Gjest Slettet+134 Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Jeg jobber på et lite sted med bare to faste ansatte, en fulltid og meg som har deltid (30-40%), samt endel ekstrahjelper. Jeg skal si opp snart til fordel for fulltidsstilling et annet sted, gruer meg bare til å si dette. Hvordan sier jeg det? Og når min siste dag på arbeidsplassen er kommet, hva sier man da? Jeg er så klein på sånt. Vi overlapper bare et kvarter, og jobber aldri sammen, men kjenner jo hverandre godt likevel. Det blir nok ikke noe kaffe og kaker akkurat, men man sier jo noe? Hva tenker dere at dere ville gjort eller retter sagt sagt i de situasjonene? Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Du bare leverer oppsigelsen og thats it. Det er ikke noe mer enn det. Siste arbeidsdag så jobber du som vanlig og så sier man hadet og lykke til videre. Enkelt og greit. 3 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Du velger sjølv, enkelte berre leverer oppsigelse og informerer kollegaene om dette. Andre feirer at du skal ut og oppleve nye ting og få nye erfaringar. Eg ville enkelt og greit berre takka for samarbeidet og gått den siste dagen. Eg synes du bør anerkjenne at du har siste dagen, men du treng ikkje å gjere noke meir utav det. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Du tar selvfølgelig samtalen før du leverer den formelle oppsigelsen. "Hei vi må prate sammen. Jeg har blitt tilbudt en fulltidsstilling og kommer til å ta den". Så leverer du oppsigelse og så er det business as usual hele veien. Siste arbeidsdag, hva skal man si da? Takk for alt, lykke til med den nyansatte etc. Hadde du jobbet i et større firma, eller ikke hatt så mye direkte kontakt med sjefen, ville det vært mer naturlig å bare sende en oppsigelse uten videre. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 (endret) Selv om du kanskje ikke umiddelbart ser det er det godt mulig at sjefen din vil glede seg på dine vegne over at du har funnet noe bedre for deg. Klart det eksisterer sjefer som tar det ille opp fordi det medføler litt vansker i å finne erstatter, men for å være helt ærlig så er ikke slike navlebeskuende sjefer noe å bry seg om. Videre vil jeg vel anbefale at du sier deg villig til å prøve å være så behjelpelig som mulig i transisjonen med nestemann som skal ta over din post. Det settes som regel stor pris på. Endret 11. februar 2017 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. februar 2017 Del Skrevet 12. februar 2017 Har sluttet på 2 jobber og jeg bare sa at jeg skal slutte og poof så var jeg borte Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. februar 2017 Del Skrevet 12. februar 2017 "Hei sjefen, jeg har bestemt meg for å jobbe mer og har funnet en jobb som er full stilling og har bestemt meg for å slutte her for å ta den" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå