Auto Asmodeus Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Tidligere var det mye gruff i markedet. De seriøse viser nå til NBF's bransjenorm vedr unormal sliasje. Før var jo påkost en forretningside som rettferdiggjorde ekstremt gunstige leasingavtaler. på den måten kunne forhandler få igjen noe margin på avtalen - ved å fakturere påkost med gaffel. Vi har jo hatt en del med statlige virksomheter å gjøre - og noen av disse skulle nok aldri leaset bil. Vi snakker ekstreme påkjenninger på biler som ikke var lagd for formålet det senere viste seg at de var benyttet til. Tror høyeste regning kom på noe over 100k.. Greia er at man er ganske tydelig på f.eks næringsbruk av bilen slik at restverdi og forventet slitasje utover det normale samstemmer i størst mulig grad. Da jeg solgte og var i tvil satte jeg meg ned med kunden og bruktbilsjef og ble enige om hva vi kunne forvente. Jeg solgte mye til anleggsvirksomhet og hadde gode kunder der fordi de ikke fikk sjokkregninger på "istykkerkjørte" biler. Har hatt 4 leasingbiler nå: To hadde jeg 2000. i påkost (egenandel bytte frontrute) Så har jeg hatt en med påkost 12k, men det var en skade på bilen som jeg visste om så den var grei Den siste kom på ca 20k pga lakkbobler, men der delte jeg regning med forhandler og importør fordi det var drøyt. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Lakkbobler? Hvordan skjedde det? Er det ikke reklamasjon mot fabrikk? Skal levere bilen jeg leaser i dag i juni. Har prøvd å ta vare på den, og er spent på taksering. Hva er normalen? Å få den taksert av forhandler 2-3 mnd i forveien? Hvis man skal fikse noe på egenhånd. Bør man også få bilen shinet opp av noen på DCN.no før man leverer til taksering? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Lakkboblene skulle man tro gikk på garanti? Det er jo ikke akkurat unormal slitasje, er det vel? Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 vil tro det. men kan hende H.A.M. ikke orket peset med å få det fikset, og så var det kritikk fra forhandler om at dette burde vært reklamert på med en gang? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Jeg fikk rettet lakkfeil på min GTE på garanti. Dette var en "nupp" i kneet på C-stolpen. Da hadde bilen gått ca. 38 000 km. Gikk greit det, men tilbakemelding fra Tyskland tok 4 uker, og han som tok bildene tok for dårlige bilder og måtte ta på nytt, og da ble det nye 4 uker. Men, det ble utbedret på lakkgarantien. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Kan man slå av de C formede LED lysene i bunn og bare ha LED lysene i hovedlyktene aktive som DRL? Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Lakkbobler? Hvordan skjedde det? Er det ikke reklamasjon mot fabrikk? Skal levere bilen jeg leaser i dag i juni. Har prøvd å ta vare på den, og er spent på taksering. Hva er normalen? Å få den taksert av forhandler 2-3 mnd i forveien? Hvis man skal fikse noe på egenhånd. Bør man også få bilen shinet opp av noen på DCN.no før man leverer til taksering? Lakkboblene skulle man tro gikk på garanti? Det er jo ikke akkurat unormal slitasje, er det vel? vil tro det. men kan hende H.A.M. ikke orket peset med å få det fikset, og så var det kritikk fra forhandler om at dette burde vært reklamert på med en gang? Ja man skulle tro det. Men når samtlige vi gadd å sjekke hadde hull etter treff av stein så er det ingenting annet enn ytre påvirkning. Dessverre. Men siden det var så drøyt fikk jeg sponsa mye av regninga så det var forsåvidt greit. Neste gang: skvettlapper. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 ? Dessverre så tror jeg ikke skvettlapper kan levers til Passat GTE Lenke til kommentar
CFM Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Kan man slå av de C formede LED lysene i bunn og bare ha LED lysene i hovedlyktene aktive som DRL? Jepp, men du må ha VCDS. Jeg har programmert mine slik at C-lysene lyser sammen med parklysene som DRL. Dvs. sammen med U-lysene og ledstripa i frontlyktene. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Bilde? Høres kult ut. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 (endret) Bilde? Høres kult ut.Blir som dette: Endret 4. mars 2017 av CFM Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 (endret) Hva er standard? At kun de nederste lyser? Jeg liker bedre de øverste LED lysene i hovedlyktene. Får ikke bilen før i juni. Noen i Oslo og omegn med vcds som kan hjelpe med programmering? Det er ikke noe man kan gjøre med obd2 og iPhone? Endret 5. mars 2017 av Megaoctane Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Muligens med denne: http://obdeleven.com/ http://www.golfgte.no/?topic=544.0 Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 7. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2017 Ser autosenteret vikhammer selger GTE, men dette er vel ikke vw forhandler? Ser de har gode priser på gte, men er dette norske versjoner? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Det er bare å spørre. De er pliktig å opplyse om bilen er bruktimportert. Du kan vel også sjekke Vegvesen.no sine sider - http://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 7. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2017 Jepp, tenkte bare at noen kanskje hadde erfaring med dem. Ser også at miljøbil Bergen selger helt nye gte'er med et hav av ekstrautstyr til ned mot 430k.. Tilsvarende koster vel rundt 500-510 om jeg bygger på vw sine sider. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Alle er bruktimport. Møller er alene om å importere nye biler. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Av hva jeg har skjønt så er det vanlig at 3. part selgere legger seg veldig tidlig på bestillingslister hos offisiell importør. Men ja, sannsynligheten for bruktimport er stor. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Hm kjenner ikke til 3. parts og bestillingslister hos oss, men jeg ser at mange av de bilene som ligger ute kommer via forhandler i utlandet som selger dem videre til Norge som "bruktbil" selv om den er splitt ny. Bruktimport av VW/Audi har alltid vært populært, GTE er intet unntak. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Ser autosenteret vikhammer selger GTE, men dette er vel ikke vw forhandler? Ser de har gode priser på gte, men er dette norske versjoner? Flere av bilene de har importerer de fra Sverige. Det gjelder ikke alle. Bilene som er importert stiller de selv garanti for på lik linje med Møller. Det er en seriøs forhandler som har et godt rykte i trøndelag og mange foretrekker å bruke dem fremfor Møller. De som startet Autosenteret i sin tid kom selv fra Møller, så derfor har de spesialisert seg på VAG, spesielt VW og Skoda. Har ikke erfaring med kjøp fra dem selv, men kjenner flere som har kjøpt flere biler av dem opp igjenom årene og de er veldig fornøyde. Selv bruker jeg verkstedet deres på min litt eldre Audi å har ingen dårlige erfaringer med det. Er selvfølgelig billigere enn Møller og de kan VAG. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå