Gå til innhold

Hvor mye varme tåler radeon 9800 pro?


sindre313

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja.. vet ikke eksakt å mange grader, men noe særlig over 70-80 grader burde du iallefall ikke ha. Altså, når det begynner å bli artifacts (feil med bilde) så må du klokke ned GPU eller minne litt. Dette er en veldig god forsikring mot å "smelte" GPU eller minne, klokker du ned når du har artifacts så skader du ikke kortet (somregel). Er vel ingen som gidder å spille med artifacts vel ?

Lenke til kommentar
Tja.. vet ikke eksakt å mange grader, men noe særlig over 70-80 grader burde du iallefall ikke ha. Altså, når det begynner å bli artifacts (feil med bilde) så må du klokke ned GPU eller minne litt. Dette er en veldig god forsikring mot å "smelte" GPU eller minne, klokker du ned når du har artifacts så skader du ikke kortet (somregel). Er vel ingen som gidder å spille med artifacts vel ?

ok, men i noen spill ser jeg noen hvite små prikker på f.eks en bil mens de er borte på en annen. er det artifacts? jeg har forresten testet med en kamerat og han har de samme små hvite prikkene. I 3dmark03 er det ingen tegn til prikker!

Lenke til kommentar

Har nå klokket mitt saphire 9800pro 128mb til 450/380. Begynner såvidt å se noen artifacts i need for speed underground. Bare når jeg driver å customizer bilen, ikke når jeg kjører.

 

Vet ikke hvor varmt kortet er, men jeg har vannkjøling, så det ryker nok ikke av det (=

 

Når det kommer 'merkelig' snø mens du spiller prince of percia, da vet du at du har artifacts;)

Lenke til kommentar

Jeg bruker HALO til og teste med, viss jeg har klokket for mye/for varmt så ser du STORE hvite flater på bakken som regel. Ett annet bra spill og teste om du har "hvite prikker" på er Generals ;)

 

Dette er ut fra egne erfaringer så ikke skyt meg :p

Endret av z1nox
Lenke til kommentar

Jeg har litt problemer med varme... :(

Både kjøleribba til GPU og minne er brennhett...brenner meg om jeg kommer borti...

Har ikke så god luftgjennomstrømmning, har ikke merket noen problemer ennå, men kan ikke tanke meg at det er bra for skjermkortet i lengden...

 

Har et HIS 9800Pro.

 

Er det bare å finne seg en ny kjøler? :shrug:

Lenke til kommentar
Jeg har litt problemer med varme... :(

Både kjøleribba til GPU og minne er brennhett...brenner meg om jeg kommer borti...

Har ikke så god luftgjennomstrømmning, har ikke merket noen problemer ennå, men kan ikke tanke meg at det er bra for skjermkortet i lengden...

 

Har et HIS 9800Pro.

 

Er det bare å finne seg en ny kjøler? :shrug:

Skaff deg et par kabinett-vifter du.

Ikke bra for kortet i lengden nei. Husk også på å installer 3.9 driveren.

Lenke til kommentar

Har installert 3.9 driveren. (Catalyst)

 

Problemet er at det ikke er så ekstremt bra luftemuligheter i det kabinettet jeg har, SkyHawk...kjøpt på 3dFXCool.no (en med lcd-display i front). Kjøpte det fordi det var el av de billigste aluminiumskabinettene.

 

Det er plass til to vifter bak, men de vil ikke gjøre noen serlig nytte da de kun kan plasseres i en spesiallaget "flekt"/"trakt" (vet ikke hva man skal kalle den...det er en sort ting med plass til to vifter som skal stå rett under PSU). De får da ikke "sugd" noe luft ut...og det er ikke akkurat kjølig bak pc'en så det vil ikke være noen spesiell hjelp i å la de blåse inn heller.

 

Det er mulighet for å sette en vifte i front, men det er helt tett i fronten, så den får ikke hentet luft fra noen steder.

 

På grunn av dette får jeg ikke noen gjennomstrømmning, og sidedøren må da ikke være på. Da blir det varmt. Så den beste måten å få skjermkortet kjølig på blir vel da med ny kjøler... :mad:

 

Enda mer penger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...