Gå til innhold

Degenerert populærkultur og samfunn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er man en streng Mullah nå om man ikke mener 10 åringer burde læres opp til å twerke ? :hmm:

Synes du ikke at du er litt dobbelmoralsk når du klandrer muslimer for å påføre samfunnet strenge normer når du selv prøver å påføre frie individer din konservative norm?

Jeg synes at små barn skal få være akkurat det de er, barn. Uten denne degenererte innflytelsen media har påført dem ved å lære dem opp til å twerke slik som "stjernene" på tv'en gjør.

Lenke til kommentar

Det er ikke samfunnet eller media sin jobb å oppdra unger. Foreldrene får informere og eventuelt ha restriksjoner på mediebruk.

Edit: skal vi f.eks. ikke informere om voldelige konflikter på nyhetene, siden det ikke sømmer seg for barn å høre om slike ting?

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

Ingen her delegitimerer geita. Det er en kritisk forskjell på å angripe argumenter fra personer og angripe personer.

Hva angår det frie samfunn, så kan man nesten ikke bevege seg i frihet hvor det ferdes andre mennesker, fordi man teppebombes med drit i det offentlige rommet, og om du eller dere har en annen mening, so what!? Jeg debatterer mot deg og deres oppfatning om det felles rom., lev med det!

Og du synes det er lurt å diktere hvordan andre skal leve basert på din frustrasjon til samfunnet?

Jeg synes at små barn skal få være akkurat det de er, barn. Uten denne degenererte innflytelsen media har påført dem ved å lære dem opp til å twerke slik som "stjernene" på tv'en gjør.

Det er foreldrene sitt ansvar å oppdra barn på en anstendig måte, ikke staten eller vår felles moral. Dessuten er moral relativt, så jeg er i ekstase at denne relative moralen beveger seg fort nok fremover til at vi fortsatt klarer å provosere de regressive.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ingen her delegitimerer geita. Det er en kritisk forskjell på å angripe argumenter og angripe personer.

Hva angår det frie samfunn, så kan man nesten ikke bevege seg i frihet hvor det ferdes andre mennesker, fordi man teppebombes med drit i det offentlige rommet, og om du eller dere har en annen mening, so what!? Jeg debatterer mot deg og deres oppfatning om det felles rom., lev med det!

Og du synes det er lurt å diktere hvordan andre skal leve basert på din frustrasjon til samfunnet?

Det er foreldrene sitt ansvar å oppdra barn på en anstendig måte, ikke staten eller vår felles moral. Dessuten er moral relativt, så jeg er i ekstase at denne relative moralen beveger seg fort nok fremover til at vi fortsatt klarer å provosere de regressive.

Les postene en gang til, og hvis du fremdeles ikke ser poenget er det vel intet som har skjedd, som vanlig ..

Jeg dikterer vel intet og er slett ikke frustrert (vil ha meg frabedt diagnostisering!!), hvor får du sånne tøvete forestillinger fra, og er det eksempel på konstruktiv debatt for deg som er moderator?

Hvordan i all verden skal to hardt arbeidende foreldre klare den oppgaven i dagens samfunn - si meg er det ingen av veiledere eller moderatorer som selv har barn, slik at de i det minst har praktisk erfaring ...?!?

man blir nesten litt skremt

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Les postene en gang til, og hvis du fremdeles ikke ser poenget er det vel intet som har skjedd, som vanlig ..

Jeg dikterer vel intet og er slett ikk frustret (vil ha meg frabedt diagnostisering!!), hvor får du sånne tøvete forestillinger fra, og er det eksempel på konstruktiv debatt for deg som er moderator?

Hvordan i all verden skal to hardt arbeidende foreldre klare den oppgaven i dagens samfunn - si meg er det ingen av veiledere eller moderatorer som selv har barn, slik at de i det minst har praktisk erfaring ...?!?

Hva er det jeg skal finne i postene dine?

Du virker ganske frustrert når du sier at du ikke kan gå ut uten å bli støtet av andre sin væremåte. Ærlig talt synes jeg det er rart å henge seg opp seksualitet på TV når det er du selv som velger hva du skal se på. Det er ikke slik at det er mangel på TV som ikke omhandler sex.

Foreldre kan klare den oppgaven ved å passe på hva barna ser på TV, og snakke med barna om hva de ser på. Det er ikke meningen at barn skal vokse opp i en boble fri for korrupsjon. Man må bare passe på at de får vite hva de ser på, og hva du som foreldre synes er galt med f.eks. over-seksualiserte tenåringsidoler.

Lenke til kommentar

Og dere delegitimerer andre brukere (geita) ved å implisitt sammenligne dem med muslimske mullhaer, fra deres mod/veileder plattform

Og den veileder du snakker om begynte i så fall angrepet selv ved å angripe min person, så han fikk passe svar slik jeg ser det

Takk for at du ser på min bruker som en slags veileder her, kanskje åndelig sådan? ;)

Men man trenger vel ikke inneha en brønn av kunnskap for å kunne klare og se dobbeltmoralen og det levende paradokset disse mørkeste blå er. Om ingen korrigerer de som sitter og spisser skøytene når isen for lengst har gått, så tror jeg ikke det er noe sunt for noe, verken for dem selv eller alle oss andre. Og spesielt da "de andre", som jo er det oppkonstruerte grunnlaget for de aller fleste av disse hatefulle holdninger som vi bare ser mer og mer av om dagen og som vi burde ta tak i alle mann mens vi enda kan.

Edit: Og derfor kan jeg sikkert ofte virke ufin mot geita_, og det er helt bevisst, det er for å prøve og bryte ned denne type destruktive og farlig polariserende tankerekker. Så om ikke alltid ordlyden, så er ihvertfall tanken god :)

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg dikterer vel intet og er slett ikk frustret (vil ha meg frabedt diagnostisering!!), hvor får du sånne tøvete forestillinger fra, og er det eksempel på konstruktiv debatt for deg som er moderator?

Hva er det jeg skal finne i postene dine?

Du virker ganske frustrert når du sier at du ikke kan gå ut uten å bli støtet av andre sin væremåte. Ærlig talt synes jeg det er rart å henge seg opp seksualitet på TV når det er du selv som velger hva du skal se på. Det er ikke slik at det er mangel på TV som ikke omhandler sex.

Foreldre kan klare den oppgaven ved å passe på hva barna ser på TV, og snakke med barna om hva de ser på. Det er ikke meningen at barn skal vokse opp i en boble fri for korrupsjon. Man må bare passe på at de får vite hva de ser på, og hva du som foreldre synes er galt med f.eks. over-seksualiserte tenåringsidoler.

Hvor er det du finner at jeg blir støtt av andres væremåte? Jeg skriver om at vi blir teppebombet av distraksjoner, ikke teppebombet av andre personer

Foreldre kan ikke passe på hva barna ser på "tv", fordi den plattformen inkluderer nå større og mindre terminaler overalt hvor barnet beveger seg, og imens er mor og far opptatt med å skaffe mer penger for å få endene til å møtes. Hvordan i alle dager kan foreldre ha noen som helst slags sikker innvirkning på hva barnet får av type distraksjoner, de er jo prisgitt det enhver tid gjeldende innhold som er utformet av markedskrefter, ikke styrt av samfunnets klare verdisyn, fordi det synet finnes ikke lengre, det ble ofret for ett misforstått ideal kalt "frihet" for lenge siden

Ingen har noen kontroll med noe som helst i dag, det er bingo for det meste, hvis man ikke har såpass råd at man kan kjøpe seg egne løsninger, noe de færreste av oss har

Enda en gang - Har du barn selv, og er dine meninger derfor basert på virksomme og suksessfylte erfaringer? Eller jobber du i det minste med å oppdra/lære opp barn, ungdom eller voksne??

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og dere delegitimerer andre brukere (geita) ved å implisitt sammenligne dem med muslimske mullhaer, fra deres mod/veileder plattform

Og den veileder du snakker om begynte i så fall angrepet selv ved å angripe min person, så han fikk passe svar slik jeg ser det

Takk for at du ser på min bruker som en slags veileder her, kanskje åndelig sådan? ;)

Du har for vane å bare få med deg fragmenter, må jeg komme hjem til deg å peke direkte på skjermen din :dontgetit:  ... Det implisitte lå i at veileder og moderator spant videre på din "mullha" og forsøkte å snekre sammen en verdisyn-stråmann relatert til Geitas holdninger og meninger til islam 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har vært barn selv, opptil flere år. First hand experience.

For ett elendig forsøk, har du virkelig ikke noe mer fornuftig og voksent å bidra med nå?

Lenke til kommentar

Du har for vane å bare få med deg fragmenter, må jeg komme hjem til deg å peke direkte på skjermen din :dontgetit:  ... Det implisitte lå i at veileder og moderator spant videre på din "mullha" og forsøkte å snekre sammen en verdisyn-stråmann relatert til Geitas holdninger og meninger til islam 

Det er nå en ting at jeg ikke får med meg alt, men du klippet jo bort det essensielle i innlegget mitt og typisk da den biten som faktisk var litt viktig at du forstod.

Lenke til kommentar

Hvor er det du finner at jeg blir støtt av andres væremåte? Jeg skriver om at vi blir teppebombet av distraksjoner, ikke teppebombet av andre personer

Foreldre kan ikke passe på hva barna ser på "tv", fordi den plattformen inkluderer nå større og mindre terminaler overalt hvor barnet beveger seg, og imens er mor og far opptatt med å skaffe mer penger for å få endene til å møtes. Hvordan i alle dager kan foreldre ha noen som helst slags sikker innvirkning på hva barnet får av type distraksjoner, de er jo prisgitt det enhver tid gjeldende innhold som er utformet av markedskrefter, ikke styrt av samfunnets klare verdisyn, fordi det synet finnes ikke lengre, det ble ofret for ett misforstått ideal kalt "frihet" for lenge siden

Ingen har noen kontroll med noe som helst i dag, det er bingo for det meste, hvis man ikke har såpass råd at man kan kjøpe seg egne løsninger, noe de færreste av oss har

Enda en gang - Har du barn selv, og er dine meninger derfor basert på virksomme og suksessfylte erfaringer? Eller jobber du i det minste med å oppdra/lære opp barn, ungdom eller voksne??

Trodde hele premisset til denne debatten var at du ble støtet av andre sine handlinger og holdninger. Du må utdype denne teppebombingen din, for her mistet du meg.

Om du ikke klarer å passe på hva barna dine ser på TV så er det du som svikter barnet, ikke samfunnet. Barneoppdragelse har aldri handlet om kontroll, men heller om å lære bort fornuft. Men kontroll er jo en del av debatten her, så jeg regner med at vi har litt forskjellig syn på dette også. Du skal derimot kunne ha tilsyn til barna dine, og gjør ditt i å veilede de mot sunne verdier.

Alt dette her er gitt at det i det hele tatt skulle være galt i å vise provoserende seksualitet på TV, og at barn har vondt av å bli eksponert for ting utenfor din komfortsone. Twerking og Miley Cyrus er bare en stråmann i denne saken, da realiteten er mye bredere enn som så, og det å unngå de verste tilfellene av oversekualisering mot barn er forholdsvis lett i motsetning til å isolere de i en kristenmoralsk boble.

Dette kalles for Appeal to Authority, og etter 10 år på diskusjon.no så har jeg lært meg å ikke la meg rive med på tenkefeil. (see what I did there?)

Lenke til kommentar

Men man trenger vel ikke inneha en brønn av kunnskap for å kunne klare og se dobbeltmoralen og det levende paradokset disse mørkeste blå er. Om ingen korrigerer de som sitter og spisser skøytene når isen for lengst har gått, så tror jeg ikke det er noe sunt for noe, verken for dem selv eller alle oss andre. Og spesielt da "de andre", som jo er det oppkonstruerte grunnlaget for de aller fleste av disse hatefulle holdninger som vi bare ser mer og mer av om dagen og som vi burde ta tak i alle mann mens vi enda kan.

Edit: Og derfor kan jeg sikkert ofte virke ufin mot geita_, og det er helt bevisst, det er for å prøve og bryte ned denne type destruktive og farlig polariserende tankerekker. Så om ikke alltid ordlyden, så er ihvertfall tanken god :)

Det pussige her er vel at vi "blåblåblåblåblå" (for å misbruke dagens tullesjargong rundt partiene) ikke driver med moralisering. Å drive å ville bestemme hva som er greit/ikke greit av oppførsel er mer noe du er truendes til enn vi som er "et stykke borti det politiske høyre".

Lenke til kommentar

Generalisering funker dårlig i dette tilfellet, men det er lett å ta enkelte moralister her inne for å være dobbelmoralske når de kritiserer moral som ikke passer dem (fra f.eks. Islam), men likevel ikke nøler med å fremme sin egen doktrine her i denne tråden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Dette kalles for Appeal to Authority, og etter 10 år på diskusjon.no så har jeg lært meg å ikke la meg rive med på tenkefeil. (see what I did there?)

Spar meg for tøvet ditt, jeg har ti år fartstid her, og nesten 60 sånn ellers, og jeg gidder ikke leke denne sniikksnakk leker med deg eller andre folk som ser på liv som noe abstrakt. Jeg har i flere poster tidligere i tråden forklart hva jeg mener med "teppebombing", og jeg bryr meg ikke om å bli forstått av folk som ikke evner å ville ta til seg noe annet enn det personlig foretrukne

Lenke til kommentar

Det pussige her er vel at vi "blåblåblåblåblå" (for å misbruke dagens tullesjargong rundt partiene) ikke driver med moralisering. Å drive å ville bestemme hva som er greit/ikke greit av oppførsel er mer noe du er truendes til enn vi som er "et stykke borti det politiske høyre".

Sist jeg diskuterte med deg var du liberalist.... tror jeg likte deg bedre som det egentlig.

Eller om det er sånn at du tror at det er noe liberalisme igjen i det mørkeblå skammekroken du har satt deg i, så sitter du altså der bare fordi du ikke har fulgt med i timen. De konservative har nok for lengst gått vekk ifra dette konseptet og heller omfavnet det "trygge" politistat samfunnet, noe jeg er overbevist om at ikke heller du ønsker deg. Så la oss heller samles ett sted i midten sånn om målet er å optimalisere den personlige frihet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva er vel bedre enn direkte førstehåndserfaring?

Jeg ser først nå at du er moderator, å du hellige jul .. trodde du "bare" var veileder, men det håpet brast nå

Har du direkte erfaring som far, eller mener du at fedre som er sånn ca 40 årige femåringer egner seg perfekt som fedre av i dag?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er nå en ting at jeg ikke får med meg alt, men du klippet jo bort det essensielle i innlegget mitt og typisk da den biten som faktisk var litt viktig at du forstod.

Det jeg klippet bort har absolutt intet med poenget mitt å gjøre i denne tråden, men mulig at du har ditt vanlige poeng der. Men som du vet har jeg uttalt meg om gjentatte ganger om hvor lite peiling du har på det du hinter, så derfor gadd jeg ikke gjøre noen ny gjentakelse her

Og njet, det poenget er ikke viktig i det hele tatt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...