Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Reiseforsikring og sykdom

3evel

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et spørsmål ang. reiseforsikring og sykdom.

Imorgen skulle jeg egentlig dratt på et arrangement i Lillestrøm som jeg har betalt 3000 kr for å delta på. Problemet er at jeg har blitt syk, har vært hos legen å fått legeerklæring på dette. Fikk dette pga fare for smittsomhet (legen anbefalte meg å holde sengen til jeg ble frisk)

Har snakket med de som arrangerer arrangementet, men disse får jeg ikke pengene tilbake fra siden disse er allerede brukt opp til leie av lokalet og div. andre ting.

Prøvde å ringe forsikringselskapet i håp om at disse kanskje kunne dekke tapet mitt, men fikk i svar at reiseforsikringen ikke dekker tapet siden det er så nært der jeg bor (bor i Asker). Trengte også overnatting for at det skulle falle inn under reiseforsikring. informeret så klart at jeg hadde en legærklering om at jeg ikke kunne delta.

Er dette riktig? Trodde reiseforsikringen gjaldt alt så lenge det er utenfor dørstokken til hjemmet mitt?

Forsikringen min topp reiseforsikring gjennom sparebank 1.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reiseforsikringens vilkår er her.

"Dagsreiser" uten overnatting er ikke unntatt generelt i punkt 2 (men forsikringen gjelder ikke hjemme, og ikke på fast arbeidssted i arbeidstiden).

Avbestillingsforsikring er regulert i pkt 7. I punkt 7.2 fremgår det spesifikt under punktet "Dekkes" at følgende dekkes (min utheving): "Omkostninger, det vil si innbetalte beløp for reise, opphold, utflukter og arrangementer i forbindelse med reisen, som sikrede ikke får refundert ved avbestilling før avreise."

Såvidt jeg kan se fremgår det ikke noe sted i forsikringen at reisen må være spesielt lang eller kreve overnatting.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kan prøve å ringe inn igjen, for mener selv at det høres litt rart ut det svaret jeg fikk.

Kanskje det bare var kundebehandleren som er dårlig.

Ang bytte av forsikring, så ønsker jeg egentlig ikke det da jeg får alt av jobben gjennom dette forsikringselskapet.

Lenke til kommentar

Begrunnelsen for avslaget er litt merkelig etter det som har kommet fram her. Men jeg har mistanke om at problemet er at det kun er bedt om dekking av et arrangement, ikke en reise.

Reisen i seg selv koster jo ikke noe, det er jo arrangementet som koster penger. Hvordan mener du at jeg skulle fremmet kravet mitt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...