Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Passat GTE Hybrid. Erfaringer?


Stian0

Anbefalte innlegg

Om du har planer om å kjøpe ut bilen spiller ikke skader og lignende noen rolle, dersom du har planer om å levere den innigjen kan en skade på et skinnsete som ikke går under garanti bli en dyr affære da dette må fikses før bilen blir levert innigjen. Det skilles ofte mellom normal slitasje og unormal slitasje, ved uenighet om hva som er hva kan eksempelvis 3. parts organ som NAF bringes inn i bildet for å avgjøre saken. Men veldig slitte skinnseter eller skader på disse etter 3 års leasing tror jeg nok fint føyer seg inn under unormal slitasje. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Møller bruker bransjenorm fra norges bilbransjeforbund - du kan lese mer her om normal/unormal slitasje. Det brukes ordet skadde seter - det er forskjell på slitte seter og skadde seter. Flenger, rifter  etc må du betale for ved innlevering - at de er brukt er noe annet. Det er gjerne strengere slitasjevurdering ved innlevering på en bil som har gått 30.000km over 3 år og en som har gått 120000km over 3 år. Førstnevnte skal i utgangspunktet se ganske så pen ut ved innlevering. Ved overtakelse av bil slipper du å tenke  på dette.

 

Men:

Du skal vite at dersom du kjører over avtalt km så må du fortsatt betale for overkjørt selv om du har til hensikt å kjøpe ut bilen. Dette pga at forhandler må sette korrekt restverdi ved utkjøpsøyeblikket. Mange kreative sjeler som har fått en smekk der fordi de tror de lurer systemet - jeg støtte på et par hvert år under min salgskarriere..

 

Det er svært gunstig å lease en hybrid fordi avgiften er lav. Avgiften skal du betale over alle terminer uansett, i tillegg til verditap basert på restverdikalkyle. I og med at hybrider har lite avgifter OG høy restverdi gir dette et gunstig regnestykke.

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Bilen må dessverre behandles veldig pent. Jeg har hørt om både skrekkeksempler og solskinnshistorier.

Skader/rifter etc på skinnseter må nok dessverre fikses. Det er ikke normalt å ha opprevne seter på 3 år gammel bil.

 

Riper og parkeringsbulker som ikke kan fikses ved vanlig polering også.

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Går nok for å kjøpe bilen, har ikke noen planer om å bytte allerede etter 3 år. Men har vel egentlig bestemt meg for at det blir en GTE ?

 

Da blir det å finne ut av farge og utstyr! Og hente priser fra flere forhandlere, greit å få pruta litt ned

Lenke til kommentar

Jeg er i en slags prosess. Prøver å få tak i flere priser. Alle selgerne har lovet at de skal klare å matche eller gi et godt tilbud. For min del så tar jeg den som blir billigst - med tanke på at produktet er identisk.

Men holder en finger på Erik Arnesen Bryn. Har hørt så mye negativt om Møller.

 

Litt usikker på om jeg skal ta Area View eller bare ryggekamera.

Har slått fra meg tanken på navigasjon. Mener at Apple CarPlay er inkludert uansett, så de gangene (2 ganger i året) jeg trenger navigasjon bruker jeg telefonen.

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Jeg er i en slags prosess. Prøver å få tak i flere priser. Alle selgerne har lovet at de skal klare å matche eller gi et godt tilbud. For min del så tar jeg den som blir billigst - med tanke på at produktet er identisk.

Men holder en finger på Erik Arnesen Bryn. Har hørt så mye negativt om Møller.

 

Litt usikker på om jeg skal ta Area View eller bare ryggekamera.

Har slått fra meg tanken på navigasjon. Mener at Apple CarPlay er inkludert uansett, så de gangene (2 ganger i året) jeg trenger navigasjon bruker jeg telefonen.

"Møller" har 36 Volkswagenforhandlere. Er alle så dårlige som du sier, og er det planlagt markedsstrategi?

Tror nok de, som med alle andre, er et snitt av hva du kan støte på, men at horrible opplevelser sprer seg fortere enn solskinnshistorier..

Men jeg kjenner flere som jobber på Erik Arnesen - de er flittige og har hatt et svært godt lederskap. De har også blitt kåret til årets forhandler flere ganger de siste årene. Ikke uten grunn at en daglig leder derfra nylig fikk jobb som direktør for Audi Norge.

Endret av H.A.M.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare rykter jeg baserer min vurdering på - det skal jeg ærlig innrømme. Men man hører så mye rart om akkurat Møller. De har jo det mest selgende merket VW, men det er også Toyota. De vinner ofte kundebarometeret, det gjør ikke Møller.

 

Som sagt så blir første pri Erik Arnesen, hvis da ikke konkurrentene kommer med et sinnsykt godt tilbud.

Lenke til kommentar

I konfiguratoren er et av valgene:

 

Dekktrykkontroll med direkte måler, sjekk kompatibilitet ved kjøp av vinterhjul

 

Men når jeg ser i standardutstyr lista, står det "Dekktrykkskontroll"...

Hva er forskjellen på disse to?

 

Er den ene kun varsling ved punktering, mens den andre viser hvor mye luft det er i hvert dekk?

 

Jeg merket i konfiguratoren at man kan velge lyst skinn med alcantara i midten 0kr, eller lyst nappa skinn uten alcantara.

Hva er enklest å vedlikeholde? Har egentlig mest lyst på lys helskinn.

 

Valget står nå mellom "Night Blue Magic" eller "Pearl Black". Veldig veldig usikker.

Lenke til kommentar

Den ene dekktrykksaken er vel sensorer som sitter i hvert dekk. Denne skal gi nøyaktig måling av lufttrykk. Men er en ekstra utgift når man må bytte dekk.

 

Den andre typen bruker ABS sensorer for å måle rulleomkrets og gir varsel når den endrer seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags ladekabler følger med? Får man f eks en med vanlig støpsel, eller får man to stk, en med vanlig støpsel og en for hurtiglading?

 

 

Ja, man skal få med begge.

Det er ikke hurtiglading på Passat GTE (men man får med 2 kabler).

Lenke til kommentar

 

Hva slags ladekabler følger med? Får man f eks en med vanlig støpsel, eller får man to stk, en med vanlig støpsel og en for hurtiglading?

 

 

Ja, man skal få med begge.

Det er ikke hurtiglading på Passat GTE (men man får med 2 kabler).

 

 

Sa aldri at det var "hurtiglading". bare at man får med begge kablene. GTE serien støtter maks 16A. Med vanlig shukostikk trekker den 10A så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg hentet min GTE Hybrid hos forhandleren! Fikk med begge kablene! Bilen er helt nydelig :) veldig fornøyd! Men spent på om appen viser riktig ladenivå. Står at det er en time igjen av ladetiden, og kun 26km på e-tanken så langt. Spørs om den kommer opp mot 50km.. tviler. Noen som har erfaring med disse tallene?

 

EDIT: Der hoppet den opp til 29km og 55 minutter igjen av ladingen. Spent på hva det ender på.

Endret av hakros
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...