Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Hans voksne datter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke hater jeg henne og forstår henne gjør jeg heller ikke. Jeg klarer ikke å fatte at ei jente på 20, tilbringer nesten all fritid med faren sin. Når barna er kommet i en slik alder, bør de få prøve vingene sine for å bli selvstendige mennesker. Jeg mener selvsagt ikke at han skal velge. Ingen kan kreve at noen velger bort sine barn, men når barnet selv er voksent og det krever like mye som en 7-åring, så må det være lov å reagere vel? 

Har du unga? Hva vil du si om han sier, du tilbringer for mye tid med unga dine?

Eller, for å gjøre det enklere. Du går i fra han, finner ein anna fyr. Han sier du bruker for mye tid/penger på unga dine.

Du syns å gi iphone 1 gang i året er ikke mye. Men fyren er helt uenig i det. Hvordan vil du føle deg då?

Her er det flere faktorer som kan spille ei rolle, som kanskje ikke du vet om?

Kanskje han nesten mistet ho når hun var liten? Reddet hennes liv? 

Kan hende han får ikke nok kjærlighet med deg, derfor henvender han seg til datter.

Litt off-topic erfaring: Ei jenta digget å være sammen med meg. Hun kunne ikke få nok av meg. Men jeg fikk ikke noe ut av det forholdet. Det var gørrkjedelig for meg. Jeg ville heller snakke/være sammen med med kompiser/veninne/familien, samtidig, som hun klaged at jeg vil ikke møtes. 

At du vil tilrbinge mer tid med han, betyr ikke at han ønsker det? Det er jo ein mulighet. 

Men ja.. om han skal velge mellom deg og datra si, så har ikke du mye å stille opp med. 

Når det er sagt. Du er vel opp i 40-50 åra selv. Du har ikke "ung, stram kropp" å friste han med. Til gjengjeld, du bør ha livserfaring og litt mellom ørene. 

Er du smart, så støtter du han. Er med på moroa. Aldri bitch mot han eller datra hans. 

Om par månad-år, hun finner seg kjæreste. Du lever happy ever after med fyren. 

Prøver du å splitte opp far og datter, er det game over for deg.

PS: Eg blir uber-happy om datra mi ønsker å henge masse med meg når hun er 20. Ikke f. om noen kommer til å stå i veien for det.

Lenke til kommentar

aomt: det finnes mange damer på 40 - 50 år som har kropper som mange 18 åringer ville misunt. Så hvor stram og fin kropp TS har å friste med blir vel litt skudd i blinde ;)

Nå virker det ikke for med som du har voksne barn, men de fleste foreldre ser faktisk på det som normalt og befriende når barna blir voksne, starter sitt eget liv og flytter ut.

Endret av zero dawn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De færreste setter vel mer pris på sine barns kropp enn partnerens på den måten heldigvis, aomt.... :hmm: Som jeg skrev litt tidligere her, så er jeg på ingen måte ute etter å ødelegge forholdet mellom far og datter, men det blir litt spesielt når de tilbringer det meste av uka sammen.. De fleste ønsker jo det beste for sine barn, men ikke alle skjønner hva det beste er på sikt. Det er ikke nødvendigvis puter under armene de trenger mest i den alderen.. Kanskje heller et lite spark bak, for å komme igang med livet sitt..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Vi har bare TS' side av saken. Jeg er selv, ganske nylig, blitt singel etter  mange års samliv, og har 2 barn i samme alder som TS' partner. Dersom jeg skulle møte en ny mulig partner, ville jeg faktisk legge vekt på (i tillegg til alt det andre) at vedkommende selv hadde barn, og vet at man som forelder i en del situasjoner vil prioritere disse. Dersom TS ikke har egne barn, kan jeg se at dette kan bli en årsak til misnøye. 

Når det er sagt, så høres det ut til at TS' partner bruker mye mer av sin tid til barna enn det som er vanlig. For alt vi vet, kan det være grunner til dette, som ikke er kommet frem her. Det kommer også an på hvor god "barnets" andre forleder kontakt med barnet er, dersom denne er fraværende, vil det legge større press på TS' partner.

Uansett, når barna har passert 20 år, er de i de fleste tilfeller for voksne å regne. Det er likevel noen som trenge ekstra støtte, og krever mer tid enn vanlig, men situasjonen, slik den er beskrevet fra TS' side, høres ut som et ekstremt tilfelle. Dette er basert på den informasjon som foreligger.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

De færreste setter vel mer pris på sine barns kropp enn partnerens på den måten heldigvis, aomt....  :hmm: Som jeg skrev litt tidligere her, så er jeg på ingen måte ute etter å ødelegge forholdet mellom far og datter, men det blir litt spesielt når de tilbringer det meste av uka sammen.. De fleste ønsker jo det beste for sine barn, men ikke alle skjønner hva det beste er på sikt. Det er ikke nødvendigvis puter under armene de trenger mest i den alderen.. Kanskje heller et lite spark bak, for å komme igang med livet sitt..

Hæ? Hva har hennes kropp med saken å gjøre?

Så, du ønsker å fortelle ein 40/50 år gammal mann, hvordan han skal opptre sin datter på 20 år. Hva som er best for ho, hva som er best for han og hva han må gjøre?! Gooood f. luck! 

Kor gammal e du? Har du unga selv?

• Liker 1
Lenke til kommentar

De færreste setter vel mer pris på sine barns kropp enn partnerens på den måten heldigvis, aomt....  :hmm: Som jeg skrev litt tidligere her, så er jeg på ingen måte ute etter å ødelegge forholdet mellom far og datter, men det blir litt spesielt når de tilbringer det meste av uka sammen.. De fleste ønsker jo det beste for sine barn, men ikke alle skjønner hva det beste er på sikt. Det er ikke nødvendigvis puter under armene de trenger mest i den alderen.. Kanskje heller et lite spark bak, for å komme igang med livet sitt..

Hæ? Hva har hennes kropp med saken å gjøre?

Så, du ønsker å fortelle ein 40/50 år gammal mann, hvordan han skal opptre sin datter på 20 år. Hva som er best for ho, hva som er best for han og hva han må gjøre?! Gooood f. luck! 

Kor gammal e du? Har du unga selv?

Det var da voldsomt til humør på deg da, hun spør vel egentlig bare om gode råd, så det er vel ingen grunn til å være så fordømmende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...