Gå til innhold

Tenker å kjøpe MP3-spiller, men hvordan funker den ?

Anbefalte innlegg

Jeg vet faktisk ikke hva en MP3-spiller i virkeligheten er for noe. Men jeg tenkte å kjøpe noe for å høre musikk på øret når jeg trener. Da er det vel det som heter MP3-spiller som er aktuelt for meg. Men MP3 er vel ikke noen radio ? Eller er det slik at den tar inn noen musikk-kanaler, eller noe Spotify, eller nett ? Ser på nettet at det fins mange typer. Jeg har også en ny avansert radio/CD-spiller i bilen. Går det an å koble MP3-spiller til den ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg er ute etter til trening, er nok radio. Jeg synes det passer best med en vanlig radio i ørene til det. Ser at det fins mange forskjellige typer, og en test av disse på nettet, alle rundt kr 1000. Men lurer på : det må da være DAB, samt at det kanskje er slik at alle får inn samme kanaler ? men forskjellig kvalitet ? Har du noen å foreslå ?

Angående MP3 så er det vel iTunes det lastes ned fra ? Men det fins sikkert andre nedlasting-steder også ? Jeg skal snart kjøpe radio/CDspiller i bilen. Lurer på om det er slik at en kan gå inn på nettet å høre den musikken en ønsker på en slik avansert bilradio?

Lenke til kommentar

Den enkleste løsningen for deg er å installere Spotify på smarttelefonen din.

Hvis du har smarttelefon, da.

Å rippe eller piratkopiere MP3-filer er den gamle måten å gjøre det på.

Å høre på musikk via mobilen er det vanlige nå.

Men, gamlemåten har noen fordeler også.

Spilleren er mindre, og du bruker ikke opp 3G-kvoten din.

Musikken legger du inn hjemme før du drar ut.

MP3-spilleren kobles til PCens USB-port.

De billige MP3-spillerne oppfører seg da som en minnepinne, hvor du kan kopiere over musikken din.

Andre MP3-spillere, som iPod, krever spesiell programvare som iTunes.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Desverre er såkalte mp3 spillere med radio, nesten ikke eksisterende. Dvs du må ha DAB radio.

MP3 spillere var populært for 10-15 år siden. En spiller med radio og display , på størrelse med en lighter, var lett å ha med. Særlig bra,til trening da det ikke var noe vekt å tenke på.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Akkurat som de solbrillene med solskjerming rundt glassene og øynene har gått ut av produksjon. Det er nok slalåmbriller som har tatt over markedet siden de gjør det samme. :(

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Den enkleste løsningen for deg er å installere Spotify på smarttelefonen din.

Hvis du har smarttelefon, da.

Å rippe eller piratkopiere MP3-filer er den gamle måten å gjøre det på.

Å høre på musikk via mobilen er det vanlige nå.

Men, gamlemåten har noen fordeler også.

Spilleren er mindre, og du bruker ikke opp 3G-kvoten din.

Musikken legger du inn hjemme før du drar ut.

MP3-spilleren kobles til PCens USB-port.

De billige MP3-spillerne oppfører seg da som en minnepinne, hvor du kan kopiere over musikken din.

Andre MP3-spillere, som iPod, krever spesiell programvare som iTunes.

Man trenger ikke bruke opp datakvoten sin med spotify heller. Så lenge man betaler for tjenesten så har den en offline modus hvor musikken er lastet ned til smarttelefonen.

Hvis man har smarttelefon og god nok datakvote, så kan man benytte den til radio uten at det er DAB+ på den, da man enkelt kan benytte internettradio i stedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...