondt å gå og løpe. Er det samme følelse som du har?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...