Gå til innhold

Raseri da SVT gjentok tabben for tredje gang

Gjest

Anbefalte innlegg

Naboen din, herr Hansen kunne rundtspilt hvilken som helst proff fotballkvinne

På den svenske «Fotbollsgalan» i 2013 fikk Therese Sjögran mye oppmerksomhet da Anders Svensson ble hyllet for sin innsats på det svenske herrelandslaget i fotball.

Svensson hadde spilt rekordmange 147 landskamper og fikk en bil. Sjögran - som da sto med 200 landskamper - fikk ingenting.

kilde:

http://www.dagbladet.no/sport/raseri-da-svtnbspgjentok-tabben-for-tredje-gangnbsp--jeg-blir-sa-lei/67019800

Hvorfor blir kvinnefotballen glemt? Når skal vi gjøre det slik at kvinner og menn spiller sammen? Dette er jo 2017 folkens!

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville det være et alternativ om vi glemte hele fotballen, både for kvinner og menn, punktum?

Få ting er kjedeligere enn å se voksne menn i shorts løpe rundt etter en ball, men jeg registrere at noen hundre millioner mennesker er uenig med meg.

Forøvrig, tjener ikke disse spillerne enorme summer, hvorfor i alle dager skal de få gratis biler i tillegg.

Hadde det ikke vært bedre å gi den bilen til noen som faktisk trenger den?

• Liker 7
Lenke til kommentar

Ville det være et alternativ om vi glemte hele fotballen, både for kvinner og menn, punktum?

Få ting er kjedeligere enn å se voksne menn i shorts løpe rundt etter en ball, men jeg registrere at noen hundre millioner mennesker er uenig med meg.

Forøvrig, tjener ikke disse spillerne enorme summer, hvorfor i alle dager skal de få gratis biler i tillegg.

to be fair, så tjener ikke eliten serlig godt i Norge eller Sverige. Mener en lyn spiller tjener 350 000 kr året eller noe

uten at jeg kan si det sikkert da. bare noe jeg leste i avisen for 10 år siden

Lenke til kommentar

Naboen din, herr Hansen kunne rundtspilt hvilken som helst proff fotballkvinne

På den svenske «Fotbollsgalan» i 2013 fikk Therese Sjögran mye oppmerksomhet da Anders Svensson ble hyllet for sin innsats på det svenske herrelandslaget i fotball.

Svensson hadde spilt rekordmange 147 landskamper og fikk en bil. Sjögran - som da sto med 200 landskamper - fikk ingenting.

kilde:

http://www.dagbladet.no/sport/raseri-da-svtnbspgjentok-tabben-for-tredje-gangnbsp--jeg-blir-sa-lei/67019800

Hvorfor blir kvinnefotballen glemt? Når skal vi gjøre det slik at kvinner og menn spiller sammen? Dette er jo 2017 folkens!

Den blir vell glemt fordi nivået er veldig mye lavere og interessen deretter. På samme måte er det ikke like interessant for de fleste av oss å se kamper med ungdomslandslag eller 3. divisjon for menn. Dette faller åpenbart en del tungt for brystene, men jeg ser ikke hva vi skulle kunne gjøre med dette, ei heller hvorfor noen klarer å hisse seg opp over at spilleren på herrelandslaget belønnes mer og får mer fokus.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For ganske mange er fotball en religion.  Det er jo en milliardindustri.  Det finnes jo TV-kanaler, hvis eneste oppgave er å spre møkka.  Det diskuteres over en lav sko i diverse TV-programmer.  Det skrives side opp og side ned i aviser om fotballkamper, og om fotballspillere.  Damefotball blir for ganske mange innen denne verdenen nesten for blasfemi å regne, og de gjør alt for å rakke ned på det.  Det skal latterliggjøres, og ties ihjel.

Lenke til kommentar

I see what u did there ^^ hehe

Men hvorfor har vi i det hele tatt kjønnsindelt sport? Vi er jo like?! 

som feminist så forstår jeg ikke dette

Lenke til kommentar

Du er ikke feminist, du er et troll.  Jeg kjenner lusa på gangen.

Jeg er feminist jo, trenger ikke å komme med personangrep Bjørn Erik

Lenke til kommentar

to be fair, så tjener ikke eliten serlig godt i Norge eller Sverige. Mener en lyn spiller tjener 350 000 kr året eller noe

uten at jeg kan si det sikkert da. bare noe jeg leste i avisen for 10 år siden

Ser ut som majoriteten tjener over en million etter litt kjapp googling, konklusjon, burde ikke få gratis bil :)

AtW

Lenke til kommentar

Du er ikke feminist, du er et troll.  Jeg kjenner lusa på gangen.

Jeg er feminist jo, trenger ikke å komme med personangrep Bjørn Erik

Kjenner også lukta lang vei, du er ikke en feminist! Bare et troll som er ute etter å løfte opp kvinnefotballen, og gi kvinnelige fotballspillere biler. Slikt aksepterer vi ikke på diskusjon.no :roll: Jeg og Børt-Erik har hatt lange diskusjoner om akkurat dette tema tidligere.

Lenke til kommentar

"It's the current year!" ;)

Kvinnefotballen blir glemt fordi den ikke er like interessant, rik eller prestisjetung som herrefotballen.

Hvorfor er folk så opprømt når det kommer til idrett, og ikke til f.eks juridisk forskjellsbehandling av kjønn i rettssystemet, av NAV, legestanden osv. ?

Menn lever nesten 4 år kortere enn kvinner. Og jobber mye hardere. Hvorfor er ikke DET en greie noen snakker om? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Damefotball blir for ganske mange innen denne verdenen nesten for blasfemi å regne, og de gjør alt for å rakke ned på det.  Det skal latterliggjøres, og ties ihjel.

Jeg ser på fotball for å se det høyeste nivået mennesker kan oppnå, om det gjelder fotball, ski, sjakk, eller andre konkurranseidretter spiller ingen rolle. Når damefotballen er på nivå med 3div mannlig liga, hvorfor skal jeg tvinge på meg en interesse for damefotball? Er det latterliggjøring for deg? Om kvinnefotball overgår mannlig fotball så ser jeg heller på kvinnefotball, fordi jeg ser etter den beste konkurransen, ikke kjønnet. 

Derimot så ser jeg null form for latterliggjøring av damefotball noen steder, du må gjerne opplyse meg om hvor forferdelig det er. Eller er det bare noe vissvass du drar ut av ræven for å prøve å få frem et idiotisk uriktig poeng.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

I see what u did there ^^ hehe

I år 2000 vant det norske kvinnelandslaget i fotball OL.

Som en del av oppladningen til mesterskapet spilte de flere kamper mot Hordaland sitt G-16 krettslag og tapte de kampene så det sang.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Det er mange historier om proffe kvinne lag som blir slått av lag med unggrutter.

Enda ett eksempel: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3609949/Matildas-lose-7-0-Newcastle-Jets-15s-Rio-Olympics-warm-up.html

Det er rett og slett ikke samme nivå på kvinnene.

Det jeg lurer mest på er om dett gjelder i håndball også, eller om det er motsatt der. Jeg vil at de norsk håndball kvinnene spiller mot de norske håndball mennene for vitenskapen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...