johnohod Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Har nettopp kobla fra vifta på mitt Gigabyte Radeon 9700 pro, siden denne bråkte noke veldig. Pc'en står no å køyre ATI sine grafikkdemo-program for å teste stabilitet. Spørsmålet er om det er fare for å gjere permanent skade på kortet?? Pcen er i alle fall herlig stille! (så lenge det varer) Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Ville satt på en heatpipe fra zalman.. koster ikke mer enn 250,-. Hadde heller punga ut 300,- for 'ordentlig beskyttelse' enn 2500 for et nytt kort.. Har hatt heatpipe på både GeForce4 4600 og 9800 kortet mitt. Kjører med vannkjøling nu.. Better safe than sorry vettu(= Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 har du prøvd å fjerne CPU-vifta og kabinett-vifta og ? tipper den blir enda stillere da. tar du dette med støy seriøst, er du kanskje så heldig at du har en motorvogn du eventuelt kan fjerne diverse vifter og radiatorer fra bare for å understreke ? selv har jeg en nabo som støyer, tror jeg skal teste å fjerne han nå som jeg har lest innlegget ditt. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Så lenge du ikke spiller eller annet grafikk krevende ting, gjør det ingenting om du ikke har vifte på. Men du må ha vifte på om du er en gamer Eller annet form for kjøling. På mitt gammle GF2 ultra har eg montert en vifte regulerins trinn, 5v,7v,12v. Kjører på 5v, hører nå ikke viften. Lenke til kommentar
billythekid Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Har nettopp kobla fra vifta på mitt Gigabyte Radeon 9700 pro, siden denne bråkte noke veldig. Pc'en står no å køyre ATI sine grafikkdemo-program for å teste stabilitet. Spørsmålet er om det er fare for å gjere permanent skade på kortet?? Pcen er i alle fall herlig stille! (så lenge det varer) jeg hadde et gf2pro kort jeg kjørte med defekt vifte en lang tid uten at det gjorde noe skade, MEN det ble SVÆRT varmt. hvis jeg var det ville jeg ikke ha tatt Sjangsen på å kjøre et så dyrt kort med dekeft vifte, invister i en Zalman! Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Vel. Poenget var ikkje først å fremst at den bråker som ei vanlig vifte, men det høyrest ut som kulelageret sviktar. Ein høyrer stadig om folk som overklokkar til ting blir ustabilt, så klokkar men tilbake til ein stabil hastighet(?). Eg såg for meg at det ville bli omtrent det samme å slå av vifta, dersom det blir ustabil under spill etc. så kan eg slå den på igjen...? Spørsmålet er om noken veit om grafikkortet kjem til å bli ødelagt i prosessen? Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Trur ikkje eg har plass til Zalman, siden kassa er Shuttle X... Lenke til kommentar
HEE Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Har nettopp kobla fra vifta på mitt Gigabyte Radeon 9700 pro, siden denne bråkte noke veldig. Pc'en står no å køyre ATI sine grafikkdemo-program for å teste stabilitet. Spørsmålet er om det er fare for å gjere permanent skade på kortet?? Pcen er i alle fall herlig stille! (så lenge det varer) sorry men... du kjører uten vifte på et radeon kort det ville jeg ALDRIG gjort så mye penger har jeg ikke. selv har jeg byttet min kjøler til en kobber basert ting med lys i den kosta ikke noe serlig mere en 250 kr tror jeg og den er så stille og fin att pluss at den lyser !! Lenke til kommentar
z1nox Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Det er ikke til og anbefale nei Lenke til kommentar
dominus Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 ja ja...lykke til. rådet er -ikke kjør kortet uten vifte!!- kjøp deg heller ei ny vifte som holder kjeft.. jeg toasta et 9100 kort uten vifte(og det går ikke videre varmt i utgangspunktet) ..og da klokka jeg til og med ned gpu'en fra 275 til 240.. Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Ok, eg får ta å koble det til igjen. Dog har det gått stabilt i 2 timer mens det kjører grafikkdemo fra ATI Lenke til kommentar
dominus Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 tror nok det er det lureste... kan ikke huske å ha sett noe sted at ati coren har en speedstep teknologi om den blir for varm... mulig den har det...for alt jeg vet.. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Ville satt på en heatpipe fra zalman.. koster ikke mer enn 250,-.Hadde heller punga ut 300,- for 'ordentlig beskyttelse' enn 2500 for et nytt kort.. Har hatt heatpipe på både GeForce4 4600 og 9800 kortet mitt. Kjører med vannkjøling nu.. Better safe than sorry vettu(= Har den zalman saken nuh Driiiiiiiitnajs. Lite varmt, lite/ingen støy Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Har du lyst til å vere skikkelig grei? Kunne du målt kor langt ut den stikker over og under kortet? Eg har skikkelig plassproblemer i Shuttle-boksen min. Køyrer du Zalman uten vifte? Lenke til kommentar
z1nox Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Står det ikke størrelse oppnevnt i beskrivelsen da? Lenke til kommentar
jarnt Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Står det ikke størrelse oppnevnt i beskrivelsen da? Kan anbefale johnhod følgende. Vantec Iceberq kjølesett, som settes til 7V. Det er det plass til, og så får en jo minnekjølere med i pakken og. Anbefaler en plansliping av dem, da de kan være ujevne(fest med termisk lim) God kjøling på gpu, og godt for hørselen i den lille kassen. (se sig) Ville ikke kjørt kabrolet med gpu`en i lengden nei..... Kjøleren fås på microplex (og 3dfxcool.) mh jarnt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå