Kampsport Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Hallo! Lurer på om det er noen her som kan hjelpe meg med å finne ut ett par ting. Jeg er 21 år og jobber innen anleggsbransjen. Har gått Vg 1 - bygg og anleggsteknikk og Vg2 - anleggsteknikk. Så gikk jeg ett år i lære i fjell og bergverksfaget hvor jeg måtte slutte i lærebedriften pga manglende/dårlig oppfølging/opplæring. Har slitt med ryggen og andre helseproblemer som gjør det litt vanskelig å være i tung fysisk aktivitet. Er per idag sykemeldt... Har lenge hatt interesse for forskjellige ting utennom anleggsbransjen som fks. farmakologi. Som sagt har jeg ikke fagbrevet innen fjell og bergverksfaget. Jeg regner med jeg må gå 1 år på skole på påbygg for å oppnå generell studiekompetanse? Etter det jeg har lest på internett så må jeg deretter søke meg inn utenlands for å studere farmakologi? Hvilket snitt må jeg ha? Hvor mye kommer jeg til å ha i studiegjeld? Og hvilke jobber kommer jeg til å være kvalifisert som med denne utdanningen? Hva er lønna i disse jobbene? Er det noe alternativt jeg kan studere i Norge, kanskje med kortere utdanning som likner? Har dame med to unger så er dessverre ikke bare å reise avsted... Takker for svar! Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 10. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2017 Ingen som har greie på dette? Lenke til kommentar
Goose921 Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Du kan studere farmasi i Norge, man har både bachelorer (hioa, UIT) og integrertemastere (UIO). Da får man i varierende grad autorisasjon til å jobbe med medisiner. Du må nok ha generell studiekompetanse, ja, også må du nok ha noe fordypning i realfag. Snitt tror jeg varierer ganske mye, tror bachelorene er ganske mye enklere å komme inn på enn de integrerte masterne. Her er bacheloren de tilbyr på HIOA: https://student.hioa.no/bachelor-farmasi Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 23. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2017 Du kan studere farmasi i Norge, man har både bachelorer (hioa, UIT) og integrertemastere (UIO). Da får man i varierende grad autorisasjon til å jobbe med medisiner. Du må nok ha generell studiekompetanse, ja, også må du nok ha noe fordypning i realfag. Snitt tror jeg varierer ganske mye, tror bachelorene er ganske mye enklere å komme inn på enn de integrerte masterne. Her er bacheloren de tilbyr på HIOA: https://student.hioa.no/bachelor-farmasi Takk for svar du! Hva tror du jeg må ligge på i snitt ca? Og hvor lenge er bachelor graden? Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 (endret) Bachelorstudier er 3-årig. Ser på hjemmesiden til Høyskolen i Oslo at snittet i 2016 var 51.4 (dvs at du må ha ca 4,7-4,8 i snitt, avhengig av hvor mange realfag du har). Du må ha R1-matte, evt. S1 + S2, og enten Fysikk 1 eller kjemi 1. Endret 2. mars 2017 av Martin H Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå