Gå til innhold

Windows 10 respekterer ikke "Dvalemodus etter aldri" innstilling

Anbefalte innlegg

Jeg har en Surface Pro 4 som er satt opp til aldri å gå i dvale, jeg klarer meg godt med ventemodus. De få gangene jeg trenger dvale, vil jeg ha det tilgjengelig. Men etter forrige store oppdatering har Windows begynt å gå fra ventemodus til dvalemodus i løpet av noen timer, selv om det står Aldri i strømoppsettet. Er det noen andre som har opplevd noe tilsvarende og vet hvordan man kan fikse det? Jeg har nå prøvd å sette det til 999999 minutter, men det burde da være mulig å få den til å forstå konseptet aldri i denne tiden av kunstig intelligens!  Selv om pc-er ofte virker mer som kunstig idioti iblant... :rofl:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en oppgradert windows 10 gjør dette

Right click on desktop > Power and sleep > Additional power settings > Choose when to turn off the display > Change advanced power settings > Restore plan defaults

Høres også ut som du ikke vil ha faststart og hybrid sleep.

Da må du i såfall disable disse også.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Nei, det hjalp ikke å tilbakestille planen, jeg prøvde det i går kveld, og nå når jeg sto opp var den i dvale igjen, ikke i ventemodus. Men jeg vil ha hybrid sleep, fordi hvis pc-en da av en eller annen grunn ligger så lenge at den faktisk går tom for batteri, slipper jeg å starte fra grunnen av. De innstillingene har fungert helt ypperlig sammen fram til den fordømte oppdateringen. Men det er jo typisk, oppdateringer pleier å fikse ti ting og herpe fem nye...

Lenke til kommentar

Det hadde jeg, ja! Får håpe at det var den, takk! Jeg bruker aldri innstillinger ellers, jeg bruker bare kontrollpanelet. De innstillingsgreiene er for meg HVPU-utgaven av Kontrollpanel (som Otto Jespersen i torsdagsklubben sa at hunder var HVPU-utgaven av ulver). Det var også en innstilling for å forbli koblet til wifi i ventemodus, den slo jeg også av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...