Harald Brombach (digi.no) Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Nytt Tesla-hack: Chatter med bilen via Slack Lenke til kommentar
vramdal Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 (endret) . Endret 12. februar 2017 av vramdal Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Knakande god idé! Har allereie automatisert styring av lading, oppvarming og anna via node-red, og har ein irc-bot gåande i same instans. Dei kan jo gjerne kombinerast. :-) 1 Lenke til kommentar
Horst Tappert Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Knakande god idé! Har allereie automatisert styring av lading, oppvarming og anna via node-red, og har ein irc-bot gåande i same instans. Dei kan jo gjerne kombinerast. :-) @ligthrunner $h@ck Sturle S : Kjør til kjelltring gaten 2b, åpne bagasjerom, kjør til banken, gjennom vindu , lever utpresser brev om å sprenge banken i luften med bens ,,, batteri bombe :) , , kjør tilbake til kjelltringaten 2b , åpne bagasjerom , kjør hjem. | slett logg. =) 1 Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Det MÅ da finnes billigere chatbot-løsninger enn dette. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Det MÅ da finnes billigere chatbot-løsninger enn dette. Tja, men du får i det minste brukt bilen til noe mens den står der ... 1 Lenke til kommentar
Nobunaga Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Minner mest om en samtale mellom Jensen og Cappelen 4 Lenke til kommentar
2380VW80 Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Minner mest om en samtale mellom Jensen og Cappelen Haha! Lenke til kommentar
Ola Knudesen Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Få deg et liv,,,! Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Etter å ha lest artikkelen, så sitter jeg igjen med ett spørsmål. Hvorfor tror Digi.no at dette er "hacking" ? Jeg får gå ned å hacke meg litt kaffi. Før jeg hacker bilen min med nøkkelen å kjører på jobb. Lenke til kommentar
Harald Brombach (digi.no) Skrevet 15. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2017 Etter å ha lest artikkelen, så sitter jeg igjen med ett spørsmål. Hvorfor tror Digi.no at dette er "hacking" ? Jeg får gå ned å hacke meg litt kaffi. Før jeg hacker bilen min med nøkkelen å kjører på jobb. Hacking er vel et av de mest omfattende begrepene som finnes, så i noen sammenhenger kan du nok godt si at du hacker deg litt kaffe (hvis du lager den med litt entusiasme, og ikke bare henter den). http://www.catb.org/~esr/jargon/html/H/hack.html Men det er nok tolkningen "To interact with a computer in a playful and exploratory rather than goal-directed way." som ligger nærmest det denne saken handler om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå