DrDoogie Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Vi snakker da om at inntasting av spesialtegn fungerer forskjellig for tty og X. Har da en fil med composedefinisjoner som jeg laster automatisk fra /etc/sysconfig/keyboard, i følgende format (selvsagt): compose '~' 'n' to 'ñ' Fett nok, i tty klasker jeg da inn compose-tasten (WinR)+~, og deretter n og får ñ. Greit, men X lar meg ikke gjøre dette. Her må jeg for noen compose-definisjoner taste inn bokstaven først, dernest ordlydstegnet. Og for andre definisjoner virker compose-tabellen greit. Hva er det jeg gjør galt? Og en annen ting, i keymap'en har jeg definert modifierne 0-6,8-9,11-12. Har dette noen sammenheng med at jeg i .xmodmaprc kun kan bruke modifierne AltGr og Shift samt AltGr+Shift? Fattar inte det här grabbar. Tror jäg vart tokig. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Vel ok. Delvis løst - /usr/X11R6/lib/X11/locale/en_US.UTF-8/Compose gav meg en ganske så stor a-ha opplevelse. >1000 compose-key definisjoner og 15 døde aksent-tegn... . Tør man kalle dette runkestoff? Anyway, her var det jaggu mye å gruble på. Men howto'ene er litt begrenset, ser det ut til - eller så er det jeg som ikke klarer å lete etter ting. Tenker da på at dette ser ved første øyekast noe uklart ut: /* Misc Functions */ #define XK_Select 0xFF60 /* Select, mark */ #define XK_Print 0xFF61 #define XK_Execute 0xFF62 /* Execute, run, do */ #define XK_Insert 0xFF63 /* Insert, insert here */ #define XK_Undo 0xFF65 /* Undo, oops */ #define XK_Redo 0xFF66 /* redo, again */ #define XK_Menu 0xFF67 #define XK_Find 0xFF68 /* Find, search */ #define XK_Cancel 0xFF69 /* Cancel, stop, abort, exit */ #define XK_Help 0xFF6A /* Help */ #define XK_Break 0xFF6B #define XK_Mode_switch 0xFF7E /* Character set switch */ #define XK_script_switch 0xFF7E /* Alias for mode_switch */ #define XK_Num_Lock 0xFF7F Noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå