Gå til innhold

– Det dreier seg mye om mennesker. Folk som kan noe, vil noe og som jeg har lyst til å jobbe med (Ekstra)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"– Norge skal gjennom en omstilling som jeg tror blir formidabel, så å bidra til det finner jeg mening i."

Ja, kanskje Geir Førre er en samarbeidspartner?

Jeg har messet om "Multi-use" av havet her på kommentarfeltet så ofte at ingen gidder å svare meg lengre, og som pensjonist er ikke den store drivkraften i å tjene penger.

Jeg har teknologien som kan brukes for å kombinere energi- og matproduksjon på havet, men mangler totalt viljen til å satse penger for å få dette virkeliggjort.

Dersom Geir Førre har størst interesse i å få ideer ut i markedet, så håper jeg han ser på nettsiden www.owwe.net og kanskje kommer med en tilbakemelding her på kommentarfeltet.

Dette dreier seg om å få lønnsomhet ved at mange deler på utgiftene, og i dette tilfellet er det energiproduksjon i form av vind og bølger, og matproduksjon i form av fiskeoppdrettsanlegg og algedyrking.

Det er snakk om 1 mrd. i investeringer og salg av strøm i konkurranse mot nedbetalt vannkraft. En umulighet uten støtteordninger.

Dette er Norge, men i England vil et slikt "Multi-use" anlegg tjene penger.

Skal disse arbeidsplassene havne i Norge må vi tenke som Tyskland.

Griper vi ikke muligheten kan det godt tenkes at land med bedre betingelser reiser med en industri som Norge har alle forutsetninger for å bli ledene i.

Det er med andre ord ikke nok med gode ideer og folk som er gode selgere, den viktigste brikken er rammebetingelsene.

En god artikkel, som skaper litt innsikt i det som kalles "Innovajon".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...