Gå til innhold

Naustrekka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvportræt...hvad laver du på billedet ????? :-) dejligt lys Hvad bliver de brugt til ?

:hmm: Nei, hva tror du jeg laver Suss?  Jeg fotograferer naturligvis :lol:

Et naust er et båthus, det er en garasje for båten kan man si. :)  På andre siden av huset er det åpning ned til sjøen, slik at båten kan tas inn og ut på sjøen. :D

Lenke til kommentar

Selvportræt...hvad laver du på billedet ????? :-) dejligt lys Hvad bliver de brugt til ?

Et naust er et båthus, det er en garasje for båten kan man si. :)  På andre siden av huset er det åpning ned til sjøen, slik at båten kan tas inn og ut på sjøen. :D

Så når båten er ute kan bilen stå inne?

Før jeg klikket "full størrelse" trodde jeg det var modellstørrelser som var plassert der.

Med litt planlegging hadde du kanskje? kunnet plassere deg slik at skyggen din ble gjemt bak skyggen fra skogen. Det lave og spesielle lyset gir en nesten blitsaktig virkning. Himmelen blir derfor også uvanlig

ensartet. Skyggesiden ved slik lyssetting ser en også.

Digresjon: Ser at kun annen hver garasje/naust har utelys. Du er flink å finne motiver.

Mvh.Oddvar

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Flott bilde av naustene med fotografen som element i bildet . De er sikkert funksjonelle, men den sjarmen som de gamle naustene har er de ikke i nærheten av .

Liker bildet som jeg mener fortjener en oppretting.

Alec

Lenke til kommentar

Så når båten er ute kan bilen stå inne?

Før jeg klikket "full størrelse" trodde jeg det var modellstørrelser som var plassert der.

Med litt planlegging hadde du kanskje? kunnet plassere deg slik at skyggen din ble gjemt bak skyggen fra skogen. Det lave og spesielle lyset gir en nesten blitsaktig virkning. Himmelen blir derfor også uvanlig

ensartet. Skyggesiden ved slik lyssetting ser en også.

Digresjon: Ser at kun annen hver garasje/naust har utelys. Du er flink å finne motiver.

Mvh.Oddvar

Hehe.."skogen" er bare noen små busker forran meg, ikke mye å gjemme seg bak. Det er den lave sola som lurer deg. ;)

Men tok jo selvfølgelig flere bilder uten meg selv på også, se V3 :)

Og ja, jeg tror faktisk at en godt kan kjøre bilen inn her ja. ;D

Tak så mye for finfin kommentar Oddvar :)

Lenke til kommentar

Her er det jo greit at fotografens skygge også sniker seg fram. Ok utsnitt, fint lys- og skyggespill. Ser noe fabrikkaktig ut disse naustene, men omgivelsene kan jo være fine.

Mvh Ragnar

Hei Ragnar! :)

Jeg valgte bildet med skyggen på fordi jeg syntes det tilførte det lille ekstra. Dette er ei rekke med helt nye naust, men som du sier så er omgivelsene kjempefine. Ingenting slår patinaen i gamle naust med sølvgrå, værbitte vegger. Jeg la ut en V3 uten skygge også :)

Lenke til kommentar

Flott bilde av naustene med fotografen som element i bildet . De er sikkert funksjonelle, men den sjarmen som de gamle naustene har er de ikke i nærheten av .

Alec

Hei Alec! :)

Da har jeg prøvd meg på en oppretting, hva synes du? V2

Enig med deg i at gamle naust har sjarm, disse her er bare iøynefallende pga farge og mange like på rad. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Alec

Enig med deg i at gamle naust har sjarm, disse her er bare iøynefallende pga farge og mange like på rad. :)

Dette ble veldig bra !!!

Både den opprettede v2 og den nye versjonen med en fin diagonal komposisjon .

Alec

Lenke til kommentar

Alec

Dette ble veldig bra !!!

Både den opprettede v2 og den nye versjonen med en fin diagonal komposisjon .

Alec

jo, er enig med deg ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...