Gå til innhold

Hva sier man når man slutter i jobben? (deltid)

Gjest Slettet+134

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+134

Jeg jobber på et lite sted med bare to faste ansatte, en fulltid og meg som har deltid (30-40%), samt endel ekstrahjelper.

Jeg skal si opp snart til fordel for fulltidsstilling et annet sted, gruer meg bare til å si dette.

Hvordan sier jeg det? Og når min siste dag på arbeidsplassen er kommet, hva sier man da? Jeg er så klein på sånt. 

Vi overlapper bare et kvarter, og jobber aldri sammen, men kjenner jo hverandre godt likevel. Det blir nok ikke noe kaffe og kaker akkurat, men man sier jo noe? Hva tenker dere at dere ville gjort eller retter sagt sagt i de situasjonene? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du velger sjølv, enkelte berre leverer oppsigelse og informerer kollegaene om dette.

Andre feirer at du skal ut og oppleve nye ting og få nye erfaringar.

Eg ville enkelt og greit berre takka for samarbeidet og gått den siste dagen. Eg synes du bør anerkjenne at du har siste dagen, men du treng ikkje å gjere noke meir utav det.

Lenke til kommentar

Du tar selvfølgelig samtalen før du leverer den formelle oppsigelsen. "Hei vi må prate sammen. Jeg har blitt tilbudt en fulltidsstilling og kommer til å ta den". Så leverer du oppsigelse og så er det business as usual hele veien. Siste arbeidsdag, hva skal man si da? Takk for alt, lykke til med den nyansatte etc.

Hadde du jobbet i et større firma, eller ikke hatt så mye direkte kontakt med sjefen, ville det vært mer naturlig å bare sende en oppsigelse uten videre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om du kanskje ikke umiddelbart ser det er det godt mulig at sjefen din vil glede seg på dine vegne over at du har funnet noe bedre for deg. Klart det eksisterer sjefer som tar det ille opp fordi det medføler litt vansker i å finne erstatter, men for å være helt ærlig så er ikke slike navlebeskuende sjefer noe å bry seg om.

Videre vil jeg vel anbefale at du sier deg villig til å prøve å være så behjelpelig som mulig i transisjonen med nestemann som skal ta over din post. Det settes som regel stor pris på.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...