Gå til innhold

Farlig å køyre uten vifte?


johnohod

Anbefalte innlegg

Har nettopp kobla fra vifta på mitt Gigabyte Radeon 9700 pro, siden denne bråkte noke veldig. Pc'en står no å køyre ATI sine grafikkdemo-program for å teste stabilitet.

 

Spørsmålet er om det er fare for å gjere permanent skade på kortet??

 

Pcen er i alle fall herlig stille! (så lenge det varer)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du prøvd å fjerne CPU-vifta og kabinett-vifta og ? tipper den blir enda stillere da.

tar du dette med støy seriøst, er du kanskje så heldig at du har en motorvogn du eventuelt kan fjerne diverse vifter og radiatorer fra bare for å understreke ?

selv har jeg en nabo som støyer, tror jeg skal teste å fjerne han nå som jeg har lest innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Har nettopp kobla fra vifta på mitt Gigabyte Radeon 9700 pro, siden denne bråkte noke veldig. Pc'en står no å køyre ATI sine grafikkdemo-program for å teste stabilitet.

 

Spørsmålet er om det er fare for å gjere permanent skade på kortet??

 

Pcen er i alle fall herlig stille! (så lenge det varer)

jeg hadde et gf2pro kort jeg kjørte med defekt vifte en lang tid uten at det gjorde noe skade, MEN det ble SVÆRT varmt. hvis jeg var det ville jeg ikke ha tatt Sjangsen på å kjøre et så dyrt kort med dekeft vifte, invister i en Zalman!

Lenke til kommentar

Vel. Poenget var ikkje først å fremst at den bråker som ei vanlig vifte, men det høyrest ut som kulelageret sviktar.

 

Ein høyrer stadig om folk som overklokkar til ting blir ustabilt, så klokkar men tilbake til ein stabil hastighet(?). Eg såg for meg at det ville bli omtrent det samme å slå av vifta, dersom det blir ustabil under spill etc. så kan eg slå den på igjen...?

 

Spørsmålet er om noken veit om grafikkortet kjem til å bli ødelagt i prosessen?

Lenke til kommentar
Har nettopp kobla fra vifta på mitt Gigabyte Radeon 9700 pro, siden denne bråkte noke veldig. Pc'en står no å køyre ATI sine grafikkdemo-program for å teste stabilitet.

 

Spørsmålet er om det er fare for å gjere permanent skade på kortet??

 

Pcen er i alle fall herlig stille! (så lenge det varer)

sorry men... du kjører uten vifte på et radeon kort det ville jeg ALDRIG gjort så mye penger har jeg ikke. ;)

selv har jeg byttet min kjøler til en kobber basert ting med lys i den kosta ikke noe serlig mere en 250 kr tror jeg og den er så stille og fin att pluss at den lyser !!

Lenke til kommentar
Ville satt på en heatpipe fra zalman.. koster ikke mer enn 250,-.

Hadde heller punga ut 300,- for 'ordentlig beskyttelse' enn 2500 for et nytt kort..

 

Har hatt heatpipe på både GeForce4 4600 og 9800 kortet mitt. Kjører med vannkjøling nu..

 

Better safe than sorry vettu(=

Har den zalman saken nuh :D Driiiiiiiitnajs. Lite varmt, lite/ingen støy

Lenke til kommentar
Står det ikke størrelse oppnevnt i beskrivelsen da?  :ermm:

Kan anbefale johnhod følgende.

Vantec Iceberq kjølesett, som settes til 7V. Det er det plass til, og så får en jo minnekjølere med i pakken og. Anbefaler en plansliping av dem, da de kan være ujevne(fest med termisk lim)

God kjøling på gpu, og godt for hørselen i den lille kassen. (se sig)

 

Ville ikke kjørt kabrolet med gpu`en i lengden nei.....

 

Kjøleren fås på microplex (og 3dfxcool.)

 

mh

jarnt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...