Blizzer Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Kom hjem i går til en crashet monitor Trenger en nye en ganske snart da jeg nå sitter på en gammel 17 tommer som gir et tålig uklart bilde. Vurderer LCD men er redd for respons tid ol. Jeg er en hardcore gamer, bruker vanvittig mye tid forran pcen. Noen som har noen tips? Har tenkt å bruke opp mot 6000 penger på denne skjermen. Lenke til kommentar
Mello Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 jeg har ingen tips anngående nyere skjermer, siden jeg ikke har sett så mye inn i det siden jeg anskaffet meg en selv (LCD) men jeg vet at snart 1 år gammle Samsung Syncmaster 172T som ligger på mellom 20-25 ms i responstid, har null ghosting i spill. dagens LCD skjermer er MYE bedre enn de som var før (ganske logisk, men fortsatt), så når det gjelder ms så trenger du ikke bekymre deg så mye. Jeg er selv en hardcore gamer, i tillegg til masse annet også, og LCD har funket kjempebra for meg. Det er selvfølgelig litt mere penger å legge i en skjerm enn en vanlig CRT, men så må du tenke på hva slags fordeler du får. 1. Flimmer fritt bilde 2. Mindre vondt i hodet av samme grunn og på grunn av sterkere lysforhold /kontrast 3. er du som meg og er masse på LAN, så flytter du skjermen en del, 19" CRT = 25kg ca. 17" LCD som tilsvarer samme skjermstørrelse som en 19" CRT (omtrent, give or take et par mm) veier bare rundt 5 kg, og er langt fra like klumpete. 4. Bildekvaliteten og skarpheten på et bilde har hoppet en del hakk oppover. er mere og, sjekk eventuelt innom posten til oyvind_dahle, han har skrevet en god avklaring om LCD skjermer her på hw.no forumet Lykke til med valget Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Har selv en 15" (HP L1520) og det er altfor lite, så minstekravet for deg bør være 17" ... her er en god en : http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=104...lAction=details ... Lenke til kommentar
Blizzer Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Takker for tips .. vurderer å gå helt opp til 19"LCD Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg må nok si at 19" LCD ikke er noe dumt valg. Har du tolmodiget til midten i Januar, skal jeg også fortelle deg hvilken du bør kjøpe I mellomtiden ønsker jeg deg en god jul og godt nytt år;) Lenke til kommentar
Blizzer Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Takk for det å i like måte er kanskje verdt å vente da, så vet jeg at jeg får no skikkeli no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå