Thomas36 Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Hei, Jeg er ny på å bygge PC, og har forsøkt meg på en HTPC. Jeg fulgte noen Youtube videoer for å montere komponentene. Da jeg nå forsøkte å starte opp maskinen skjedde ingen ting annet enn at jeg hørte en vifte pulsere og lyset på kabinettet blinket. Jeg skrudde av lokket på kabinettet for å se om jeg så noe feil. Da jeg skrudde på strømmen igjen hørte jeg et lite POP og og kjente at det luktet brent. Hørtes ut som det kom fra hovedkortet. Hva kan jeg gjøre for å finne feilen? Er PCen ødelagt? Bør jeg levere den noe sted for å få en ekspert til å se på den? Mvh, Thomas Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Vel, du må finne ut hva som er skadet iallefall, mest sannsynlig er det Hovedkortet, så Strømforsyningen. Se om du ser noen åpenbart skadede kapasitorer med en lommelykt i første omgang. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Sjekk også alle avstandstykkene som ligger mellom kabinettet og hovedkortet. Fort å ha et som er feilplassert og kortslutter hovedkortet på undersiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå