Megaoctane Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Mange som bruker Eibach senkesett på GTE? Er det så lavt at bilen begynner å subbe nedi alt mulig rart, dels parkeringshus i Oslo med syke nedkjøringskanter? Ser at senkesett koster ca 2.500kr. Hvor mye koster arbeid etc? Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 9. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2017 Hvordan fungerer det om jeg feks kjøper bil derfra, og tar den med til Østfold? Sånn med tanke på garantisaker osv. Vil vw verksted utføre slike jobber da? Eller må jeg til butikken jeg kjøpte bilen fra? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Mange som bruker Eibach senkesett på GTE? Er det så lavt at bilen begynner å subbe nedi alt mulig rart, dels parkeringshus i Oslo med syke nedkjøringskanter? Ser at senkesett koster ca 2.500kr. Hvor mye koster arbeid etc? Kan ikke svare på det første spørsmålet ditt men har litt erfaring med det andre. Hadde en Audi A3 jeg fikk ett lokalt relativt rimelig verksted til å montere ett coilover sett på, arbeidet alene kom på 5000 kroner. Om det her er snakk om kun fjær her så blir det nok fort litt dyrere da en må ut med front dempere , demontere de, sette på ny fjær og montere de igjen og montere de på bilen. Om det er separat fjær og demper bake på disse er det en relativt kjapp jobb der, om de ikke er separerte er det samme jobben som fremme, så tipper det fort kan bli en dyr affære. Jeg har dog lite erfaring med verkstedpriser i Oslo men kan se føre meg det kanskje er en del mer konkurranse i større byer enn her på landet som presser priser noe ned. 1 Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Hvordan fungerer det om jeg feks kjøper bil derfra, og tar den med til Østfold? Sånn med tanke på garantisaker osv. Vil vw verksted utføre slike jobber da? Eller må jeg til butikken jeg kjøpte bilen fra? Det tror jeg du nesten må høre med dem om. Men hvis du går inn på fb siden deres så ligger det ofte ut bilder av biler de har solgt og den nye eieren. Å de selger mye både til sør og nord i landet, så jeg tenker nå at de har en god ordning på det. De kan jo ikke forvente at folk skal komme med bilene fra oslo og bodø hvis det er problemer. VW verksted vil utføre slike jobber, men Autosenteret må sikkert betale for det, siden de stiller garantien. Ring dem å hør er mitt tips. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Mange som bruker Eibach senkesett på GTE?Er det så lavt at bilen begynner å subbe nedi alt mulig rart, dels parkeringshus i Oslo med syke nedkjøringskanter?Ser at senkesett koster ca 2.500kr.Hvor mye koster arbeid etc? Kan ikke svare på det første spørsmålet ditt men har litt erfaring med det andre. Hadde en Audi A3 jeg fikk ett lokalt relativt rimelig verksted til å montere ett coilover sett på, arbeidet alene kom på 5000 kroner. Om det her er snakk om kun fjær her så blir det nok fort litt dyrere da en må ut med front dempere , demontere de, sette på ny fjær og montere de igjen og montere de på bilen. Om det er separat fjær og demper bake på disse er det en relativt kjapp jobb der, om de ikke er separerte er det samme jobben som fremme, så tipper det fort kan bli en dyr affære. Jeg har dog lite erfaring med verkstedpriser i Oslo men kan se føre meg det kanskje er en del mer konkurranse i større byer enn her på landet som presser priser noe ned. Takk. får ta en ringerunde rundt juni når det nærmer seg levering. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Fikk OK fra borettslaget til å lade GTE'n i garasjen så lenge den ble begrenset til 5A. Så da er det bare å glede seg... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Velger du blå må du regne med en mer tungsolgt bil den dagen du vil ha noe nytt. Sølv og grå er meget lettsolgt. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Leaser - så ikke midt problem egentlig:) Har dog gått for Indiumgrå med lyst nappa skinn og Monterrey felger. 1 Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 18. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2017 Fikk OK fra borettslaget til å lade GTE'n i garasjen så lenge den ble begrenset til 5A. Så da er det bare å glede seg... Jeg venter fortsatt på svar fra mitt borettslag.. Håper på samme svar. Har fortalt at jeg kan strupe den til 5A, men de måtte undersøke og undersøke. Skal mase til jeg får et ordentlig svar. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 Jeg var på garasjelagets generalforsamling. Det er en ung mann i styret som selv er elektriker, og eier en Golf GTE. spurte ham direkte, og fikk tommelen opp. De har fått inn tilbud på oppgradering av hele el anlegget i borettslaget, men det blir ikke avstemming før neste år. Håper folk stemmer ja. Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 13. april 2017 Forfatter Del Skrevet 13. april 2017 Til derre som har GTE, hvor lang er ladekabelen? Har funnet et smutthull for å kunne lade bilen..(siden borettslaget sa nei til å lade i garasjen) Har også sett kabler på 8m som selges, som passer gte. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 mener den er 7m. Har du 2.5mm skjøtekabel så skal vel det også være greit. Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 13. april 2017 Forfatter Del Skrevet 13. april 2017 Åja er den såpass lang,da slipper jeg å kjøpe lenger kabel også da. Fant ut at veien bak rekkehuset mitt ikke har forbud mot parkering, så da blir det å legge opp kurs til verandaen som jeg kan lade ifra! Lenke til kommentar
hakros Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Hvordan i huleste legger man ned passasjersetet foran?? Det må da være mulig? Prøvde i dag, men fant ikke ut av det. føler meg dum :o Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 (endret) Som regel er det 2 små spaker på hver side helt neders på baksiden av seteryggen som du må dra i for å legge frem forsetet, altså på baksiden av setet nede i fotbrønnen til passasjersetet bake. Er vertfall slik det er på V60en, om Passat har denne funksjonen kan jeg dog ikke si noe om. Endret 15. mai 2017 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Vet ikke hvordan det er på vw, men på skoda kan ikke det setet legges flatt dersom det har elektrisk justering. Vet ikke om du har det men.... Lenke til kommentar
johanf Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 https://www.nrk.no/norge/fryktar-ny-_dieselskandale_-med-hybridbilar-1.13514164 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 En av grunnene til at jeg leaser GTE. Politikerne klarer ikke å bli enige med seg selv, samt nye hybridbiler og elbiler vil påvirke restverdien på GTE negativt. GTE blir en "vente bil" til elbilene kommer for fullt fra Audi VW BMW og Mercedes. Klarer bare ikke Tesla. Takler ikke amerikansk byggekvalitet og ikke minst Tesla menigheten. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 (endret) "Frykter". Det har lenge vært et ubestridt faktum at den EUsyklusen ikke har noe med virkeligheten å gjøre. Når en bil enten kan bruke 0.17 liter pr 5 mil eller 1.17 avhengig av om man lader eller ei, og hvor hardt man kjører, så er det helt komisk og kompetanseløst at bilavgiften gjenspeiler det nærmest utopiske og laveste forbruks- og utslippstallet. Endret 17. mai 2017 av H.A.M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå