Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] NAV sperretid og tilkallingsjobb

BertNaked

Anbefalte innlegg

SPERRETID** vet ikke hvorfor jeg sier sperrefrist. Noe kobler feil oppi der.

Nå venter jeg på utfallet fra NAV, men lurte på om det er noen her med samme erfaring som meg med dette med sperretid

Sperretiden gir deg 12 uker uten noen form for stønad fra NAV, da du selv har feks. sagt opp jobben din - uten rimelig grunn. 

Jeg hadde to jobber. En jeg har hatt i flere år, hvor vi fikk vite at min stilling og andres ville bli avviklet.

Så den sa jeg opp, framfor å selv bli sagt opp.

Den andre jobben var en tilkallingsjobb hvor jeg jobbet mye løst. To måneder hadde jeg ingenting, og de andre varierte fra 12-60 timer. Den ble sagt opp, da jeg ikke lengre hadde råd til å bo i en storby med dette, og samboeren og jeg flyttet til en mindre by.

Tror dere de kommer til å gi meg sperretid på grunn av jobb nr 2?

Stresser noe veldig her, og hjelper lite ikke få noe endelig svar på ca. 15-20 dager.

Endret av BertNaked
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muligens ikke, men garantert på grunn av jobb #1. - Har du sagt opp så har du sagt opp, grunnen har ingenting å si så lenge det var "frivillig" - da blir det sperrefrist.

Lenke til kommentar

Muligens ikke, men garantert på grunn av jobb #1. - Har du sagt opp så har du sagt opp, grunnen har ingenting å si så lenge det var "frivillig" - da blir det sperrefrist.

NAV har jo unntak på dette, som blir beskrevet slik:

https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/4-10-forlenget-ventetid#Unntak

eller når arbeidssøkeren selv sier opp

• som alternativ til å bli oppsagt på grunn av innskrenkninger ved bedriften, og det kan dokumenteres at vedkommende ikke hadde noe reelt valg og at oppsigelsen ikke skyldes arbeidstakerens eget forhold
Endret av BertNaked
Lenke til kommentar

eller når arbeidssøkeren selv sier opp[/size]

• som alternativ til å bli oppsagt på grunn av innskrenkninger ved bedriften, og det kan dokumenteres at vedkommende ikke hadde noe reelt valg og at oppsigelsen ikke skyldes arbeidstakerens eget forhold
Jo det er riktig, men da må du jo dokumentere at du "ikke hadde noe valg" - vet ikke hvor terskelen for dette går men jeg trodde den var ganske høy. Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

eller når arbeidssøkeren selv sier opp[/size]

Jo det er riktig, men da må du jo dokumentere at du "ikke hadde noe valg" - vet ikke hvor terskelen for dette går men jeg trodde den var ganske høy.

Har fått fra den arbeidsgiveren skriftlig, at de ikke kunne gi meg mere jobb etter gitt dato - det på grunn av nedbemanning.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fikk vedtaket. Fikk sperrefrist på tilkallingsjobben, ikke jobb nr 1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...