Storm Shadow Skrevet 16. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2017 der skjer ingenting hvis jeg kobler bærbar direkte til denne port. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Du må sette opp laptopen med den statiske IP adressen da... Lenke til kommentar
Storm Shadow Skrevet 16. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2017 (endret) Okay efter at koble direkte med laptop og sette opp den statiske ip virker laptoppen uten problemer. Det vil vel sige at cisco are i bridge og fungere korrekt? Men så er spørgsmålet om man skal ha kablet fra port 1 i switchen til WAN på routereneller som Telenor sagde Den merket port på siste bilde til WAN (det var her internett oppførte seg rart) Endret 16. februar 2017 av Storm Shadow Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 (endret) Ciscoen er ikke bridge.. Det er en L3 switch.. Så det blir feil å bruke det uttrykket i denne sammenhengen... Du skal koble mellom den porten på switchen som virker og WAN/Internet porten på routeren din. Og du må konfigurere den med IP infoen.... Endret 16. februar 2017 av ChrisCo 1 Lenke til kommentar
Storm Shadow Skrevet 22. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2017 (endret) efter en par hårde reset af router virker linien normal Men! Den merket port på siste bilde til WAN , og direkte til en laptop som nevnt før fik jeg 200/ mbit samt fik også 200 mbit til en lokal pc hvis jeg taster ip direkte inn på lokal pc hvor jeg koblet et kabel fra cicoen til switchen, og direkte til lokal pc via kanalene. Jeg prøvde og fik max 100/ mbit hvis jeg brukte port 1 på cisco'en. Nu virker routern men da opstod et nytt problem, og det er at jeg får max 100 / mbit på alle lokale pc , unntatt wifi hvor jeg får nesten 200 mbit. Jeg regner med at det simpel hen er switchen der ikke kan klare over 100 mbit på alle porte. switchen er en ProCurve Switch 1700-24og jeg ser at det kun er port 23 og 24 der kan brukes til 1000 / mbit her er manualen ftp://ftp.hp.com/pub/networking/software/1700-24-Install-Feb07-59916221.pdf https://www.komplett.no/product/357060# Og nu er det ikke meg der har satt opp hp switchen i tidenes morgen. Men setup er Cisco 3650>>til WAN Routern>>Router LAN 1 til port 24 på ProCurve Switch 1700-24.>>deretter blir de fordelt til lokale pc er. Litt rart den går fra router lan 1 til port 24 på switchen men åbenbart sådan den er satt opp. Men kan dere gi meg rett i at denne switchen simpel hen er for gammel? Og hvis jeg skal oppgradere vil denne være bra nok https://www.dustin.no/product/5010824594/1920-24gdet er en nyere model av den gamle. Eller er jeg åben for foreslag? Var litt mange spørsmål Endret 22. februar 2017 av Storm Shadow Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Både Ciscoen (på switchportene) og HP'en er 100Mbit/s, så da får du ikke mer av noen dem uansett. Den du har linket til er Gigabit, så det er nok helt grei oppgradering. 1 Lenke til kommentar
Storm Shadow Skrevet 22. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2017 da her jeg bestilt Hp'en.Da blir det spennende om den kan automatisk opdager input fra Router Lan1. den gamle switch hp 1700 gik den fra Router Lan 1 til port 24. Da håber jeg at den nye også kan automatisk oppdage at det er fra router. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Da blir det spennende om den kan automatisk opdager input fra Router Lan1. Hæ? Den skal ikke oppdage noen ting. Switchen er først og fremst en portutvider. Den bare fungerer... Lenke til kommentar
Storm Shadow Skrevet 23. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2017 Okay Da fik jeg den nye switchen idag.Alt var plugg & play, alt funket fra start, og trengte ikke nået konfigurasjon. Alle lokal pc'er fik nesten full båndbredde(tett på 100 %) Tusind takk for hjelpen @ChrisCo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå