Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Passat GTE Hybrid. Erfaringer?

Stian0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan fungerer det om jeg feks kjøper bil derfra, og tar den med til Østfold? Sånn med tanke på garantisaker osv. Vil vw verksted utføre slike jobber da? Eller må jeg til butikken jeg kjøpte bilen fra?

Lenke til kommentar

Mange som bruker Eibach senkesett på GTE?

Er det så lavt at bilen begynner å subbe nedi alt mulig rart, dels parkeringshus i Oslo med syke nedkjøringskanter?

Ser at senkesett koster ca 2.500kr.

Hvor mye koster arbeid etc?

Kan ikke svare på det første spørsmålet ditt men har litt erfaring med det andre. Hadde en Audi A3 jeg fikk ett lokalt relativt rimelig verksted til å montere ett coilover sett på, arbeidet alene kom på 5000 kroner. Om det her er snakk om kun fjær her så blir det nok fort litt dyrere da en må ut med front dempere , demontere de, sette på ny fjær og montere de igjen og montere de på bilen. Om det er separat fjær og demper bake på disse er det en relativt kjapp jobb der, om de ikke er separerte er det samme jobben som fremme, så tipper det fort kan bli en dyr affære. Jeg har dog lite erfaring med verkstedpriser i Oslo men kan se føre meg det kanskje er en del mer konkurranse i større byer enn her på landet som presser priser noe ned. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer det om jeg feks kjøper bil derfra, og tar den med til Østfold? Sånn med tanke på garantisaker osv. Vil vw verksted utføre slike jobber da? Eller må jeg til butikken jeg kjøpte bilen fra?

Det tror jeg du nesten må høre med dem om. Men hvis du går inn på fb siden deres så ligger det ofte ut bilder av biler de har solgt og den nye eieren. Å de selger mye både til sør og nord i landet, så jeg tenker nå at de har en god ordning på det.

De kan jo ikke forvente at folk skal komme med bilene fra oslo og bodø hvis det er problemer.

VW verksted vil utføre slike jobber, men Autosenteret må sikkert betale for det, siden de stiller garantien.

Ring dem å hør er mitt tips.

Lenke til kommentar

Mange som bruker Eibach senkesett på GTE?
Er det så lavt at bilen begynner å subbe nedi alt mulig rart, dels parkeringshus i Oslo med syke nedkjøringskanter?

Ser at senkesett koster ca 2.500kr.
Hvor mye koster arbeid etc?

Kan ikke svare på det første spørsmålet ditt men har litt erfaring med det andre. Hadde en Audi A3 jeg fikk ett lokalt relativt rimelig verksted til å montere ett coilover sett på, arbeidet alene kom på 5000 kroner. Om det her er snakk om kun fjær her så blir det nok fort litt dyrere da en må ut med front dempere , demontere de, sette på ny fjær og montere de igjen og montere de på bilen. Om det er separat fjær og demper bake på disse er det en relativt kjapp jobb der, om de ikke er separerte er det samme jobben som fremme, så tipper det fort kan bli en dyr affære. Jeg har dog lite erfaring med verkstedpriser i Oslo men kan se føre meg det kanskje er en del mer konkurranse i større byer enn her på landet som presser priser noe ned. 

Takk. får ta en ringerunde rundt juni når det nærmer seg levering.

Lenke til kommentar

Fikk OK fra borettslaget til å lade GTE'n i garasjen så lenge den ble begrenset til 5A.

Så da er det bare å glede seg...

Jeg venter fortsatt på svar fra mitt borettslag.. Håper på samme svar. Har fortalt at jeg kan strupe den til 5A, men de måtte undersøke og undersøke. Skal mase til jeg får et ordentlig svar.

Lenke til kommentar

Jeg var på garasjelagets generalforsamling.

Det er en ung mann i styret som selv er elektriker, og eier en Golf GTE. spurte ham direkte, og fikk tommelen opp.

De har fått inn tilbud på oppgradering av hele el anlegget i borettslaget, men det blir ikke avstemming før neste år. Håper folk stemmer ja.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Som regel er det 2 små spaker på hver side helt neders på baksiden av seteryggen som du må dra i for å legge frem forsetet, altså på baksiden av setet nede i fotbrønnen til passasjersetet bake. Er vertfall slik det er på V60en, om Passat har denne funksjonen kan jeg dog ikke si noe om.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

En av grunnene til at jeg leaser GTE. Politikerne klarer ikke å bli enige med seg selv, samt nye hybridbiler og elbiler vil påvirke restverdien på GTE negativt.

GTE blir en "vente bil" til elbilene kommer for fullt fra Audi VW BMW og Mercedes.

Klarer bare ikke Tesla. Takler ikke amerikansk byggekvalitet og ikke minst Tesla menigheten.

Lenke til kommentar

"Frykter". Det har lenge vært et ubestridt faktum at den EUsyklusen ikke har noe med virkeligheten å gjøre. Når en bil enten kan bruke 0.17 liter pr 5 mil eller 1.17 avhengig av om man lader eller ei, og hvor hardt man kjører, så er det helt komisk og kompetanseløst at bilavgiften gjenspeiler det nærmest utopiske og laveste forbruks-

og utslippstallet.

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...