Gå til innhold

Skurring i bass elementet


Anbefalte innlegg

Bassen skurrer under tung bass, ser også at gummien som henger på elemente er løs på deler av den (er ikke spesielt kynding når det kommer til lyd så vet ikke hva ting heter), men dette skaper en skurring, er det mulig å kjøpe noe lim og lime det fast igjen eller ødlegger dette mer? eller er det noe annet jeg kan gjøre, skal ha stor fest i huset på lørdag så hadde vert fint å fått fikset dette :) takk for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

funker ikke å lime den sammen igjen ?, som en kjapp løsning for helgen?

 

Vel, den er jo ødelagt så det er bare å prøve.

 

Men jeg blir veldig imponert om limen holder, det vibrerer veldig mye. Om limen er veldig sterk og elastisk og kan strekke seg så kan det gå. Jeg går utifra det er ytre oppheng som er revnet.

 

400px-Loudspeaker_NOR.jpg

 

Hvis det derimot er membranen som er skadet så kan du prøve å fikse med en bit gaffateip. 

 

Løse deler fører også til ulyd, har du prøvd å holde bassrefleksrøret godt fast og se at det ikke bare er det som rister?

Lenke til kommentar

 

funker ikke å lime den sammen igjen ?, som en kjapp løsning for helgen?

 

Vel, den er jo ødelagt så det er bare å prøve.

 

Men jeg blir veldig imponert om limen holder, det vibrerer veldig mye. Om limen er veldig sterk og elastisk og kan strekke seg så kan det gå. Jeg går utifra det er ytre oppheng som er revnet.

 

400px-Loudspeaker_NOR.jpg

 

Hvis det derimot er membranen som er skadet så kan du prøve å fikse med en bit gaffateip. 

 

Løse deler fører også til ulyd, har du prøvd å holde bassrefleksrøret godt fast og se at det ikke bare er det som rister?

 

Ja, men ser at det ytre opphenget er løst fra membranen, det går ann å ta den av noen plasser mens noen plasser sitter den fast

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Finnes mange butikker på nett som selger nye ytre oppheng og de er ikke så vanskelig å bytte. Du kan google <høytalernavn> woofer repair kit, se på ebay, eller på http://www.simplyspeakers.com/speaker-foam-repair-new-edge-it-kits.html

 

Men det er nok lite å gjøre som du rekker til helga nå. Da er nok løsningen å gå på finn og finne noe til salgs i nabolaget eller en lokal hifiklubb/lefdal/elkjøp/expert variant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...