Gå til innhold

Bush signert ny lov for nye atomvåpen?


Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

NRK = 100% statseid

CNN = 0% statseid

Og begge kanalene er nok ganske politisk vridd (i hver sin retning). Det alvorlige her er at NRK er en statskanal, og noe vridning derfor er noe man (kanskje) må forvente, eller i hvertfall se før man blir "lurt" av det. CNN derimot er 100% privat, og forventes og oppfattes derfor av mange som 100% saklig og upåvirkelig. Det at folk forventer 100% objektivitet og korrekthet av CNN er farlig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et litt  interrresant spørsmål. Hvor mange atombomber er benyttet i verden?

Som er blitt nevnt: Et par hundre tusen, på to bomber. På to bomber. Sammenlignet med andre våpen i antall totalt drepte, er de bare peanøtter, men når man tar i betraktning bruken, og den mulighetene for videre bruk, blir de med ett mye forferdeligere!

Endret av gspr
Lenke til kommentar

joahimR du gjør meg rett og slett uggen.

 

Bush = :no:

 

NRK er best (kanskje ikke BEST, men for meg er de bedre enn de som begynner på C og slutter på NN). CNN er alt for nasjonalistisk, hvorfor har de et svaiende amerikansk flagg i øvre høyre hjørne når du rapporterer om tilstanden i Irak? De er sleske. Husker selv jeg så en del på CNN etter 9/11, og det var IKKE fordi de var mer nøytrale enn nrk. Det var snarere den ekstreme dekningen av det som nettopp hadde hendt.

 

Synes NRK er helt okei, fyldige nyhetssendinger. I mine øyne nøytralt nok. Norge er tross alt ingen kommuniststat.

Endret av alexio
Lenke til kommentar
Pappa vil jo neppe kunne kjøpe dem før de er på børs?! Som AS er det lnoe vanskeligere å kjøpe seg inn stort!

Bare innrøm at dere ikke har nok penger til å kjøpe fullstendig makt i NRK... :thumbdown:

Jeg aner ingen ting om NRKs verdi, så det er godt mulig HalTan.

 

Så foreslår jeg at vi diskuterer Topic instead.

 

Kanskje alle amerikanske kanaler har vaiende amerikanske flagg i hjørnene vbed spessielle begivenheter?

Lenke til kommentar

Dette er det definitvt dummeste jeg har hørt på lenge!

 

CNN = Et vandrende mikrofonstativ for den amerikanske regjering.

NRK = Ikke nøytral politisk, desverre - men har brede og gode sendinger, i motsetning til det mølet TV2 sender.

 

NRK må og skal ikke privatiseres! Hva i hælvete skulle det norske folk med det? Vi har allerede drøssevis av kommersielle (og jeg tør våge og påstå, drittkanaler) - jeg ønsker ikke at folk med private interesser skal styre over mitt mediekonsum. Jeg ønsker bred dekning (nyhets- og kulturtilbud), kulturkanal (NRK P2) og gode produksjoner - som er NRKs varemerke fremfor TV2s oppkjøp av dårlige serier, som sendes i reprise tusen ganger.

 

Go, NRK. Den eneste grunnen tilå beholde TVen og radioen i huset. Med unntak av BBC, SVT og DR da - som også har storslagne produksjoner.

 

Har dere sett hva som skjedde i Italia? Det må være landet av alle JoachimRs drømmer. Diktator Berlusconi har 90% mediekontroll og tvunget det statlige fjernsynet til et eksistensminima. Dette gir en unøytral presse, sensur og maktkontroll. Det er farlig for folket - og for ytringsfriheten.

 

Statlig TV-produksjon = BRA (faktisk)!

Lenke til kommentar
Ah - Gianfranco Fini/Frihetsaliansen og det tidligere MSI... :D

Berlusconi ja. En treparti-koalliasjon så vidt jeg vet - hvorav ett av partiene er etterfølgeren etter Mussolinis opprinnelige fascistiske parti - med barnebarnet som leder.

 

Det er skremmende å følge den italienske utvikling om dagen - jeg skjønner ikke hva som har gått av folket i Italia om dagen - men kjenner jeg den sinnsykt ustabile regjeringssituasjonen rett der nede sitter ikke Berlusconi heller lenge. Så det er håp. :D

Lenke til kommentar

Italia har alltid vært noe for seg selv, Europas største kommunistparti og Europas eneste erklærte fascistiske parti med mandater i valg gjennom hele etterkrigstiden, begge hjemmefødte og uavhengige av evt moderpartier. I tillegg nå Den nordlige liga som vil dele Italia i to, og Berlusconis eget parti til støtte for ham selv. Bra italienerne ikke har bomben. De ville ha brukt den innenlands.

Lenke til kommentar
NRK må og skal ikke privatiseres! Hva i hælvete skulle det norske folk med det?
Synes du LørDan og BeatforBeat er verdt 1800 kr i året pr husstand?

Ja, og nei. Ja, fordi det er godt produserte programmer (ikke i min aldersgruppe, men, for folket, absolutt). NRK er mer enn det vet du, radio også! :D

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar
NRK må og skal ikke privatiseres! Hva i hælvete skulle det norske folk med det?
Synes du LørDan og BeatforBeat er verdt 1800 kr i året pr husstand?

tar meg friheten til å svare for han her:

 

NRK som riksdekkende tv går inn for å underholde og informere det norske folk. Nå må du tenke reelt her. LørDan og Beat for Beat har faktisk høye seertall. Dvs. at mange folk faktisk synes det er verdt å betale den summen (personlig er den litt høy, selv om jeg ikke betaler).

 

Man betaler ikke kringkastningsavgiften kun for disse to programmene heller. NRK har etter min mening de beste nyhetssendingene. Det er mer eller mindre ingen reklame, og det er både sport og debatter.

 

Hadde NRK blitt privatisert ville vi det vært blå piller for alle penga for å si det slik. Om NRK hadde blitt som CNN ville jeg mest sannsynlig hoppa utfor et stup eller noe.

 

Norge amerikaniseres, det er helt klart. Snart kommer den kjente "saksøk alt og alle"-policyen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...