lesles Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Hei! Har dere forslag til noen utdannelser som varer i 7 måneder eller mindre i løpet av et kalenderår? Jeg ønsker borteboer stipend som lånekassen tilbyr. Jeg har større inntekt enn 172 597, men lavere enn 431 492,-. Så da følger jeg under kategorien ytterst til høyre og ønsker gjerne å studere noe interessant som varer i 7 måneder eller mindre. Forslag til korte utdannelser? Lenke til kommentar
martin1d Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 All utdannelse som begynner i sommer og fortsetter til neste år Lenke til kommentar
lesles Skrevet 10. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2017 All utdannelse som begynner i sommer og fortsetter til neste år Absolutt, klar over det. Men konkrete forslag? Lenke til kommentar
martin1d Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Ser du da etter noe som er ferdig etter de 7mnd eller vil du ha noe som fortsetter til neste år også? Eventuelt går under 7 mnd i 2018? eller kan det være 12 mnd i 2018? Lenke til kommentar
lesles Skrevet 10. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2017 Ser du da etter noe som er ferdig etter de 7mnd eller vil du ha noe som fortsetter til neste år også? Eventuelt går under 7 mnd i 2018? eller kan det være 12 mnd i 2018? Jeg ser etter noe som tilfredsstiller kravet til lånekassen, altså varer 7 måneder eller mindre i et kalenderår. Tror du de vil støtte årsenhet studier som begynner august 2017 og slutter juli 2018? Lenke til kommentar
martin1d Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Ser du da etter noe som er ferdig etter de 7mnd eller vil du ha noe som fortsetter til neste år også? Eventuelt går under 7 mnd i 2018? eller kan det være 12 mnd i 2018? Jeg ser etter noe som tilfredsstiller kravet til lånekassen, altså varer 7 måneder eller mindre i et kalenderår. Tror du de vil støtte årsenhet studier som begynner august 2017 og slutter juli 2018? Ja det vil jeg tro. Da vil du kunne tjene opp til 431 000 i 2017 og 2018. Men jeg ville dobbelsjekket, er bare å ringe de å spørre om dette går om du tar et års studium. Lenke til kommentar
lesles Skrevet 10. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2017 (endret) Ser du da etter noe som er ferdig etter de 7mnd eller vil du ha noe som fortsetter til neste år også? Eventuelt går under 7 mnd i 2018? eller kan det være 12 mnd i 2018? Jeg ser etter noe som tilfredsstiller kravet til lånekassen, altså varer 7 måneder eller mindre i et kalenderår. Tror du de vil støtte årsenhet studier som begynner august 2017 og slutter juli 2018? Ja det vil jeg tro. Da vil du kunne tjene opp til 431 000 i 2017 og 2018. Men jeg ville dobbelsjekket, er bare å ringe de å spørre om dette går om du tar et års studium. Jeg Lånekasse nå, og de bekreftet det ! Vel, da foretrekker jeg gjerne enkle årsenheter da jeg går et annet studie ved siden av. Edit: Kan nevne at jeg holder på å fullføre master i økonomi, så hvilke årsstudium kan lønne seg ved siden av? Endret 10. februar 2017 av lesles Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 (endret) Hvis du tar master i økonomi trenger du vel ikke å ta et ekstra studium for å få støtte (med mindre du tar masteren på deltid eller ved en skole som Lånekassen ikke godkjenner)? Endret 10. februar 2017 av ventle Lenke til kommentar
lesles Skrevet 10. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2017 Hvis du tar master i økonomi trenger du vel ikke å ta et ekstra studium for å få støtte (med mindre du tar masteren på deltid eller ved en skole som Lånekassen ikke godkjenner)? Master i økonomi varer mer enn 7 måneder iløpet av et kalenderår. Men jeg vil være på siste året fra og med sommer. Lurer på om jeg kan få støtte da.. hmm.. Men hele utdanningsoppleget varer jo ikke under 7 mnd pr kalenderår. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Ja, men du kan velge å bare søke støtte for ett semester i løpet av kalenderåret, da vil du også få økt inntektsgrense. (men husk at avkortningen av stipend øker gradvis ettersom hvor mye du er over grensen - det er ikke sånn at du får 0 stipend om du tjener 1 krone over inntektsgrensen. Hvis du ikke er veldig mye over inntektsgrensen som gjelder for hele året kan det hende at du totalt sett får mer i stipend om du søker for hele året) Lenke til kommentar
lesles Skrevet 10. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2017 Ja, men du kan velge å bare søke støtte for ett semester i løpet av kalenderåret, da vil du også få økt inntektsgrense. (men husk at avkortningen av stipend øker gradvis ettersom hvor mye du er over grensen - det er ikke sånn at du får 0 stipend om du tjener 1 krone over inntektsgrensen. Hvis du ikke er veldig mye over inntektsgrensen som gjelder for hele året kan det hende at du totalt sett får mer i stipend om du søker for hele året) Jeg er langt over den vanlige inntektsgrensen, så det er ikke et alternativt. Men vedrørende den økte inntektsgrensen. Er du sikker på at det lar seg gjøre? Jeg tolket det slik at "utdanningsopplegget"/utdannelsen varer i 7 måneder eller mindre i løpet av året. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Les den siste setningen fra skjermbildet du har postet - "eller du får støtte for bare ett semester i kalenderåret". Såvidt jeg kan forstå gjelder dette dersom du ikke søker støtte for en utdanning som varer 7 måneder eller mindre. Lenke til kommentar
lesles Skrevet 11. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2017 Les den siste setningen fra skjermbildet du har postet - "eller du får støtte for bare ett semester i kalenderåret". Såvidt jeg kan forstå gjelder dette dersom du ikke søker støtte for en utdanning som varer 7 måneder eller mindre. ah! Flott! Hvis det lar seg gjøre, så er det mye bedre. Noen med høy inntekt som har tatt opp lån for kun ett semester? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå