Evil-Duck Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 (endret) Om du har planer om å kjøpe ut bilen spiller ikke skader og lignende noen rolle, dersom du har planer om å levere den innigjen kan en skade på et skinnsete som ikke går under garanti bli en dyr affære da dette må fikses før bilen blir levert innigjen. Det skilles ofte mellom normal slitasje og unormal slitasje, ved uenighet om hva som er hva kan eksempelvis 3. parts organ som NAF bringes inn i bildet for å avgjøre saken. Men veldig slitte skinnseter eller skader på disse etter 3 års leasing tror jeg nok fint føyer seg inn under unormal slitasje. Endret 13. februar 2017 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 (endret) Møller bruker bransjenorm fra norges bilbransjeforbund - du kan lese mer her om normal/unormal slitasje. Det brukes ordet skadde seter - det er forskjell på slitte seter og skadde seter. Flenger, rifter etc må du betale for ved innlevering - at de er brukt er noe annet. Det er gjerne strengere slitasjevurdering ved innlevering på en bil som har gått 30.000km over 3 år og en som har gått 120000km over 3 år. Førstnevnte skal i utgangspunktet se ganske så pen ut ved innlevering. Ved overtakelse av bil slipper du å tenke på dette. Men: Du skal vite at dersom du kjører over avtalt km så må du fortsatt betale for overkjørt selv om du har til hensikt å kjøpe ut bilen. Dette pga at forhandler må sette korrekt restverdi ved utkjøpsøyeblikket. Mange kreative sjeler som har fått en smekk der fordi de tror de lurer systemet - jeg støtte på et par hvert år under min salgskarriere.. Det er svært gunstig å lease en hybrid fordi avgiften er lav. Avgiften skal du betale over alle terminer uansett, i tillegg til verditap basert på restverdikalkyle. I og med at hybrider har lite avgifter OG høy restverdi gir dette et gunstig regnestykke. Endret 14. februar 2017 av H.A.M. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 (endret) Bilen må dessverre behandles veldig pent. Jeg har hørt om både skrekkeksempler og solskinnshistorier. Skader/rifter etc på skinnseter må nok dessverre fikses. Det er ikke normalt å ha opprevne seter på 3 år gammel bil. Riper og parkeringsbulker som ikke kan fikses ved vanlig polering også. Endret 14. februar 2017 av Megaoctane Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 15. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2017 Går nok for å kjøpe bilen, har ikke noen planer om å bytte allerede etter 3 år. Men har vel egentlig bestemt meg for at det blir en GTE ? Da blir det å finne ut av farge og utstyr! Og hente priser fra flere forhandlere, greit å få pruta litt ned Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Tror ikke det er så mye å hente. Hadde samme planen da jeg bestilte min GTE, ble mye like priser... Beste tilbudet var at vinterdekka var gratis. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 (endret) Jeg er i en slags prosess. Prøver å få tak i flere priser. Alle selgerne har lovet at de skal klare å matche eller gi et godt tilbud. For min del så tar jeg den som blir billigst - med tanke på at produktet er identisk. Men holder en finger på Erik Arnesen Bryn. Har hørt så mye negativt om Møller. Litt usikker på om jeg skal ta Area View eller bare ryggekamera. Har slått fra meg tanken på navigasjon. Mener at Apple CarPlay er inkludert uansett, så de gangene (2 ganger i året) jeg trenger navigasjon bruker jeg telefonen. Endret 15. februar 2017 av Megaoctane Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 (endret) Jeg er i en slags prosess. Prøver å få tak i flere priser. Alle selgerne har lovet at de skal klare å matche eller gi et godt tilbud. For min del så tar jeg den som blir billigst - med tanke på at produktet er identisk. Men holder en finger på Erik Arnesen Bryn. Har hørt så mye negativt om Møller. Litt usikker på om jeg skal ta Area View eller bare ryggekamera. Har slått fra meg tanken på navigasjon. Mener at Apple CarPlay er inkludert uansett, så de gangene (2 ganger i året) jeg trenger navigasjon bruker jeg telefonen. "Møller" har 36 Volkswagenforhandlere. Er alle så dårlige som du sier, og er det planlagt markedsstrategi? Tror nok de, som med alle andre, er et snitt av hva du kan støte på, men at horrible opplevelser sprer seg fortere enn solskinnshistorier.. Men jeg kjenner flere som jobber på Erik Arnesen - de er flittige og har hatt et svært godt lederskap. De har også blitt kåret til årets forhandler flere ganger de siste årene. Ikke uten grunn at en daglig leder derfra nylig fikk jobb som direktør for Audi Norge. Endret 15. februar 2017 av H.A.M. 1 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Det er bare rykter jeg baserer min vurdering på - det skal jeg ærlig innrømme. Men man hører så mye rart om akkurat Møller. De har jo det mest selgende merket VW, men det er også Toyota. De vinner ofte kundebarometeret, det gjør ikke Møller. Som sagt så blir første pri Erik Arnesen, hvis da ikke konkurrentene kommer med et sinnsykt godt tilbud. Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 19. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2017 Satt å leste litt om Car Net til VW. Er dette standard på GTE? Eller ligger den under "Premium telefonforberedelse med SIM-kortholder i hanskerom, 4G kompatibel og ekstern antenne" Lenke til kommentar
Trouble Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Det er ikke standard, nei. Uten at jeg vet så mye mer. Jeg har det ikke på min Golf GTE 17'. Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 20. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2017 Fant vel sånn halvveis ut at man får med 1(?) år ved valg av 6.5 eller 8" skjermen,om jeg ikke tar helt feil 1 Lenke til kommentar
hakros Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Hva slags ladekabler følger med? Får man f eks en med vanlig støpsel, eller får man to stk, en med vanlig støpsel og en for hurtiglading? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 20. februar 2017 Del Skrevet 20. februar 2017 Ja, man skal få med begge. 1 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 I konfiguratoren er et av valgene: Dekktrykkontroll med direkte måler, sjekk kompatibilitet ved kjøp av vinterhjul Men når jeg ser i standardutstyr lista, står det "Dekktrykkskontroll"... Hva er forskjellen på disse to? Er den ene kun varsling ved punktering, mens den andre viser hvor mye luft det er i hvert dekk? Jeg merket i konfiguratoren at man kan velge lyst skinn med alcantara i midten 0kr, eller lyst nappa skinn uten alcantara. Hva er enklest å vedlikeholde? Har egentlig mest lyst på lys helskinn. Valget står nå mellom "Night Blue Magic" eller "Pearl Black". Veldig veldig usikker. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Den ene dekktrykksaken er vel sensorer som sitter i hvert dekk. Denne skal gi nøyaktig måling av lufttrykk. Men er en ekstra utgift når man må bytte dekk. Den andre typen bruker ABS sensorer for å måle rulleomkrets og gir varsel når den endrer seg. 1 Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Hva slags ladekabler følger med? Får man f eks en med vanlig støpsel, eller får man to stk, en med vanlig støpsel og en for hurtiglading? Ja, man skal få med begge. Det er ikke hurtiglading på Passat GTE (men man får med 2 kabler). Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 Hva slags ladekabler følger med? Får man f eks en med vanlig støpsel, eller får man to stk, en med vanlig støpsel og en for hurtiglading? Ja, man skal få med begge. Det er ikke hurtiglading på Passat GTE (men man får med 2 kabler). Sa aldri at det var "hurtiglading". bare at man får med begge kablene. GTE serien støtter maks 16A. Med vanlig shukostikk trekker den 10A så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
hakros Skrevet 21. februar 2017 Del Skrevet 21. februar 2017 (endret) Da fikk jeg hentet min GTE Hybrid hos forhandleren! Fikk med begge kablene! Bilen er helt nydelig veldig fornøyd! Men spent på om appen viser riktig ladenivå. Står at det er en time igjen av ladetiden, og kun 26km på e-tanken så langt. Spørs om den kommer opp mot 50km.. tviler. Noen som har erfaring med disse tallene? EDIT: Der hoppet den opp til 29km og 55 minutter igjen av ladingen. Spent på hva det ender på. Endret 21. februar 2017 av hakros Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 (endret) Grattis. Hvilket utstyr og farge kombinasjon gikk du for? Edit: autocorrect Endret 22. februar 2017 av Megaoctane Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Jeg har opplevd en gang at min GTE har vist 50km i el-rekkevidde. Ellers varierer det mellom 45 - 38 km. Etterhva jeg har skjønt så viser den estimert rekkevidde basert på hvordan du har kjørt tidliger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå