Gå til innhold

Bush signert ny lov for nye atomvåpen?

Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om NRK hadde blitt som CNN ville jeg mest sannsynlig hoppa utfor et stup eller noe.
Da har du mellom 5 og 10 år igjen å leve gutt! Etter valget i 2005 vil ting skje, og i 2009 tror jeg det vil skje radikale endringer.
NRK ville dessuten blitt langt bedre med større tilskudd (i stedet for 100 millioner i nedskjæring, som i år) og foruten Kristelig Kringkastingsråd - som jeg mener for lengst har utspilt sin rolle.
Vet du hvor mange NRK har ansatt? Ikke jeg heller. Men det er snakk om flere tusener. Ikke tull. De har faktisk ansatt egne folk for å håndtere pakker på mellom 3 og 5 kilo. Jeg tror NRK kan ha samme sendetilbud, med 1/3 så mange ansatte. Endret av FiskePinna
Lenke til kommentar
LørDan er norsk TV-lavmål....

Hotell Cæsar er norsk TV-lavmål. Det går på privateide tv2.

Jeg må bare innrømme at det går adskillig mer crap der enn på NRK. Noe bedre, MYE dårligere..

Dessuten; ikke tru oss med slike "etter valget i 2005 skal pappa homo-erling bestemme for fullt"-crap. Oppslutningen til de borgerlige partiene synker for hvert valg. SV er på fremmarsj og hvis det fortsetter slik til 05 blir det nok ikke et borgerlig flertall (la oss i hvertfall håpe så).

Leve NRK, uff om det skal privatiseres. Jeg synes ting fungerer strålende slik de gjør. Ved å endre ting ender vi bare opp med mer lavpannet såpe her i Norge.

FY!

Lenke til kommentar

Kan være enig med Haltan i det siste. Men det er et faktum at statseide kanaler har en agenda som ikke alltid passe sannheten. F.eks da ELF saken rullet i frankrike, var det lenge statlige fjernsynet ville fronte den saken som viktig.

Det er klart at en privateid kanal også er patriotisk. CNN er amerikansk og støtter amerikanske soldater i utlandet, slik tv2/tv3 vil heie på Norge i en fotballkamp mot Sverige, slev om de er uenige i taktikken til laget.

Endret av FiskePinna
Lenke til kommentar
Det er klart at en privateid kanal også er patriotisk. CNN er amerikansk og støtter amerikanske soldater i utlandet, slik tv2/tv3 vil heie på Norge i en fotballkamp mot Sverige, slev om de er uenige i taktikken til laget.

Om Norge spiller fotball mot Sverige, tar ingen skade, og det er derfor ikke et problem for folk om Norge heier på sitt lag. Det blir absurd å sammenligne en uskyldig fotballkamp med en krig!

Lenke til kommentar

Jeg synes en fotballkamp var en god sammenligning jeg da...

Men for min del, så kan vi kalle en spade en spade, og gå tilbake til andre verdenskrig. Da kjære NS skulle "omvende" landet... Hvordan ble de sett på når de gikk in på radioen og skulle vare greie mot de snille tyskerne? Hmm... Nordmenn så på dem som forædere! Kan du skjønne det?

Norge har ikke ligget i noen ordentlig krig siden da. USA har gjort det. Sier du noe kritisk om krigen i Iraq, da regnes du som upatriotisk og du viser da heller ikke hensyn til alle de mødre der hjemme med barn i krigen. Du blir sett på som en foræder om du ikke støtter opp om landet.

Samme med en fotballkamp. Om en komentator på TV sier at "JAAAAAAAAAAA! SVERIGE SCORET", ville ike vi sett på ham som en foræder?

Lenke til kommentar

Og du synes det er bra at man blir sett på som landsforræder, sviker, og satan sjøl om man ikke støtter krigen? Dette var så lavpannet sagt av deg at jeg blir kvalm. Krig er ikke en lek, det er blodig alvor.

USA har ikek hatt krig i eget land siden borgerkrigen, så at USA har lagt i krig argumentet ditt kan du kaste til ******.

Lenke til kommentar

Nå kan man jo diskutere hva som er "statseid" og "fritt". Har ingen gode linker til dere (noen?), men sist jeg sjekket eide Rupert Murdoch de største TV-kanalene i USA. Han har ikke alltid vært fremmed for å gripe direkte inn i det som har blitt sendt etter egen agenda. For meg innebærer det at infoen som sendes NOEN ganger er sensurert, at kanalen blir upålitelig selv om den er etterrettelig mesteparten av tida.

Selv om ingen kan si det er umulig at NRK blir sensurert eller er selektive i sitt valg av info, er det sannsynligvis ikke annerledes enn for en privateid kanal. Forskjellen er at instansen som (i så fall) kontrollerer NRK er demokratisk valgt.

Edit: typo

Endret av Onkel
Lenke til kommentar
Selv om ingen kan si det er umulig at NRK blir sensurert eller er selektive i sitt valg av info, er det sannsynligvis ikke annerledes enn for en privateid kanal. Forskjellen er at instansen som kontrollerer NRK i så fall er demokratisk valgt.

Jepp, og demokrati er noe vi står for eller hva Fikepinna og jokke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...