Tfosheim Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 USB-basert TV-kort fra AOpen AOpen har lansert et TV-kort med MPEG2-koding som snakker med PC-en via USB 2.0. XRecorder VX2000 kan ta opp fra "alle" videokilder, inkludert TV. Les artikkelen her Lenke til kommentar
JensPetrus Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 <a href="http://hardware.no/art.php?artikkelid=4121">USB-basert TV-kort fra AOpen</a><br />AOpen har lansert et TV-kort med MPEG2-koding som snakker med PC-en via USB 2.0. XRecorder VX2000 kan ta opp fra "alle" videokilder, inkludert TV.<br /><br /><a href="http://hardware.no/art.php?artikkelid=4121">Les artikkelen her</a> Helt unyttig!!! Hva skal man i dag med Mpeg2? Dette er et utgått format spør du meg. Det som teller i dag er Mpeg4 og Divx. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 MPEG2 = DVD http://www.dvdrhelp.com/comparison det er første gang jeg ser en usb2 enhet som har firewire-inngang. Betyr det at jeg med min bærbare (som ikke har firewire, kun usb2) kan koble til firewire-utstyr? Dersom dette er tilfelle, er det utrolig bra Lenke til kommentar
PaulMV Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 30fps INTERLACED, det vil vell sei at den tar opp 30 halvbilder i sekundet..? det blir jo 15bilder i sekundet. Akkurat som at ein TV er interlaced, og er 50hz (altså 50halvbilder i sekundet), som blir 25bilder i sekundet... Lenke til kommentar
Tfosheim Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) [dobbel post] Endret 3. desember 2003 av Tfosheim Lenke til kommentar
Tfosheim Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Interlaced betyr ikke halv framerate, men halv oppløsning i full størrelse. I interlaced formattering hopper videoen over annenvher veritkale linje - som gjør at størrelsen på bildet blir dobbelt så stort. Vi kommer antakelig med med en test av denne før nyttår, forresten Lenke til kommentar
PaulMV Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Eg er klar over at den hopper over annenkver linje.. Det er derfor eg seier 50hz TV viser 50HALVBILDER! (altså til sammen 25 heilbilder..) Har om dette TV-teknikk opplegget på skulen no. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 USB TV-kort tar mye prosessorkraft. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 USB TV-kort tar mye prosessorkraft. man gjør gjerne ikke så mye annet på pcen når man skal glo på tv da spiller det ingen rolle Lenke til kommentar
Anubis Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 noen som vet pris på denna? Lenke til kommentar
notorled Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 et intreresant og artigt produkt. Dette MÅ jeg ha når det kommer til norge, vist det allerede ikke har gjort det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå