Gå til innhold

Hvilken konsoll til en 6åring?

TommyFM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvordan er det med modding av ps2/xbox da??

Prisen er nok avgjørende oxo. Og hvis spillene koster 700kr stk, så kan det være aktuelt med mod.

Nå er det akkurat bestemt at diskusjon om modding av spill konsoler er lov her på forumet. Men er ikke lov til å snakke om piratkopiering fordi. Så pass på hva du sier. :)

Ps2 er meget enkel og modde med chip, dette er det mange som gjør. Vet ikke åssen det er med Xbox.

ps. husk at all garanti utløper ved modding.

Lenke til kommentar
Hei,

her er det en veldig lik post.

http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=159167

Håper det hjelper.

takk. Fikk litt mer info.

Men fortsatt lurer jeg da på noen ting.

Går det ann å modde Game Cube?

Og hva koster mod til PS2?

Spiller PS2 DVD R (+ / - )

Samme med GameCube (hvis man kan modde)

Og finnes det moddinger som ikke er chip. (slik som på PS1 hvor man kan koble på en boks bak)

Lenke til kommentar
Hva koster en X-box ferdig moddet da?

Har X-Box noen barnespill?

Å modde en xbox koster fra 500kr + et evt. harddiskskifte (Anbefales på det sterkeste)

De spillene jeg har som jeg mener kunne passet til unger er:

Findig nemo

Crash Nitro Cart

Simpsons

Futurama

Wallace And Gromit

Jeg har ihvertfall aldri angret på mitt xbox kjøp. Underholdningsmaskin nummer 1!

Min xbox brukes til: DVD spiller, IRC, streaming av filer fra dataen (filmer, bilder, musikk etc), emulatorer og selfølgelig .rss feeden til dagbladet. Kjekt med de nyeste nyhetene rullende over skjermen ;)

Edit: Angående pris; Du vil du få en splitter ny xbox ferdig moddet med 120GB harddisk til ca 3500kr. Gjør du det selv så kommer du nok ned på 3000kr.

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar

Høres bra ut.

Tror jeg kommer til å kjøpe meg en selv.

HD skifte og slike ting er jo ikke aktuelt til en liten gutt. Trenger bare noen spill.

Men det med irc. Er det windows program, eller eget xbox program?

Hva andre programmer kan man bruke? msn? web browser?

tenkte litt på det med at hvis man kjører pc bilde på tv, er det jo ofte vankelig å lese teksten. Hvordan er det med X-box??

Og igjen det med Web browser og msn. Hadde jo vært genialt å kunne bruke det.

Lenke til kommentar

Du bruker egne xbox-program. All nødvendig info finner du på www.xbox-scene.com

Jeg har til nå ikke lest eller hørt om noen som har fått til msn messenger på xboxen.

Teksten er ikke noe problem, jeg klarer ihvertfall å lese den helt tydelig.

Edit: Et dårlig bilde av hvordan teksten er: http://www.relativt.com/divbilder/irc_xbox.jpg (det sorte "rutemønsteret" er ikke på skjermen)

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar
Kjøp PS2 eller Xbox så har du no å kose deg med selv også på mørke stormfulle høst/vinter kvelder :yes: Her har du jo bredt spekter av spill og det kommer nye ting hele tiden, dessuten kan ihvertfall Xbox brukes til mye mere enn en ussel gamecube.
Gamecube blir fort for barnslig, selv for en 6åring :cry: Endret av IceCool
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke la ham velge selv? Har han venner med konsoll, så kan det ofte være kjekt om de har samme konsollen slik at de kan utveksle spill/erfaringer. Også er det enkelte spill som kun finnes til en av konsollene, så om han har veldig lyst å spille ett av disse, så bør jo det tas med i betraktningen.

Lenke til kommentar
Game Cube passer best til små barn

mest "barne" spill og på GC som mario osv

beste for et barn er å vokse opp med mario =D

*mimre*

6 åringer er ikke så dumme som du tror, de lærer utrolig fort og har ofte bredere interesse enn å se mario løpe rundt å jokke...

Det er mange spill som er morsomme for dem. Ville pakket inn en Xbox og fått den oppgradert med chip og stor HD etterhvert, hvis han ikke liker den så kan den jo BYTTES.

Lenke til kommentar

har en xbox selv,

utrolig deilig box, muligens det aller beste microsoft noen sinne har sluppet ut.

like bra til småbarn som til oss eldre, hehe.

hvis du skulle ta en sikkerhetskopi av dine egne cd skiver, så kan du få kopiet dem over til xbox'n å bruke media player til å spille dem av, passer bra til forspill, slipper at folk skal søle øl over cd skivene, bruke talglys til å ødelegge cd cover, ( tja grunnen til at jeg ikke har fester hjemme lengere )

oja xbox'n må være modda for at dette skal funke.

si oss fra du velger du boxen er kjøpt da.

( folkens skal vi ha et veddemål om hvem som bruker pc'n mest, faren eller sønnen ) hehe nei huff jeg skal være snill.

MR_T

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...