Gå til innhold

Ser dette bra ut

monzilla

Anbefalte innlegg

Beklager, men her kommer enda et slikt emne fra meg. Har lest en del om minne og hovedkort nå og bestemt meg for dette foreløbig :

Abit AI7 Hovedkort S478, SATA, µGuru

- I865PE, ATX,Dual-DDR,Firewire ,Raid, LAN

Corsair TWINX512-3700 512MB Platinum

- Kit w/two matched CMX256-3700 DIMMs

Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800

- Socket PGA478, 512kB "Northwood"

Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA 8MB

- S-ATA/150 8MB cache ST3160023AS

Tankene mine rundt dette er følgende :

- Bør jeg heller gå for et billig i875 chipsett i stedet for et relativt bra 865PE chipset med tanke på at jeg skal ikke ha mer en 2,6 GHz(kanskje 2,8GHz)

- Bør jeg bruke mindre på minne (gå ned til 3200) og mer på prosessor (opp til 2,8GHz)

Jeg er ingen overklokker så overklokking er ikke avgjørende.

Alt dette uten at det stiger i pris...

Og så tilslutt. Har valgt meg disse delene på komplett. Hvor mye sparer jeg på å handle de andre steder etter at posten har tatt sitt ?

Har forøvrig et Hercules Radeon 9700 pro som holder i massevis til spill og sånn...

takk på forhånd for svar

mvh

Erik Monsen

Endret av monzilla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ikke tenkt å klokke noe spesielt kan du like gjerne kjøpe PC3200, enten feks. XMS3200LL som gir bedre ytelse på standardhastigheten, eller noe "billig dritt". Man taper gjerne noe ytelse på å kjøre minnet på lavere hastighet enn FSB ved overklokking, men ikke så mye at du vil merke noe særlig til det under daglig bruk, dessuten blir det mer eller mindre rettferdiggjort med lave timings, hvis brikkene greier det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...