loketheking Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Bassen skurrer under tung bass, ser også at gummien som henger på elemente er løs på deler av den (er ikke spesielt kynding når det kommer til lyd så vet ikke hva ting heter), men dette skaper en skurring, er det mulig å kjøpe noe lim og lime det fast igjen eller ødlegger dette mer? eller er det noe annet jeg kan gjøre, skal ha stor fest i huset på lørdag så hadde vert fint å fått fikset dette takk for hjelp Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Virker som at du har sprengt den. Kjøp ny Lenke til kommentar
loketheking Skrevet 10. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2017 (endret) funker ikke å lime den sammen igjen ?, som en kjapp løsning for helgen? Endret 10. februar 2017 av loketheking Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 funker ikke å lime den sammen igjen ?, som en kjapp løsning for helgen? Vel, den er jo ødelagt så det er bare å prøve. Men jeg blir veldig imponert om limen holder, det vibrerer veldig mye. Om limen er veldig sterk og elastisk og kan strekke seg så kan det gå. Jeg går utifra det er ytre oppheng som er revnet. Hvis det derimot er membranen som er skadet så kan du prøve å fikse med en bit gaffateip. Løse deler fører også til ulyd, har du prøvd å holde bassrefleksrøret godt fast og se at det ikke bare er det som rister? Lenke til kommentar
loketheking Skrevet 10. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2017 funker ikke å lime den sammen igjen ?, som en kjapp løsning for helgen? Vel, den er jo ødelagt så det er bare å prøve. Men jeg blir veldig imponert om limen holder, det vibrerer veldig mye. Om limen er veldig sterk og elastisk og kan strekke seg så kan det gå. Jeg går utifra det er ytre oppheng som er revnet. Hvis det derimot er membranen som er skadet så kan du prøve å fikse med en bit gaffateip. Løse deler fører også til ulyd, har du prøvd å holde bassrefleksrøret godt fast og se at det ikke bare er det som rister? Ja, men ser at det ytre opphenget er løst fra membranen, det går ann å ta den av noen plasser mens noen plasser sitter den fast Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Er det skumgummioppheng? Kjent problem at det 'råtner'. https://www.google.no/search?q=speaker+rot&biw=1577&bih=1042&tbm=isch&imgil=xOLwC9WhcSmRYM%253A%253B6SDq8uvDLHPFYM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fsolid-orange.com%25252F510&source=iu&pf=m&fir=xOLwC9WhcSmRYM%253A%252C6SDq8uvDLHPFYM%252C_&usg=__lyWOVNOA_3VyzrKhRHOqXLZs0C0%3D&ved=0ahUKEwje5omH_YXSAhXMtBQKHdQ0BkkQyjcISQ&ei=AO6dWN7mK8zpUtTpmMgE#imgrc=xOLwC9WhcSmRYM: Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Det går ofte an å reparere for en billig penge, f.eks med noe som denne. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Her ville jeg nok kjøpt ny høyttaler/nytt element gitt. Hvis du skal bytte element er det fint å kjøpe det samme, for det må fungere med de andre komponentene. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Det er som oftest best å bytte elementet, men da selvsagt mot et identisk. MEN, om et høyttalerelement er så gammelt at opphenget er gått i frø er det vel heller tvilsomt at de er å få tak i. Pris er også et tema. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Finnes mange butikker på nett som selger nye ytre oppheng og de er ikke så vanskelig å bytte. Du kan google <høytalernavn> woofer repair kit, se på ebay, eller på http://www.simplyspeakers.com/speaker-foam-repair-new-edge-it-kits.html Men det er nok lite å gjøre som du rekker til helga nå. Da er nok løsningen å gå på finn og finne noe til salgs i nabolaget eller en lokal hifiklubb/lefdal/elkjøp/expert variant. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 ..som jeg linket til tre hakk ovenfor... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå