Gå til innhold

Min evaluering av Samsung E700

Chigu

Anbefalte innlegg

...vet noen lanseringsdatoen til denne telefonen? e710 var det vel den het. Jeg er en EKSTREMT utolmodig person så jeg kommer ikke til å klare å vente på e710 om den kommer om 1 mnd.

Skal du vente på denne må du nok smøre deg med tolmodighet. Ingen har foreløpig fått noen gjetning på dato enda, og erfaringsmessig vil det da ta mange måneder. Husk at denne telefonen vil "erstatte" E700, og da vil naturlig nok Samsung uansett vente til levetiden til E700 er e ferd med å gå ut.

Forøvrig bør du ikke angre på valget av E700, for som sagt over er det stort sett bagateller som diskuteres. Jeg er selv ingeniør, og mitt poeng er at disse bagatellene hadde vært svært enkle å rette opp - som perfeksjonist er det nettopp derfor jeg syns disse bagatellene er ekstremt irriterende.

Er du opptatt av image og design, er telefonen perfekt. Skal du BRUKE telefonen er den også perfekt (Glitrende bilde, lyd, kamera, SMS-skriving, kalender, GPRS-modem, IR-synkronisering med PC) Den har dessuten ekstremt god respons og mye minne. Liker du derimot å fikle/leke/utforske mobilen må du nok finne deg i å irritere deg en del...

Chigu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ønsker ikke å rakke ned på de som velger Samsung, eller fraråde noen fra å kjøpe Samsung - men: Til alle dere som håper på at en firmware skal løse alle problemer dere har funnet til nå, ikke gled dere for tidlig. Etter min mening er Samsung særdeles dårlig på dette punktet også. Gikk selv og ventet på at firmwareoppdatering på T100 skulle løse merkelige ting med telefonen, men det endte med at Samsung prioriterte nye modeller.

Til sammenligning kan jeg nevne at min Nokia 7110 - som jeg fortsatt klamrer meg fast til - fikk softwareoppdateringer helt til _alt_ fungerte som man skulle forvente. Etter 5 byttetelefoner rett etter kjøp da telefonen var ny på markedet og like mange softwareoppgraderinger i de senere årene, er denne telefonen nå påliteligheten selv. Ikke rart jeg aldri klarer å bytte den ut..

Slik jeg ser det, lager Samsung noen av de råeste telefonene mtp design på markedet. Men akk softwaredesignet er som en boksåpner fra 1970-tallet.

Lenke til kommentar

Heisann :)

Dere skriver flere ganger at ø tar så mye plass når dere lagrer i telefonboken, men har ikke E700 Adressebok da som blir lagret på selve telefonen?

Eller den er kanskje glemt den også?

Vurderte virkelig denne telefonen og skulle ned å se på den om en times tid, men etter så mye negative småting og da spesielt det med sms T9, utboks, og at skjermen blir svart når den ikke brukes, så vet jeg jammen ikke om jeg vil ha den. Da er jeg redd jeg vil irritere meg mer en glede meg. Hmmmm

Takk for en glimrende"test" i alle fall :-)

Lenke til kommentar
Dere skriver flere ganger at ø tar så mye plass når dere lagrer i telefonboken, men har ikke E700 Adressebok da som blir lagret på selve telefonen?

Jo, telefonen har adressebok som lagres i telefonminne i stedet for SIM. I navnefeltet kan du lagre 20 tegn, som vanligvis er nok til for- og etter-navn. Poenget er at liten ø tar opp 12 tegn. Så hvis du skal lagre inn "Torbjørn" har bare ett tegn igjen og du får følgelig ikke plass til å skrive inn noe etternavn.

Chigu

Lenke til kommentar

Huff av meg, det er jo rett og slett tragisk. Har aldri hatt Samsung før, og blir meget betengt når jeg leser dette. Slikt som dette er basic da :-(

Hvis Samsung er dårlig på Firmware updates også da så er det kanskje ikke håp.

Nei huff, nå ble det mye negativ skrivning her. Ikke meningen he, he. Ble bare litt frusetrert siden jeg hadde gledet meg sånn til å kjøpe den :roll::D

Lenke til kommentar

Jo, telefonen har adressebok som lagres i telefonminne i stedet for SIM. I navnefeltet kan du lagre 20 tegn, som vanligvis er nok til for- og etter-navn. Poenget er at liten ø tar opp 12 tegn. Så hvis du skal lagre inn "Torbjørn" har bare ett tegn igjen og du får følgelig ikke plass til å skrive inn noe etternavn.

Chigu

ja men kan da bare skrive torbjorn :p

Lenke til kommentar

Kjøpte E700 både til meg og kona i går. Har lest det meste av det som kan krype og gå av review på nettet den siste tiden. Gikk fra SE T300-> SE T310-> SE Z200-> SE Z600-> SAMSUNG E700. Det er sant at noen av de nevnte momentene er irriterende men det er IMO detaljer sammenlignet med telefonen i helhet. Jeg er teknolog men dette er faktisk den første mobilen jeg *eier*... så jeg er ikke "vant" til diverse meny system... jeg synes E700 er helt fin.

Og jeg bruker bare o istedetfor ø i boka. Jeg har engelsk språk på den uansett så jeg gir blanke i ø'en ;)

Når det gjelder vibrering så er det fullt mulig å ha vibrering og melody, bare ikke samtidig. Det er tre moduser: ringing, vibrering, 3x vibrering og så ringing. Men som nevnt, du kan laste ned ringetoner som også vibrerer.

Du kan også enkelt lage dine egne ringelyder og importere dem. Det du trenger er en MIDI versjon av det du vil ha. Jeg husker ikke hvilket program du bruker for å konverte til mmf i farta (kan finne det ut på request).

Knall telefon! :thumbs:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Men jeg har ikke på langt nær så lang batterilevetid som du... :no:

Med veldig aktiv bruk, så har jeg faktisk tømt batteriet iløpet av 12 timer. Nå var dette riktignok på grunn av at 5-6 av kompisene mine absolutt skulle teste telefonen og gikk berserk med kamera, ringetoner, spill, MMS osv.

Men med mitt bruk, noe som antakelig ligger i kategorien "moderat", så holder batteriet sjelden mer enn 3 døgn.

Har opplevd at den har holdt en stund ut på det fjerde døgnet, men da var det også slutt.

Hmm, det hørtes rart ut.

Ladet du den i en viss tid første gangen? Man skal vel gjøre det, kan ha noe med dette å gjøre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg lurer på noe angående bilder.. når man oppretter en MMS melding, kan man velge bilder fra flere forskjellige mapper.. i mappen "MMS-bilder" ligger det masse bilder fra den som hade telefonen før meg, og det er i grunn ikke så kult. Hvordan får jeg slettet disse bildene? Jeg finner ikke de samme bildene noen andre steder, i noen andre mapper. De er kanskje "overført" fra MMS meldinger personen før meg har fått inn..?

Hvertfall... jeg synes ikke det er så overlugnt med masse nakne damer på telefonen. :blush: hehe!

Så hvordan får jeg slettet disse MMS-Bildene?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Flott test, som jeg kjenner meg godt igjen i!! Hadde en E700 rundt årsskiftet.

Telefonen er noe av det mest stilige som finnes på markedet, og den er på mange måter meget bra. Lyden er konge, oled-skjermen er driiitfet og hovedskjermen er super. Den har bra med minne.

Av det negative vil jeg tilføye (beklager dersom noe er nevnt fra før):

- Ikke snooze-funksjon på vekking (og kalendervarslinger)

- PC-softwaren

- Outlook-synkprogrammet

- Man kan ikke gjenta kalendernotater (f.eks daglig, ukentlig, månedlig)

- WAP-leseren kan ikke settes opp til ikke å vise bilder. Det betyr større (GPRS)utgifter.

- 100 kalenderoppføringer, inndelt i 4 kategorier à 25 oppføringer. Noe rigid.

- Kamerabildene kan bli meget kornete

- Fortsatt dyr i forhold til hva man får for pengene. Flere og flere konkurrenter er gunstigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...