flekken Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Hei Akkurat gått fra Android til iPhone 7 plus. På min gamle Samsung Note kunne man trådløst speile innholdet på TV,en.(Samsung smart tv) Noe som var veldig kjekt bed f.eks; visning av youtube videoer. Er ikke dette noe man kan med Apple ? Har Googlet litt og alt jeg finner er kabler og AppleTV. er det ikke mulig å gjøre dette trådløst ? Noen som har noe tips ? :-) Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Hei Akkurat gått fra Android til iPhone 7 plus. På min gamle Samsung Note kunne man trådløst speile innholdet på TV,en.(Samsung smart tv) Noe som var veldig kjekt bed f.eks; visning av youtube videoer. Er ikke dette noe man kan med Apple ? Har Googlet litt og alt jeg finner er kabler og AppleTV. er det ikke mulig å gjøre dette trådløst ? Noen som har noe tips ? :-) Dette blir gjort trådløst via Apple TV. Du har Apple TV-en koblet til TVen via HDMI, og via iPhonen kan du enkelt swipe opp for å få skjermbildet eller bare lyd via Airplay som det her Fungerer utrolig smertefritt. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Hei Akkurat gått fra Android til iPhone 7 plus. På min gamle Samsung Note kunne man trådløst speile innholdet på TV,en.(Samsung smart tv) Noe som var veldig kjekt bed f.eks; visning av youtube videoer. Er ikke dette noe man kan med Apple ? Har Googlet litt og alt jeg finner er kabler og AppleTV. er det ikke mulig å gjøre dette trådløst ? Noen som har noe tips ? :-) Dette blir gjort trådløst via Apple TV. Du har Apple TV-en koblet til TVen via HDMI, og via iPhonen kan du enkelt swipe opp for å få skjermbildet eller bare lyd via Airplay som det her Fungerer utrolig smertefritt. Så man må altså ha Apple tv for å få dette gjort fra iPhone? Ikke bare er telefonen dyr, men man må kjøpe apple tv i tillegg? Kan man da spille av 4k HDR video fra youtube f.eks som jeg kan fra Android til Samsung smart-tvn? Lenke til kommentar
flekken Skrevet 9. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2017 Hei Akkurat gått fra Android til iPhone 7 plus. På min gamle Samsung Note kunne man trådløst speile innholdet på TV,en.(Samsung smart tv) Noe som var veldig kjekt bed f.eks; visning av youtube videoer. Er ikke dette noe man kan med Apple ? Har Googlet litt og alt jeg finner er kabler og AppleTV. er det ikke mulig å gjøre dette trådløst ? Noen som har noe tips ? :-) Dette blir gjort trådløst via Apple TV. Du har Apple TV-en koblet til TVen via HDMI, og via iPhonen kan du enkelt swipe opp for å få skjermbildet eller bare lyd via Airplay som det her Fungerer utrolig smertefritt. Så man må altså ha Apple tv for å få dette gjort fra iPhone? Ikke bare er telefonen dyr, men man må kjøpe apple tv i tillegg? Kan man da spille av 4k HDR video fra youtube f.eks som jeg kan fra Android til Samsung smart-tvn? Har foreløpig ingen planer om å skaffe meg Apple TV. så det var synd. altså ingen annen måte å gjøre dette på ? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Du kan1. Kjøpe en HDMI adapter (Koster ca 500 kr for adapter + HDMI kabel). Du for dog ikke 4K støtte. 2. Bruke Chromecast - "Speiling" fungerer kun med enkelte apper som Youtube/Spotify etc. Må ha ultra versjon for 4K innhold. (Koster ca 300-800kr) 3. Bruke Apple TV - Speiler hele bildet på iPhone og fungerer svært bra + og masse andre funksjoner/apper). (Koster 1500 kr). Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 (endret) 3. Bruke Apple TV - Speiler hele bildet på iPhone og fungerer svært bra + og masse andre funksjoner/apper). (Koster 1500 kr). Etter litt enkel googling så ser det ut som den ikke støtter 4k? og da neppe HDR heller. Men neste generasjon Apple TV har sikkert denne støtten. Kommer vel senere i år. Endret 9. februar 2017 av Complexity Lenke til kommentar
Brew Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Har ikke iPhone, men en kjenning spilte nylig av YouTube video på min Samsung (smart) tv ,fra en iPhone 6s. Begg tilkoblet samme WiFi router. Hvilken kvalitet og om det gjelder bare YouTube aner jeg ikke, men det funket utmerket.. :-) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 (endret) Installer Samsung cast app fra apple marked. Og installer Samsung cast app i tvens Samsung smart hub. Endret 9. februar 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå