Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Passat GTE Hybrid. Erfaringer?


Stian0

Anbefalte innlegg

Drivverk og batteri på tesla er vel i utgangspunktet tysk, Mercedes.

 

Lading er viktig, selv lader jeg når jeg parkerer i de tilfellene det går. En del "ladeplasser" er forbeholdt el-biler.

 

Småturene gjøres elektrisk, mens langturer ligger jeg på 0.33. på mila ca. ved å kjøre normalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har langtidssnitt på under 0.3 l/mil på min Passat GTE. Så å si all lokal kjøring går på strøm, langkjøring går stort sett på 0.35-0.5, og da er det MYE motorveikjøring (100/110 på E6/E18). Lader kun hjemme eller hos svigers. Er storfornøyd med forbruk og bilen for øvrig, men jeg har heller aldri trodd at oppgitt forbrukstall (0.17) var reelt. Det er heller ikke umulig å oppnå med mye småkjøring og tilsvarende lading.

Vis meg den bilen med samme størrelse/ytelse som klarer dette. Klarer bare ikke se hvordan dette ikke skal være mer miljøvennlig enn å kjøpe en diesel-Passat f.eks.

Hadde Touran (140hk diesel) før f.eks. og den klarte ikke under halvliteren på tilsvarende strekninger.  

 

Men det er klart at de som kjøper Passat GTE kun for ytelse og pris, og aldri lader bilen, nok vil oppleve at den bruker mer på mila enn tilsvarende bil med med diesel-/bensinmotor.

Lenke til kommentar

Kjørte Halden-Oslo-Halden nå nettopp. Brukte 0,55 l/mil innover (halvtime med kø) og 0,49 l/mil tilbake igjen. Ca. 13 mil hver vei og mesteparten motorvei. Bilen var fulladet når vi dro hjemmefra og ladet ikke i Oslo. Klima stod på omtrent hele tiden.

 

Synes ikke det er ille i det hele tatt. Til vanlig kjører vi stort sett på strøm. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar

 

Men det er klart at de som kjøper Passat GTE kun for ytelse og pris, og aldri lader bilen, nok vil oppleve at den bruker mer på mila enn tilsvarende bil med med diesel-/bensinmotor.

 

De som er interessert i ytelse ihvertfall burde lade dem.

 

Lades jo alltid litt under bruk. Og er det ikke også sånn at bilen har litt reserve til GTE-modus selv om rekkevidde på strøm er 0km? Har ikke testet selv.

Lenke til kommentar

Det var "godt" å høre.

Når jeg prøvekjørte en Passat GTE hos forhandler i februar hadde bilen bare 8km igjen eller noe. Prøvde GTE mode, og ble ikke "blown away", selv om høyttalerne lagde masse lyd.

Tenkte - ja ja, sikkert sånn det skal være. Men da var mest sannsynlig ytelsen strupet?

 

PS! Får bilen mest sannsynlig i midten av juni.

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Passat GTE, av hva jeg har kjørt den, opplevdes som litt "daffere" enn Golf. Er 14 HK mer, men 200kg+ mer i vekt. Men, den skal reagere like kjapt som Golf GTE når man trykker på pedalen.

 

Kan også tenkes at ytelsen på en måte har blitt hyped.

 

En ting jeg og merker er om ottomotoren er varm eller ikke, virker som de har lagt inn noe variabelt trykk. Synes ihvertfall den går bedre når ottomotoren har fått varme i olja. (50+ grader).

Lenke til kommentar

Har bestilt bil med Dynaudio, men denne kommer som sagt ikke med subwoofer.

 

Har noen prøvd denne som selges av Volkswagenbutikken?

 

https://www.volkswagenbutikken.no/shop/no/vw/pioneer-ts-wx70da-950295b-p

 

Er den tynn nok til å få plass under/i bagasjerommet?

 

 

Denne her ser også veldig bra ut:

 

http://www.integrated-sound.nl/s/75/Passat%20GTE#fotos

Jeg har prøvd forgjengeren til den du linker til fra volkswagenbutikken og den var ganske bra. Husker jeg rett kan du ha 75 eller 100kg oppå også, slik at du ikke alltid behøver å tenke på å flytte den. Ser den er utsolgt - jeg kan sjekke med innkjøpsavd vår om det kommer inn fler.

Den andre har jeg aldri sett før, men det virker som en nice løsning.

Lenke til kommentar

Den forrige Helix eller noe, tok ganske mye plass i bagasjerommet mener jeg. Har bare sett bilder av Golf med dette.

Skal vurdere etterhvert å kjøpe noe sånt.

Først skal den gamle bilen leveres inn om 30 dager, spent på sluttregningen der. Så skal neste bil hentes ut med 60' innskudd.

Subwoofer får vente litte granne ?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Da var det plutselig gått 3 år, og den gamle leasingbilen ble levert tilbake i dag. Sluttregningen ble på 0,00kr, og dermed må jeg si meg veldig fornøyd med Erik Arnesen. Servicen og oppfølgingen var hovedgrunnen til at ny bil også ble kjøpt hos Erik Arnesen.

 

Det ble en ny leasing bil på meg... en VW Passat GTE Stv. med mye utstyr, lyst skinninteriør og treverk.

Se2X2hs.jpg

gFwbwJp.jpg

Endret av Megaoctane
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Da var det plutselig gått 3 år, og den gamle leasingbilen ble levert tilbake i dag. Sluttregningen ble på 0,00kr, og dermed må jeg si meg veldig fornøyd med Erik Arnesen. Servicen og oppfølgingen var hovedgrunnen til at ny bil også ble kjøpt hos Erik Arnesen.
 
Viktig å ha med begge nøklene når bilen skal leveres tilbake....
 
 
Det ble en ny leasing bil på meg... en VW Passat GTE Stv. med mye utstyr, lyst skinninteriør og treverk.
 
 

 

 

Den kombinasjonen hørtes/så fin ut.. Har du flere bilder innvendig?

Lenke til kommentar

Handlet faktisk hos Andreas
How did you know?

Dynaudio er faktisk veldig bra - helt på høyde med Burmester i C klassen. Nå er jeg ikke audiofil, men liker å spille høyt av og til, og det takler Burmester helt strøkent.
Kjørte oslo-Torp-Oslo i dag. Motorvei hele veien. Deilig med ACC og filholder. Bilen kjørte "selv" tur/retur. Måtte bare touche rattet hvert 15. sekund. Drivstoff bruk med 0,5l/mila. Holdt 120km/t det meste av tiden. Så synes 0,5 er helt innafor. Brukte 10km av batteriets kapasitet også.

De lyse setene ble smurt inn med Colourlock Shield.
EoE6j3B.jpg

Zoom in and enhance:
VOmV6z1.jpg

Står til lading.
0gpZsDj.jpg

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Handlet faktisk hos Andreas

How did you know?

 

Dynaudio er faktisk veldig bra - helt på høyde med Burmester i C klassen. Nå er jeg ikke audiofil, men liker å spille høyt av og til, og det takler Burmester helt strøkent.

Kjørte oslo-Torp-Oslo i dag. Motorvei hele veien. Deilig med ACC og filholder. Bilen kjørte "selv" tur/retur. Måtte bare touche rattet hvert 15. sekund. Drivstoff bruk med 0,5l/mila. Holdt 120km/t det meste av tiden. Så synes 0,5 er helt innafor. Brukte 10km av batteriets kapasitet også.

 

De lyse setene ble smurt inn med Colourlock Shield.

 

 

Zoom in and enhance:

 

 

 

Står til lading.

 

Jeg jobber i Møller og det var lett å finne bilen din basert på de spesielle felgene og interiøret. Du har valgt en unikt flott bil som du har all grunn til å kose deg med. Bra at du smører på beskyttelse på setene. Lyst skinn og jeans kan være dritt så jeg gjorde det samme i gamlebilen min som også hadde lyst skinn.

Jeg hadde ikke 0,5 i forbruk, men konstant GTE-modus og tung blytøffel på kakespaden gjorde nok litt av utslaget der. Til småkjøring gikk den jo bare på strøm til gjengjeld :)

Lenke til kommentar

Takk for fine ord.

Jeg er veldig fornøyd. Særlig med tanke på alt utstyret som ikke står tilbake for de andre premium merkene, bare mye mye billigere. Klart ryggesensor, radarer, multimedia og Active info display er mer forseggjort, og skarpere HD skjermer i Audi vs VW, men likevel får man mye bil for pengene her synes jeg.

Dette blir uansett en ventebil til VW ID Cross, eller Audi e-Tron kommer i rene elektriske utgaver.

Lenke til kommentar

Takk for fine ord.

Jeg er veldig fornøyd. Særlig med tanke på alt utstyret som ikke står tilbake for de andre premium merkene, bare mye mye billigere. Klart ryggesensor, radarer, multimedia og Active info display er mer forseggjort, og skarpere HD skjermer i Audi vs VW, men likevel får man mye bil for pengene her synes jeg.

Dette blir uansett en ventebil til VW ID Cross, eller Audi e-Tron kommer i rene elektriske utgaver.

My kinda guy! :)

Lenke til kommentar

Skjønner kollegaen din godt. Audi e-tron Quattro har opplevd enormt med oppmerksomhet. Det er over 2000 kunder som har gjort det samme så det sier sitt!

Jeg har også stor tro på at om ikke mange årene så er bensin/diesel (og til en viss grad hybrider) entusiastbiler og vil stå for en liten andel i totalmarkedet. Min neste bil er nok også en 500km el bil i tillegg til e-Golfen jeg allerede har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...