Gå til innhold

Skole/Linje for utlendinger med undervisning på Engelsk?

SWQ

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har ei kjæreste i utlandet som ønsker etterhvert å flytte til Norge for å bo med meg.

Siden hun er fra et ikke-EU land, med besøksvisum på kun 3 mnd., lurer jeg på hvilke alternativer vi har slik at hun kan få midlertidig oppholdstillatelse så hun kan lære seg norsk og begynne å jobbe.

Hun er utdannet lærer med mastergrad i språk. 

Å gifte seg og søke familiegjenforening er ikke aktuelt.

Da tenkte vi på studentvisum. Etter å ha googlet og ringt forskjellige skoler, sitter vi igjen med lite.

Er det noen som vet om det finnes ei skole/linje på Østlandet som tilbyr undervisning på engelsk, som varer i minst ett år og som er godkjent av UDI for studietillatelse?

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ei kjæreste i utlandet som ønsker etterhvert å flytte til Norge for å bo med meg.

Siden hun er fra et ikke-EU land, med besøksvisum på kun 3 mnd., lurer jeg på hvilke alternativer vi har slik at hun kan få midlertidig oppholdstillatelse så hun kan lære seg norsk og begynne å jobbe.

Kan jo bare søke på enkeltemner, årsstudium eller gradsutdanninger ved universiteter/høgskoler med engelsk som undervisningsspråk. Verre er det ikke, men da må hun skynde seg skal hun rekke fristen (så fremt hun er fra EU).

Vannlinjen, det står nevnt at hun ikke er fra EU.

Lenke til kommentar

Kan jo bare søke på enkeltemner, årsstudium eller gradsutdanninger ved universiteter/høgskoler med engelsk som undervisningsspråk. Verre er det ikke, men da må hun skynde seg skal hun rekke fristen (så fremt hun er fra EU).

Vannlinjen, det står nevnt at hun ikke er fra EU.

Åja, beklager. Da vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...