Gå til innhold

Min evaluering av Samsung E700


Chigu

Anbefalte innlegg

får inntrykk av at man kun betaler for å ha en kul telefon utseendemessig, men kanskje ikke så mye annet....(?)

 

er det veldig store problemer med wap-en til samsung?

WAP'en slik jeg har testet den fungerer utmerket. Jeg har hørt av andre at det er problemer med å motta WAP-linker fra SMS (som f.eks. når man bestiller ringetoner) - men jeg har som sagt ikke verifisert dette. Selv gidder jeg aldri å bestille slike ting siden jeg får fetere bilder og ringetoner fra WAP-portalen på min egen PC :cool:

 

Som jeg prøvde å få fram i min "test", er det slettes ikke bare utseendet som er bra med denne telefonen. Hver minste detalj i chassis, elektronikk og annen hardware er perfeksjonistisk. Når det gjelder softwaren har jeg ramsa opp masse negative ting, men det er en del bra også her. Bortsett fra noen få grenseløst irriterende småting er SMS-skriving, telefonbok, kalender og WAP (de viktigste software-funksjonene) meget bra. Bare gled deg til den kommer i posten du! :thumbup:

 

Ja, telefonen har noen funksjonelle mangler, men dette er stort sett funksjoner som de aller fleste skjeldent har behov for. Klarer man seg uten disse står man igjen med en suveren telefon med masse irriterende software-brølere. Vi kan jo håpe at Samsung bruker noen utviklingstimer på å gi oss en ferdig software.

 

 

Chigu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
forstår ikke hvorfor man ikke legger til BT jeg. Er det så mye å spare på å la være?

plass, penger og vekt...

 

dette er vel ting de mener skal holdes nede da, og ikke er så viktig i målgruppen E700 er basert for...

Ja, ikke bare det, men det kan også være at produsentene vil forbeholde Blåtann til de dyrere modeller, og på den måten få folk til å kjøpe som er 1000-1500 kroner dyrere...

 

En Blåtannmodul koster vel 100 kroner eller noe slikt for produsenten, og tar vel en kubikkcentimeter i plass...

Lenke til kommentar
jeg synes det er meget skuffende at ir ikke kan brukes "ordentlig" på e700... selv om kanskje ikke 2,5 kr er massevis av penger så blir det endel mms'er når min venn f.eks. skal gi meg 5 bilder han har tatt...

 

rett og slett dritt at E700 ikke kan sende bilder (til andre mobiler) uten å betale for det! (greit at folk er uenige i dette)

Seff hadde det vært sjef med en Ir som man kan sende bilder med til andre mobiler, men er det noen mobiler som kan sende bilder og lyder til hverandre over IR? Er ikke det halve poenget med BT??

Lenke til kommentar
jeg synes det er meget skuffende at ir ikke kan brukes "ordentlig" på e700... selv om kanskje ikke 2,5 kr er massevis av penger så blir det endel mms'er når min venn f.eks. skal gi meg 5 bilder han har tatt...

 

rett og slett dritt at E700 ikke kan sende bilder (til andre mobiler) uten å betale for det! (greit at folk er uenige i dette)

Seff hadde det vært sjef med en Ir som man kan sende bilder med til andre mobiler, men er det noen mobiler som kan sende bilder og lyder til hverandre over IR? Er ikke det halve poenget med BT??

jaja, de fleste mobiler med bilder og med IR kan sende via IR.. fordelen med bt i forhold til IR er vel overføringshastighet, lengde (10 meter i forhold til ca 1-2) og at det ikke trenger fri luftvei..

 

ellers er vel formålet med teknologiene det samme, kunne overføre ting trådløst og enkelt

Lenke til kommentar
forstår ikke hvorfor man ikke legger til BT jeg. Er det så mye å spare på å la være?

plass, penger og vekt...

 

dette er vel ting de mener skal holdes nede da, og ikke er så viktig i målgruppen E700 er basert for...

Hvilken gruppe er det?

Jeg kunne godt tenkt meg den, men da må den ha BT.

 

Har mer tro på tadcomp da, men denne blir det jo reklamert mye for og tror de regner med å selge ganske mye av den. Da hadde det jo ikke vært så dumt å gjøre den mest mulig intressant for flest mulig. Speislet når den ellers har så dårlig muligheter til overføring.

 

PS. arehei: BT er treger enn IR

Endret av B0hemen
Lenke til kommentar
ikke i teorien hvertfall.

BT er 1Mpps mens IR er 11Mbps

:laugh: , IR gir maks 115kbps. Den har samme spesifikasjoner som gode gamle RS232-protokollen for seriell overføring.

 

Chigu

det er vel mange forskjellige IR standarder...

 

Fastir (tror bare dataer bruker slik) er jo 4 mbit så vidt jeg vet...

 

men de på mobilene, neppe no særlig høy overføringshastighet på dem... 115 kbps er jo greit nok til formålet det...

Lenke til kommentar

God analyse det der - bringer tilbake endel minner faktisk. Jeg var vel en av mange som byttet vekk gode gamle nokia mot Samsungs lekre T100 kamskjelltelefon da den kom for noen år siden. Gjorde samme erfaring som du: Utrolig lekre telefoner designmessig, men brukervennligheten er helt bak mål. Det som redder Samsung er vel at de begynner å bruke Symbian :-)

Lenke til kommentar

Fra www.howstuffworks.com: (genial side)

The Infrared Data Association (IrDA) specifies three infrared communication standards: IrDA-Data, IrDA-Control, and a new emerging standard called AIr. Since this document focuses on IrDA-Data and its relationship to Bluetooth, for the purpose of this document, IrDA refers to the IrDA-Data standard. In general, IrDA is used to provide wireless connectivity technologies for devices that would normally use cables for connectivity. IrDA is a point-to-point, narrow angle (30° cone), ad-hoc data transmission standard designed to operate over a distance of 0 to 1 meter and at speeds of 9600 bps to 16Mbps

 

Som jeg sa er jo dette i teorien og det er jo mulig at IR på mobilen ikke er optimalt. På samme måte som Bluetooth (class II og class I).

Lenke til kommentar

noe latterligere er det lenge siden jeg har sett.....når man lagrer navn

med "ø" så kutter telefonen ned antall tegn med 10 eller noe. så hvis man skulle for. eks. skrive "bjørnar" og så begynne på etternavnet, er det ikke mange nok tegn. men skriver man "bjornar" er mer enn nok plass.

Lenke til kommentar

nå prøvde jeg å laste ned min første poly ringetone med samsung e700. gikk SELVFØLGELIG ikke :cry::thumbdown:

 

jeg kom inn på siden og det stod at det bare var å laste ned...men jeg fikk opp at den ikke finner siden. hva har skjedd? har jeg fortsatt betalt 15,- for tonen, selv om jeg ikke fikk lastet den ned.

 

brukte

 

msn.eurobate.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...