Have a wonderful day! Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 (endret) Jeg handler av og til avfallsposer på Rusta, og som oftest kjøper jeg de blå og grønne posene, siden det er de fargene jeg liker best. Restavfallet hentes av TRV, og vi bruker forskjellige dunker, og aldri fargen på posene til sortering. Grunnen til at jeg spør, er derimot at jeg har tenkt litt på om dette kan føre til at mine søppelposer kan bli forvekslet med de for plast og mat. Jeg vet at disse brukes blant annet i Oslo, men ikke her. Jeg bor like ved et forbrenningsanlegg for søppel som drives året rundt, og antar at søppelet havner ved nærmeste anlegg. Jeg er likevel klar over at søppel av og til kan sendes andre steder, og lurer derfor på om dette kan føre til problemer dersom søppelet havner f.eks. til Oslo, hvor det sorteres etter fargekode. Jeg lurer derfor på om dette går greit? Endret 10. februar 2017 av Have a wonderful day! Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Renovatørene stoler på at dunkene inneholder det de skal inneholde, og behandler avfallet i samsvar med det. Det varierer fra selskap til selskap, se om ikke ditt også har nøyere forklaring på hvilket avfall som skal hvor. Hos meg er det kun i restavfallet en kan bruke plastposer (foruten i plastfraksjonen). Til matavfallet brukes spesialposer. Vi har nå litt færre fraksjoner enn før: sju. Innholdet i restavfallsdunken går til restavfall uansett fargen på posene det er innpakket i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå